19 Οκτωβρίου 2007

Μήνυμα σε μπουκάλι

Ο ιδιοκτήτης του μπλογκ "Νέο Λήδρας" ζήτησε το λόγο. Με μεγάλη ευχαρίστηση του παραδίδω το μικρόφωνο. Από τους "παλιούς" στο χώρο ο Joshua, ανοίγει τη ψυχή του και μας δείχνει από που πέρασε για να καταλήξει στο μπλόγκιγκ και ποιες ανάγκες τον έσπρωξαν ως εκεί. Μας εξηγά πως ο μπλόγκερ Joshua μπορεί να κάνει το πολίτη Σταυρινό καλύτερο.

Πως η ενασχόληση με το μπλογκ επηρεάζει το συγγραφέα; Ακόμα μια παράμετρος του φαινομένου "μπλόγκιγκ" απασχολεί σήμερα τη συζήτηση μας. Τελικά η συζήτηση, φαίνεται να εξελίσσεται στη πρώτη αξιόπιστη "μελέτη" που έγινε για την κυπριακή μπλογκόσφαιρα. Με τις θερμές μου ευχαριστίες στο Joshua, σας τον παραδίδω!

Αρέσκει μου να έχω μπλόγκ.

Βασικά, πάντα άρεσκε μου να γράφω διάφορα, είτε ποιήματα, είτε απλά κείμενα για κάτι. Τζιαι στα σχολεία, οι καθηγητές πάντα ελαλούσαν μου ότι γράφω καλά, ότι φκάλλω μια αντίδραση τζιαι μια ωμότητα στο τρόπο που περιγράφω τα πράματα, ότι γενικά προκαλώ συναισθήματα με το γράψιμο μου.

Ότι έγραφα, για χρόνια, εμίνησκε μες τα συρτάρκα του γραφείου μου ή ανάμεσα σε φυλλάδια τζιαι τα τετράδια του εκάστοτε σχολείου μου. Εθκίαβαζα τα μετά για να θωρώ τες αλλαγές στην σκέψη μου τζιαι στις απόψεις μου. Τα παραπάνω εχαθήκαν μες το χρόνο τζιαι μέσα σε μετακομίσεις.

Ώσπου να κάμω μπλόγκ, λλίοι ήταν τζίνοι που είχαν υπόψην τους τις απόψεις μου τζιαι ακόμα ποιο λλίοι τζίνοι που ήταν διατεθειμένοι να κάτσουν να τις ακούσουν.

Όσο περνούν τα χρόνια, νιώθω ότι δυσκολεύκει να ανοίξεις μια συζήτηση σε μια κατά σύμπτωση παρέα (μια παρέα που απλά τυχαίνει να είσαι τζιαμέ μαζί τους). Δηλαδή, εννα ανοίξεις μια κουβέντα πέραν του συνηθισμένου, τζιαι σίγουρα εννα πεταχτεί κάποιος άκυρος να αρκέψει τα «Ουυ, ήντα ασχολείσαι τωρά» τζιαι τα «Ελάτε να πούμε κάτι άλλο, για μάππα ασπούμε» οπόταν παρετάς.

Όπως τζιαι να έσιη, πάντα ένιωθα δύσκολο να λαλώ κάποια πράματα σε κόσμο. Πολλοί θωρούν σε παράξενα, πολλές φορές οι αντιδράσεις εννεν τζίνο που περιμένεις τζιαι τες πλείστες φορές θωρεις το ύφος το αγελαδέ, σαννα τζιαι μπαίνει σε infinite loop ο εγκέφαλος του άλλου, τζιαι τελικά απογοητεύκεσαι.

Στο μπλόγκ, εν θωρείς το ύφος τους. Κάποτε αφήνουν κανένα σχόλιο, τζιαι καταλαβαίνεις τις αντιδράσεις τους. Το ιντερνετ διά σου μιαν βολική ανωνυμία τέλος πάντων τζιαι ένα απρόσωπο προφίλ.

Τούτη η κοινωνική επαφή μεταξύ των αναγνωστών του μπλογκ τζιαι του μπλόγκερ, γίνεται κατ΄ επιλογή, τζιαι όχι υποχρεωτικά. Διαβάζει σε, κάποιος που γουστάρει να σε διαβάσει. Αν δεν του αρέσει, μπορεί απλά να κλείσει το παραθυρούι σου τζιαι να πάει να δει τιτσίρες τζιαι μπέαρλυ λίγκαλ Κινεζούες.

Είμαστε αδύναμοι σαν όντα. Έχουμεν ανάγκες. Η σημαντικότερη ανάγκη (αν τζιαι αντικαταστήσαμεν την με σίδερα τζιαι σύρματα) εν ότι χρειαζούμαστε ο ένας τον άλλο. Τουλάχιστον χρειαζούμαστε να μιλούμε σε κάποιον. Η μοναξιά της ψυσίης, εν το σιηρόττερο σαράκι.

Η ψυσίη μας, εν όπως το καζάνι που βράζει, τζιαι γεμώνει σιγά, σιγά. Τζιαι πρέπει να φκερώνει. Πόσα εννα χωρέσει; Πόσα εννα τσιλλίσεις μέσα; Έσιης ανάγκη να τα πεις.

Έσιη κάποια πράματα που εν έχω κάποιον να τα πω. Εν έχω κάποιο συγκεκριμένο να τα πω ή απλά εν ξέρω ποιού θέλω να τα πω. Απλά εν τζιαμέ, τζιαι νεκατώννουντε μες την ψυσίη μου, όπως νεκατώνουντε οι κουφάες μες τον παλίολακκο του νερού.

Νιώθω πολλές φορές ότι θέλω να φκώ πάνω σε ένα βάθρο στην μέση του κόσμου, κάπου που να μπορούν να με δουν τζιαι να με ακούν ούλλοι τζιαι να τσιριλλίσω, να τραουδήσω, να φκάλω που μέσα μου κάτι, είτε καλό, είτε κακό, είτε απλά μαλακία. Με την ελπίδα ότι εννα γυρίσει ένα πλάσμα να με δει τζιαι να νιώσω ότι εν είμαι μόνος μου.

Το μπλογκ διά μου τούτη την ευκαιρία. Αφήνει με να το κάμω.

Εν έχω ανάγκη τόσο να πω τι συμβαίνει στην ζωή μου. Τι έφαα, τι είπα, πότε έκλασα τελευταία φορά. Έχω ανάγκη να φκάλω συναίσθημα. Να προκαλέσω συναίσθημα. Να βάλω σε σκέψεις. Να δώκω σε κάποιον άγνωστο, έστω τζιαι 2 λεπτά συναισθηματικό ερέθισμα. Είτε τζίνο εν χαρά, εν λύπη, εν γέλιο, εν αναμνήσεις, είτε εν απλά οργή τζιαι μίσος.

Τι εν το μπλογκ μου για μένα;

Εν μια εξέδρα. Φκαίννω όποτε γουστάρω τζιαι λαλώ ότι γουστάρω. Γελώ, περιπαίζω, αυτοσαρκάζουμαι, κλαίω, μαραζώνω, καθαρίζω..

Άλλοι ακούν με τζιαι καταλαβαίνουν, άλλοι ακούν με τζιαι γράφουν με, άλλοι απλά εν με ακούν. Εμένα φτάνει μου που μεταβιβάζω τα εσώψυχα μου τζιαι τες σκέψεις μου.

Το μπλόγκ μου.

Εν το νησί μου, εν το διαδικτυακό μου νησί. Τζιαι ο Joshoua εν το διαδικτυακό μου alter ego. Που κατοικεί πάνω στο νησί τζιαι κάθε λλίο τζιαιρό γράφει ένα μήνυμα, βάλλει το σε ένα μπουκάλι τζιαι σύρνει το μες την θάλασσα με την ελπίδα ότι εννα το διαβάσει κάποιος τζιαι να νιώσει παρόμοια.

Ο Joshoua εν κολλά ούτε κωλώνει. Ο Joshoua εν ποιο αληθινός τζιαι ποιο ίσιος. Εν κρύφει μες τα πετσιά του τζιαι ούτε φοάτε την γνώμη των άλλων. Αννοίει το στόμα του, τζιαι κλείει τα μάθκια του. Τον Joshoua εν τον πλερώνει κανένας για να μιλήσει, ούτε έσιη συμφέροντα που κανένα πολιτικό ή μεγαλο-επιχειρηματία. Τζιαι γιαυτό, ο Joshoua εν ο μόνος υπεύθυνος για τα πράματα που λαλεί.

Ο Joshoua βοηθά τον Σταυρίνο να γίνει παραπάνω σαν τον Joshoua..

18 σχόλια:

dokisisofi είπε...

Tzosoua..
" mono mporei na meinoune
katopin mas oi stixoi
oi onoiropoloi stixoi mas
na meinoune kathos
ta peristeria pou skorpoun
oi navagoi stin tixi
ma otan erthei to minima
den einai pia kairos"

(KARIOTAKIS)

Afto pou eipes me to mpoukali kai ta minimata itan poli parastatiko. Afto pou emena kapote me apasxolei
einai to ti tha ginei an kapoios apo mas ta tinaksei....pos tha to paroun oi alli prefa? Otan grafoume nomizoume oti eimaste ena me tis mixanes, oti zoume senan kivernoxoro pou moiazei na mellei na zisei anenoxlita kai na epektinetai ep apeiron. I leksi thanatos planietai sixna sto mialo mou kathe pou grafo ena post. Kati pou den ginetai otan anoigo tin porta tou spitiou, tou aftokinitou, tou psigeiou..
Telika to blogging proothei kai tin metafisiki skepsi!!
(eimai ektos thematos etsi? ee ti na kamoumen re tzosoua..emas oi daskaloi monon touton eixan na poun gia tes ektheseis mas :PPPPPP)

Ανώνυμος είπε...

Οι δάσκαλοι εφταίσαμεν πάλε!

Τζιόσιουα, φρέσκα κατάσταση το ποστ σου. Μπράβο.

Psychia είπε...

Φοβερό. Ρισπέκτ Joshoua.

:)

Ανώνυμος είπε...

Άσχετο, dokisisofi, μοιραζόμαστε την ίδια ανησυχία!

Lexi_penitas είπε...

Σόρρυ δηλαδή ρε κοπέλες. Θέλετε να πείτε η ενασχόληση με το μπλόγκιγκ προκαλεί και μεταφυσικές ανησυχίες. Ήταν μια παράμετρος που ομολογώ ούτε καν υποψιαζόμουν την ύπαρξη της :))

Σοβαρά τώρα, πάνε 3 μέρες που μου έστειλε το κείμενο ο Joshua. Ε λοιπόν, η τελευταία πρόταση δεν έφυγε από το μυαλό μου. "Ο Joshoua βοηθά τον Σταυρινό να γίνει παραπάνω σαν τον Joshoua.."

Έψαξα να βρω τι έχει παραπάνω ο Joshua από το Σταυρινό. Η μόνη σκέψη που έκανα χωρίς να την απορρίψω είναι ότι ο διαδικτυακός Joshua είναι ίσως πιο αληθινός από τον ανθρώπινο Σταυρινό. Και αυτό γιατί βρέθηκε να ζει σε συνθήκες πλέριας ελευθερίας.

Ενώ το ανθρώπινο κομμάτι του είναι αναγκασμένο να κρύβει κομμάτια του πραγματικού του εαυτού. Εκεί τον σπρώχνει το ένστικτο της επιβίωσης. Σε ένα κόσμο όπου η υποβάθμιση της περηφάνιας και της αξιοπρέπειας έγινε προϋπόθεση επιβίωσης.

stalamatia είπε...

Αν και είναι 6 το πρωϊ και σε λίγο θα πάω στη δουλειά μου τσιήνο τον θάνατο τον αναθεματισμένο εσκέφτηκα τον τζιαι γιώ κανά δκιό φορές, ίνταλόϊς εν να το μάθουν οι άλλοι, κάποια χαρά ή κάποια στεναχώρια μπορεί να την μάθουν όι πως έχει και κάποιο ιδιαίτερο νόημα γιατί ποτέ δεν θα μάθει κανείς ποιός ήταν ποιός ίσως αυτή είναι και η [γοητεία]? του μπλόγκ Το κείμενο για μένα ήταν τέλειο.

Ανώνυμος είπε...

Καλο, πολυ καλο. Θα ηθελα να πω κι αλλα, αλλα προς το παρον σχηματιζω μια πρωτη εντυπωση απ την κθπριακη μπλοκοσφαιρα. Υπαρχουν πολλοι αξιολογοι δεν λεω αλλα ειναι αναγκη τοσοι πολλοι να δινουν εμφαση πανω στα πολιτικα;
Αναρωτιεμαι πως θα αντιδρουσε η σφαιρα αν εμφανιζοταν ενα γκαιη μπλοκ...

Ανώνυμος είπε...

Σίγουρα καταφέρνεις τον στόχο σου, να συγκινήσεις τον αναγνώστη, να του βγάλεις συναίσθημα. Εχεις συγγραφικό ταλέντο, φίλε. Και ίσως κάποια απ'αυτά που λες να εκφράζουν την ουσία για το γράψιμο. Οτι δηλαδή είσαι αντιμέτωπος με τον εαυτό σου, χωρίς τη λογοκρισία που θα σου έκανε ο περίγυρος σου, και ούτε εσύ στον εαυτό σου (αν και έχετε αναγνώστες αλλά προφανώς η ανωνυμία σας προστατεύει). Τούτη η ενδοσκόπηση μάς κάνει καλύτερους ανθρώπους.
Τις ευχές μου για μακροζωία του μπλογκ σου!

Ανώνυμος είπε...

Φίλε ανώνυμε, υπάρχουν "γκέι" μπλογκ, αλλά τα έχουν Έλληνες. Ένας απ'αυτούς συνεχώς μιλάει για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στην καθημερινότητά του σαν ομοφυλόφιλος, ενώ άλλος μιλάει γενικά και απλά το δηλώνει πως είναι ομοφυλόφιλος. Με τον ίδιο τρόπο θα λειτουργούσε και το αντίστοιχο κυπριακό. Η αντίδραση της μπλογκόσφαιρας θα ήταν μάλλον στηρικτική αν με ρωτάς.

Lexi_penitas είπε...

Φίλε Ανώνυμε: Στα λινκς μου θα βρεις δύο μπλογκς Κυπρίων γκέι. Τα ανακάλυψα πρόσφατα. Η Κυπριακή μπλογκόσφαιρα στη πλειοψηφία εναντιώνεται σε κατεστημένες καταστάσεις. Το θέμα των γκέι δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση.

Αυτό ίσως απαντά και στο ερώτημα σου γιατί να ασχολείται τόσο με πολιτική. Μα ακριβώς επειδή δεν αντέχουμε το κατεστημένο που μας κυβερνά και μας πάει από το κακό στο χειρότερο από το 1960.

Lexi_penitas είπε...

Νεγρίτα, έχω inside άποψη για τις χώρες του κόλπου αλλά ας μην αποπροσανατολίσουμε τη συζήτηση. Σου υπόσχομαι ειδικό ποστ μόλις περατωθεί η συζήτηση :)

Μπαϊ δε γουέυ, πότε θα δούμε το δικό σου μπλογκ;

Ανώνυμος είπε...

Πρεπει να ομολογησω οτι οι απαντησεις σας με ενθαρρυναν και ετσι αποφασισα να μεταφρασω το μπλοκ μου που σε 3 αλλες γλωσσες εκτοσ απ τα ελληνικα , στα ελληνικα. Ειμαι περιεργος να δω τι σχολια θα παρω.
Παντως ακομα μια φορα σςα ευχαριστω για τα μπλοκ σας, ειναι η μοναδικη μου επαφη με την κυπριακη πραγματικοτητα και μη στην ξενητεια.

Lexi_penitas είπε...

@Ανώνυμο: Γιατί δε μας βάζεις και κανένα λινκ. Ας είναι και στα αγγλικά.

Ανώνυμος είπε...

Λεξιπένητα,
δεν θα δείτε μπλογκ μου διότι δουλεύω και σπουδάζω, too much on my plate! Ετσι όταν κάνω διαλείμματα, σας διαβάζω. Κάποιοι ας είναι αναγνώστες και σχολιαστές. Ο "εύκολος ρόλος"!

Mh Xeirotera είπε...

Katapliktiko keimeno... ti allo na pei kaneis?

(Bravo Giannh gia thn protovulia su!)

Greekstories είπε...

Εγινα απο ανωνυμος επωνυμος και επιτελους αρχισα να γραφω στα ελληνικα. θα χαιρομουν για μια επισκεψη στο μπλοκ μου.

Αν καποιος μπορει να με βοηθησει με καποιες μετατροπες που θελω να κανω στο template θα του ημουν πολυ ευγνωμον.

Lexi_penitas είπε...

Φίλε πρώην ανώνυμε και νυν greekstories καλωσόρισες στη Κυπριακή μπλογκόσφαιρα. Φαίνεται να είσαι το πρώτο "θύμα" :) της όμορφης και ουσιαστικής συζήτησης που γίνεται εδώ.

Γράψε μου στο e-mail (θα το βρείς στο προφίλ μου) τι θέλεις να αλλάξεις και θα προσπαθήσω να σε βοηθήσω.

Candy Candy είπε...

Εσύ μίλα(γράφε) και εμείς ακούμε(διαβάζουμε)!

Related Posts with Thumbnails

Έλα στην παρέα μας

Αλήτη ! Απόψε είν' η βραδιά τόσο καλή, τόσο καλή ! Μπορείς να πας να κοιμηθείς σ' ένα παγκάκι, αλήτη ! Πλάτυνε η σκέψη τη ζωή τόσο πολύ, τόσο πολύ, πόκανε ο άνθρωπος τη γη κι όλο το σύμπαν σπίτι.

Τεύκρος Ανθίας - Τα σφυρίγματα του αλήτη