29 Σεπτεμβρίου 2007

Δημοσκόπηση "Που σου νέφκω" Νο 3

Ποιο είναι το ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ κριτήριο με το οποίο θα επιλέξετε ποιο θα ψηφίσετε πρόεδρο της Δημοκρατίας στο 1ο γύρο;

Όπως ήταν αναμενόμενο οι αναγνώστες του μπλογκ θα ψηφίσουν με κύριο κριτήριο το Κυπριακό. Ίσως θα έπρεπε να παραλείψω το Κυπριακό εφόσον ήταν τόσο προβλέψιμο το αποτέλεσμα. Ίσως σε κάποια επόμενη δημοσκόπηση. Τα αποτελέσματα είναι:

Πολιτική στο Κυπριακό 67% (20 votes)
Οικονομική Πολιτική 10% (3 votes)
Κοινωνική Πολιτική 13% (4 votes)
Πολιτική για Παιδεία και πολιτισμό 7% (2 votes)
Άλλο 3% (1 votes)

Για τη νέα δημοσκόπηση αλλάξαμε τον εκλογικό νόμο. Μπορείτε να ψηφίσετε περισσότερες από μία επιλογές. Για να δούμε τι διαβάζετε (εννοείται, είτε στο χαρτί είτε στο διαδίκτυο) εκτός από το "που σου νέφκω που πάεις;"

28 Σεπτεμβρίου 2007

Ακάθεκτος για το 2ο γύρο ο Χριστόφιας

Η πρώτη μεγάλη δημοσκόπηση κάλπης που έκανε το ΡΙΚ δίνει την ευκαιρία στους υποψηφίους και τα κόμματα που τους υποστηρίζουν να βγάλουν συμπεράσματα για τη μέχρι τώρα τακτική τους και να προσαρμόσουν την εκστρατεία τους αναλόγως. Θα επιχειρήσω μια ανάλυση της δημοσκόπησης με τις επιφυλάξεις που πρέπει να έχει ο καθένας αφού βρισκόμαστε σχεδόν 5 μήνες πριν τις εκλογές. Δεν θα ασχοληθώ με τα σενάρια του 2ου γύρου αφού απουσιάζουν σημαντικοί παράγοντες, με κυριότερο την στάση του υποψήφιου που δεν θα περάσει και των κομμάτων που τον υποστηρίζουν.

Λαμβάνοντας υπόψη και τις προηγούμενες δημοσκοπήσεις σαν μέτρο σύγκρισης (όσο και αν δεν έγιναν από την ίδια εταιρεία και με την ίδια μεθοδολογία) το βασικό συμπέρασμα που βγάζω για τον κάθε μονομάχο ξεχωριστά είναι:

1. Τα ποσοστά του Τάσσου συρρικνώνονται περαιτέρω. Ακόμα δεν φάνηκε τάση σταθεροποίησης όμως ο ρυθμός πτώσης των ποσοστών μειώθηκε. Το θέμα είναι που θα σταθεροποιηθεί.

2. Ο Δημήτρης συνεχίζει από εκεί που έμεινε. Παρουσιάζει συνεχή αύξηση και μάλιστα με συσπείρωση των Ακελικών ΜΟΝΟ στο 84%. Αναμφίβολα είναι η υποψηφιότητα με τη μεγαλύτερη δυναμική.

3. Ο Γιαννάκης έμεινε στάσιμος. Η έλλειψη δυναμισμού της υποψηφιότητας του φαίνεται και στη πορεία των ποσοστών του. Αν δεν κάνουν κάτι ΔΕΝ τους βλέπω να ανακάμπτουν.

Η δημοσκόπηση έδειξε κάποια αξιοπρόσεκτα σημεία:

1. Μόνο το 34% θεωρεί τον Τάσσο ως τον καταλληλότερο να χειριστεί το Κυπριακό. Το 76% φυλλορόησε. Η προσπάθεια κεφαλαιοποίησης των αποτελεσμάτων του δημοψηφίσματος φαίνεται να απέτυχε. Και αν θυμάστε μόνο το 70% των Ακελικών ψήφισε ΟΧΙ. Δηλαδή η υποψηφιότητα Χριστόφια αφαίρεσε από το 76% μόνο το 22% περίπου. Το άλλο 20% πού πήγε αλήθεια;

2. Στην ερώτηση "ποιος βρίσκεται πιο κοντά στο λαό" ο Δημήτρης ξεπέρασε το σύνολο των ποσοστών των άλλων δύο με 43%. Ο πολυχρονεμένος μας πρόεδρος παρόλες τις γενναιόδωρες παροχές που δίνει προεκλογικά έμεινε στο 24%

3. Ο Γιαννάκης πρέπει να προβληματιστεί με το 16% που τον θεωρεί να είναι κοντά στο λαό. Ούτε ένας στους δύο συναγερμικούς δεν το θεωρεί "κοντά" του. Σίγουρα φταίει η ελιτίστικη εικόνα του ανθρώπου των σαλονιών που εκπέμπει. Δεν ξέρω αν φτιάχνεται.

Οι κυριότερες απόψεις μου πάνω στα αποτελέσματα είναι:

1. Το +/-3% στατιστικού λάθους και οι 140 μέρες μέχρι τις εκλογές μπορούν να ανατρέψουν πολλά. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν πρέπει να προτάσσονται, όπως έκανε ο αξιόλογος κατά τα άλλα Στυλιανίδης στο ΡΙΚ κατά τη συζήτηση της δημοσκόπησης, (πρώτη φορά τον είδα τόσο συγχυσμένο) που λίγο πολύ έβγαλε το Γιαννάκη πρώτο.

2. Το κοινότυπο "οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν τη τάση της στιγμής" λέει ότι ο Γιαννάκης τη δεδομένη στιγμή χρειάζεται ακόμα 7% για να κλειδώσει τη συμμετοχή του στο 2ο γύρο. Μαθηματικά σίγουρος είναι εκείνος που θα πάρει 33.33% αν και εφόσον οι υποψηφιότητες μείνουν ως έχουν.

3. Ο Τάσσος ΔΕΝ μπορεί να αυξήσει τα ποσοστά του. Το 2%-3% που μπορεί να του δόσει ακόμα το ΔΗΚΟ, η ΕΔΕΚ και το Ευροκό μπορούν να του το πάρουν στο διπλάσιο ο Δημήτρης και ο Γιαννάκης. Αυτό βγαίνει από τις μέχρι τώρα συσπειρώσεις.

4. Ο Δημήτρης έχει τα φόντα να περάσει πρώτος στο 2ο γύρο. Μόνο τη συσπείρωση του κόμματος του να ανεβάσει στο 91%-93%, δηλαδή να συσπειρώσει τους μισούς από αυτούς που δεν τον ψηφίζουν σήμερα (84% συσπείρωση ΑΚΕΛ) περνά πρώτος. Θεωρώ ότι θα το καταφέρει αν λάβουμε υπόψη ότι το ΑΚΕΛ έχει τον πιο οργανωμένο μηχανισμό ο οποίος μάλιστα σε αυτές τις εκλογές εργάζεται με περίσσιο ζήλο και ενθουσιασμό.

5. Ο Γιαννάκης έχει πολλά να κάνει ακόμα. Πρώτον, να μαζέψει τους ψηφοφόρους του ΔΗΣΥ. Δεύτερο, να μειώσει πολιτικά τον Τάσσο. Να κάνει συστηματικά ζημιά στην εικόνα του μετριοπαθούς και σώφρονα πολιτικού που ακόμα φαίνεται να έχει μέσα στους ψηφοφόρους ο Τάσσος. Να ξεσκεπάσει την αναξιοπιστία τον αναχρονισμό και την αλαζονεία του. Ας μη χάνει χρόνο και δυνάμεις με το Χριστόφια. ΔΕΝ μπορεί να επηρεάσει τα ποσοστά του. Στο κάτω κάτω αν περάσει θα το κάνει στο 2ο γύρο.

6. Πιστεύω ότι η κάθοδος του Γιαννάκη σαν υποψήφιου χωρίς την πρότερη έγκριση του συνεδρίου του ΔΗΣΥ του στοιχίζει. Ο, ως ένα βαθμό εκβιαστικός τρόπος που προώθησε την υποψηφιότητα του και η παράκαμψη των κομματικών διαδικασιών, σίγουρα δεν άρεσε σε πολλούς συναγερμικούς. Όσο και αν για ευνόητους λόγους το θέμα αυτό δεν βγήκε στην επιφάνεια, σίγουρα επηρεάζει. Αν ξεπεραστεί πλήρως και ο Γιαννάκης θα έχει δίπλα του ψυχή και σώματι τη πληθώρα των στελεχών του ΔΗΣΥ τότε θα είναι σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης δυναμικής.

7. Η δεξαμενή ψήφων του 10% δεν είναι δεδομένη για κανένα. Σε πολύ μικρό βαθμό θα την επηρεάσουν οι αποφάσεις των Οικολόγων, του ΑΔΗΚ και των ΕΔΗ. Η δυναμική της κάθε υποψηφιότητας και η εξέλιξη της παράστασης νίκης θα παίξουν πρωτεύοντα ρόλο.

Τελική πρόβλεψη: Στο 2ο γύρο περνούν Δημήτρης και Τάσσος. Η μόνη δυνατή ανατροπή είναι να προωθηθεί ο Γιαννάκης αντί του Τάσσου.

26 Σεπτεμβρίου 2007

Ούτε γάτα ούτε ζημιά...


Μήπως δεν πρέπει να ανησυχούμε τελικά. Μήπως τα πάντα είναι υπό έλεγχο και για όλα φταίει η αντιπολιτευτική μου διάθεση και η προκατάληψη εναντίον του Τάσσου και της παρέας του; Αυτό το ερώτημα μου ήρθε στο μυαλό καθώς ξεφύλλιζα τη σημερινή έκδοση του Φιλελεύθερου. (σε PDF από το διαδίκτυο). Ποια είναι τα θέματα που κανονικά θα έπρεπε να απασχολήσουν τους αρθρογράφους της μεγαλύτερης κυπριακής εφημερίδας στις αναλύσεις τους; Αν όχι για τίποτε άλλο αλλά σαν υποχρέωση προς τους αναγνώστες τους που περιμένουν να πληροφορηθούν για τα καλά και τα κακά που συμβαίνουν στη πατρίδα τους. Δε λέω, η παράθεση των ντόπιων ειδήσεων είναι πάντα πλούσια. Όμως υπήρξαν κάποια θέματα που εκεί στο "Φ" έκριναν ότι δεν θα έπρεπε να απασχολήσουν τους κατοίκους της βραχονησίδας.

Ο μπάτσος που φάγαμε από τη φίλη Συρία ήταν το μόνο θέμα που σχολιάστηκε από τη σύνταξη από τα τρία που έψαξα να βρω. Το σχόλιο μάλιστα υπέδειχνε ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να αιφνιδιάστηκε επειδή είχε σχετικές πληροφορίες για το κρουαζιερόπλοιο από τον Αύγουστο. Η ανικανότητα της να προλάβει το κακό δεν απασχόλησε καθόλου τον καλό μας "Φ". Παρά μόνο έκανε υποδείξεις για ψύχραιμους χειρισμούς για να προλάβουμε χειρότερα. Άμαν εγαμήθηκε η ρκα εβαλε ρομανισιν που λένε και στο χωριό μου. Δεν βρέθηκε καλέ ένας συντάκτης (ούτε και στα παραπολιτικά) να ρωτήσει "τι κάνατε εδώ και ένα μήνα ρε ανίκανοι;"

Το θέμα με την επίσκεψη του Τουργκάι Αβτζί στο Ιταλικό κοινοβούλιο και τη παράδοση σε δύο Ιταλούς βουλευτές διαβατηρίων και ταυτοτήτων της "ΤΔΒΚ" σε τελετή στο Ιταλικό κοινοβούλιο, γίνεται καθαρή προσπάθεια να υποβαθμιστεί σε πλήρη αρμονία με την λογική του "σιγά και τι έγινε;" Πραγματικά! Και τι έγινε; Απλά η χιονοστιβάδα της αναγνώρισης ή της Ταϊβανοποίησης όπως προτιμά ο φίλος ο Σκεπτικιστής μεγαλώνει.

Η πρωτοβουλία της Σουηδίας να οργανώσει άτυπη διάσκεψη για το Κυπριακό ερήμην των ενδιαφερομένων μερών, και με συμμετοχή των ΗΠΑ, της Βρετανίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ολλανδίας, της Δανίας, της Φινλανδίας, της Πολωνίας και της Τσεχίας, με στόχο την εξεύρεση τρόπων για να αρχίσει αμέσως ή το συντομότερο δυνατόν ο διακοινοτικός διάλογος στο πλαίσιο της συμφωνίας της 8ης Ιουλίου απουσιάζει παντελώς. Ούτε οι διαμαρτυρίες των δικών μας ότι πρόκειται για εκτροπή δεν καταγράφονται καν. Το κατάπιαν αμάσητο.

Η αντιμετώπιση με τη λογική του "δεν έγινε και τίποτε σπουδαίο" από τον "Φ", όλων των αρνητικών εξελίξεων στο Κυπριακό και η επιμελής απόκρυψη των ευθυνών της κυβέρνησης είναι η συμβολή της εφημερίδας στη συνωμοσία παραπλάνησης του λαού από τους κυβερνώντες. Ο λαός πρέπει να ζει και να ψηφίσει με την ψευδαίσθηση ότι η αγωνιστική, πατριωτική μας κυβέρνηση προωθεί τα εθνικά δίκαια με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο.
Το μπλογκ αυτό θα συνεχίσει να αποκαλύπτει το ρόλο της εφημερίδας αυτής, όχι γιατί έχει πρόβλημα με την εφημερίδα καθαυτή, αλλά επειδή συχαίνεται το ψέμα και την υποκρισία περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

24 Σεπτεμβρίου 2007

Γιατί οι δικοί μας δεν τολμούν;


Λένε πως "ο φόος φέρνει κόλαση". Το Κατάρ "φημιζόταν" μέχρι πρόσφατα για το ψηλό αριθμό τροχαίων δυστυχημάτων που ήταν ένας από τους ψηλότερους στο κόσμο. Η αλήθεια ήταν ότι έπρεπε να έχεις ευχή ή κοκκαλούιν του πουπούκσιου για να οδηγείς στους δρόμους της Ντόχα. Η ανευθυνότητα και η απερισκεψία βασίλευαν παντού. Η νοοτροπία του "ο δρόμος είναι δικός μου" ήταν η φιλοσοφία των περισσοτέρων οδηγών. Εδώ και κάποιους μήνες η κυβέρνηση, αφού εξάντλησε χωρίς αποτέλεσμα την προσπάθεια να πείσει τον κόσμο να αλλάξει οδική συμπεριφορά με νουθεσίες, έπιασε βούρδουλα. Πολλαπλασίασε τις κάμερες, τα ραντάρ, τις περιπολίες και επέβαλε πιο ψηλές ποινές. Αποτέλεσμα στους πρώτους 7 μήνες του 2007 πέτυχαν μείωση των τροχαίων κατά 27% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Αλλά έχει και παρακάτω. Επειδή παρ' όλη τη καλυτέρευση της κατάστασης υπάρχει πολύς δρόμος μέχρι να φτάσουν σε ικανοποιητικά επίπεδα βάζουν σε εφαρμογή νέο νόμο από τις 2 Οκτωβρίου. Πρόσφατα δόθηκαν στη δημοσιότητα οι κυριότερες πρόνοιες του. Κρατηθείτε.

Σύστημα βαθμών:

Παραβίαση κόκκινου φαναριού: 7 βαθμοί
Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ: 6 βαθμοί
Υπέρβαση ορίου ταχύτητας: 4 βαθμοί
Οδήγηση οχήματος χωρίς πινακίδες: 3 βαθμοί
Για άλλες 27 παραβάσεις προβλέπονται από 1 έως 4 βαθμοί. Με τη συμπλήρωση 12 βαθμών ο οδηγός τιμωρείται ΑΥΤΟΜΑΤΑ με 3 μήνες στέρηση της άδειας, στους επόμενους 12 βαθμούς με 6μηνη στέρηση κλπ.

Πάμε τώρα στα πρόστιμα. Για οποιαδήποτε από τις παραπάνω παραβάσεις το ΕΛΑΧΙΣΤΟ πρόστιμο είναι 1200 λίρες Κύπρου και το ανώτατο 6000 Λ.Κ. και φυλάκιση από 1 μήνα μέχρι 3 χρόνια ανάλογα με το μέγεθος της παράβασης.

Το ελάχιστο πρόστιμο για χρήση του κινητού τηλεφώνου στη διάρκεια της οδήγησης αρχίζει από 375 ΛΚ και φτάνει μέχρι τις 1200 ΛΚ. Όϊ, αν τολμάς μίλα φίλε μου. Αφήννεις το να φακκά τζι' ας λαόννουνται ούλλοι!

Με το που ανακοινώθηκαν τα μέτρα που θα ληφθούν με την εφαρμογή του νόμου, πιστέψτε με οι δρόμοι ησύχασαν σε μεγάλο βαθμό από τα αυτοκίνητα που έτρεχαν σαν παλαβά, άλλαζαν λωρίδα κυκλοφορίας συνεχώς, κορνάριζαν χωρίς λόγο, περνούσαν με κόκκινο. Και όλα αυτά 2 βδομάδες πριν εφαρμοστούν τα μέτρα. Φανταστείτε να εφαρμοστούν. Το αποτέλεσμα είναι προκαθορισμένο.

Αν κάποιος με ρωτούσε πριν ένα χρόνο θα του έλεγα ότι ούτε το 2050 δεν θα βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά των Καταριανών. Έλα όμως που έγινε σε διάστημα 6 μηνών. Εδώ βέβαια δεν μπορεί κανένας να πει "μα πενήντα λίρες για το μόπαϊλ, ενν πολλά" όπως λένε στη Κύπρο αντί να πουν "δεν θα μιλώ σιόρ στο μόπαϊλ τζιαι κανεί".

Θα πει κάποιος ότι τα πρόστιμα είναι εξοντωτικά. Έλα όμως που θα συμβάλουν στη μη εξόντωση εκατοντάδων ανθρώπων κάθε χρόνο. Το ύψος του προστίμου μπορεί να φαντάζει τεράστιο για τη Κύπρο. Όμως τα πρόστιμα που έχουμε τώρα πιστεύετε είναι αποτρεπτικά; Γιατί δεν κάνουν το νόμο πραγματικά αυστηρό να δούμε αν δεν μειωθούν τα δυστυχήματα. Μια σοφή ρήση λέει: Τι διαφορετικό έκανες, από ότι έκανες μέχρι τώρα και περιμένεις να αλλάξουν τα πράγματα;

19 Σεπτεμβρίου 2007

Λογοκρισία στον κόλπο.

Το Κατάρ όπου εργάζομαι είναι μια από τις 6 χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (Gulf Cooperation Council). Οι άλλες πέντε είναι η Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ, το Ομάν, το Μπαχρέιν και τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η λογοκρισία των μέσων ενημέρωσης είναι ασφυκτική στις χώρες αυτές με εξαίρεση και ως ένα βαθμό τα Εμιράτα. Βεβαίως το ίντερνετ δεν θα μπορούσε να ξεφύγει. Η επίσημη πολιτική γύρω από το θέμα υποδείχνει τρεις τομείς όπου επιβάλλεται λογοκρισία σε ιστοσελίδες:

1. Πορνογραφικού περιεχομένου.
2. Αντι Ισλαμικού ή προσβλητικού για το Ισλάμ περιεχομένου.
3. Αντιπολιτευτικού στη κυβέρνηση η προσβλητικού για τη χώρα.

Ως εδώ καλά και άγια. Τι γίνεται όμως όταν μια καλλιτεχνική φωτογραφία με γυμνό ή ένας πίνακας ζωγραφικής με γυμνό περιλαμβάνονται στην ιστοσελίδα; Η ιστοσελίδα μπλοκάρεται από την Qtel, την κρατική μονοπολιακή εταιρεία τηλεπικοινωνιών. Όταν αναζητήσεις την ιστοσελίδα στην οθόνη σου θα εμφανιστεί αυτό.


Σας τα λέω όλα αυτά γιατί διαπίστωσα ότι η μικρή φωτογραφία που είχα στο προφίλ μου εδώ και λίγες μέρες εξαφανίστηκε. Εσείς μάλλον πρέπει να την βλέπετε, εγώ όμως όχι. Κάνοντας κλικ πάνω της πήρα το μήνυμα ότι μπλοκαρίστηκε η ιστοσελίδα. Και μιλάμε για το image source, ένα site που ανάμεσα στις χιλιάδες εικόνες έχει φυσικά και κάποιες με γυμνό αλλά όχι αισχρό ή χυδαίο. Μέχρι εκεί τους κόβει, και η λαθροβίωση της πορνογραφίας καλά κρατεί.

Εσείς καλά την έχετε στη νήσο των αγίων ρε κοπέλλια :)

18 Σεπτεμβρίου 2007

Δημοσκόπηση "Που σου νέφκω" Νο 2 - Τραμπούκοι εν όψει;

Ποιον ή ποιους ΔΕΝ θα θέλατε για πρόεδρο;

Τον Τάσσο 51.3% (39 votes)
Το Δημήτρη 4.0% (3 votes)
Το Γιαννάκη 1.3% (1 votes)
Τον Τάσσο και το Γιαννάκη 26.3% (20 votes)
Το Δημήτρη και το Γιαννάκη 9.2% (7 votes)
Τον Τάσσο και το Δημήτρη 7.9% (6 votes)

Σύνολο ψήφων 76

Αυτά ήταν τα αποτελέσματα μέχρι περίπου στις 8.00 απόψε. Μετά από αυτά που έγιναν απόψε αναγκάστηκα να διακόψω τη ψηφοφορία μια μέρα πριν τη κανονική λήξη της (10 μέρες). Και εξηγούμε:

Μετά από καταδρομική ενέργεια μεταξύ των ωρών 8.00 και 10.00 απόψε, προσωπιδοφόροι νυκτοβάτες επέμβηκαν με λοστούς, πέτρες, σπασμένα μπουκάλια και άλλα αντικείμενα με σκοπό να καταστρέψουν και να αφήσουν ανίκανη τη παρούσα δημοσκόπηση προκαλώντας πρωτοφανείς βανδαλισμούς. Μπήκαν στο μπλογκ (όπως φαίνεται βρήκαν ανοικτή πόρτα) και έριξαν 49 ολόκληρες ψήφους εναντίον του Δημήτρη με ολοφάνερο στόχο να αλλοιώσουν το αποτέλεσμα. Οι δράστες κατάφεραν να διαφύγουν ασύλληπτοι εκμεταλλευόμενοι το σκοτάδι. Το μπλογκ σε εκείνο το διάστημα είχε μόνο 7 επισκέπτες (thanks Statcounter!)

Φαίνεται, (λέω εγώ τώρα) το γεγονός ότι οι αναγνώστες αυτού του μπλόγκ σε ποσοστό 85.5% ΔΕΝ θέλουν τον Τάσσο πρόεδρο τους έκανε να αφηνιάσουν. Σε συνδυασμό μάλιστα με το ότι τον Γιαννάκη ΔΕΝ τον θέλει το 36.8% και το Δημήτρη μόνο το 21.1% έκαμε το μάτι τους να γυαλίσει. Αν και το μικρό αυτό δείγμα τραμπουκισμού λογικά δεν πρέπει να μας απασχολεί δεν παύει να παραπέμπει σε εποχές σκοταδισμού. Εγώ θα έλεγα ότι αυτός ή αυτή που το έκανε δεν ανήκει στις τάξεις των μπλόγκερς. Για κάποιο λόγο πιστεύω ότι η κοινότητα των Κύπριων μπλόγκερς, παρόλο το μικρό της μέγεθος και παρόλες τις διαφορές απόψεων δείχνει ποιος πραγματικά πρέπει να είναι ο πολιτικός μας πολιτισμός.

Πάντως δεν το θεωρώ εντελώς απίθανο σε περίπτωση που ο Τάσσος πάρει τη κατιούσα να δούμε και τραμπουκισμούς και προβοκάτσιες. Παλιά τους τέχνη κοσκινο! Ελπίζω οι φόβοι μου να είναι υπερβολικοί τζιαι να φκω ψεύτης που λαλούν τζιαι στο χωρκό μου.

Όσον αφορά τα αποτελέσματα μπορεί ο καθένας να τα σχολιάσει (επαναλαμβάνω ότι απηχούν τις απόψεις των αναγνωστών αυτού του μπλογκ και μόνο). Οι μπλόγκερς κ. Κάρογιαν μου δεν φαίνεται να περιλαμβάνονται στη πολυσυλλεκτικότητα του Παπαδόπουλου.

Στη 3η δημοσκόπηση που είναι ήδη αναρτημένη πήραμε δρακόντια μέτρα ασφαλείας για να αποτρέψουμε επανάληψη των εκτρόπων.

Το μπλογκ ευχαριστεί όλους σας από καρδιάς για την συμπαράσταση που θα του εκφράσετε.

15 Σεπτεμβρίου 2007

Οι ρεζίληδες παρελαύνουν.

Αφορμές να θέλεις. Με αυτή τη κυβέρνηση δεν χρειάζεται να σπαζοκεφαλιάσεις και πολύ για να ανακαλύψεις επιχειρήματα να την κατηγορήσεις. Σου τα δίνει απλόχερα η ίδια με τις πράξεις και ενίοτε τα ρεζιλίκια της. Το τελευταίο οφείλω να ομολογήσω μου άλλαξε την άποψη ότι οι άνθρωποι του Τάσσου δεν είναι ευρηματικοί. Ρε, τι σκέφτηκαν οι αθεόφοβοι; Να καλέσουν λέει στρατιωτικά αγήματα από τους 26 εταίρους μας της Ε.Ε. για να συμμετάσχουν στη στρατιωτική παρέλαση της 1ης Οκτωβρίου. Λες και θα καλούσαν την παρέα τους σε πάρτυ γενεθλίων, ή beach party.

Φανταστείτε τώρα αυτό τον ατσίδα επιτελή που το σκέφτηκε πρώτος. Είμαι σίγουρος ότι ανατρίχιασε από την ιδέα και έτρεξε να το πει απευθείας στο Τάσσο μη του κλέψει κανένας τη δόξα.

- Μάστρε, μάστρε έχω μιαν ιδέα να πελλάνεις
- Τι αθθυμήθηκες πάλε ρε;
- Να κάμουμεν ότι έκαμε τζιαι ο Σαρκοζί ρε μάστρε, να καλέσουμε τους Ευρωπαίους να μας στείλουν στρατό.
- Μα για να δκιώξουμε τους Τούρκους ρε;
- Οϊ μάστρε, για να παρελάσουν μαζί μας την 1η του Οκτώβρη.
- Τζαι γιατί ρε;
- Για να μεν λαλούν μάστρε ότι οι Ευρωπαίοι εν δυσαρεστημένοι μαζί σου ιμίσh
- Ρε, μα εν νάρκουντε οξά εν να γινούμε ρεζίλι;
- Γιατί ο Σαρκοζί εσιει περίτου χαττήρι πουλλόου σου ρε μάστρε; Μεν ιξιάννεις πως είμαστεν ισότιμοι. Τζιαι μόνο που αντρωπήν εν νάρτουν.
- Αϊσμε να το σκεφτώ λλίο ρε...
- Τίποτε άλλο μεν ισκεφτείς μάστρε. Μόνο σκέφτου ιντα πάτσος εννάν τούτος για τον Γριστόφκιαν τζιαι τον Κασούλα. Εν θα θωρούν το καπνό σου μάστρε!
- Θκιάολε εν καλά που λαλείς ρε. Σάστες προσκλήσεις τζιαι φέρε να τες υπογράψω!!!

Τώρα ο φανταστικός διάλογος πιο πάνω κατά πόσο έχει καμιά σχέση με τα πραγματικά γεγονότα επαφίεται στη κρίση του καθενός. Όμως σημασία έχει ότι οι προσκλήσεις πήγαν. Χωρίς να βγάλουν τσιμουδιά, περιμένοντας τις θετικές απαντήσεις των Ευρωπαίων, έτσι που να κάνουν έκπληξη στο λαό για τη μεγάλη τιμή που θα του έκαναν οι εταίροι του. Ή μήπως μας το απόκρυψαν επειδή φοβόντουσαν αρνητική στάση των εταίρων; Ακόμα ένα ερώτημα για σένα να απαντήσεις.

Φαίνεται όμως ότι παρόλο που τα ταχυδρομεία δεν απεργούσαν, απαντήσεις γιοκ.

- Ρε απαντήσαν αν θα στείλουν στρατό τούτοι;
- Οϊ μάστρε, γραπτώς εν έχουμεν τίποτε.
- Τι πάει να πει γραπτώς ρε;
- Έτο μάστρε επιάσαν 5-6 τηλέφωνο τζιαι είπαν ότι έτσι πράμα εν μπορεί να γινεί.
- Τζιαι γιατί;
- Ετο λαλούν κάτι ακαταλαβίστικα περί αντιπαράθεσης με την Τουρκία, περί ίσων αποστάσεων, μα νομίζεις εν τζιαι κατάλαβα τους τζιαι πολλά...
- Ώστε έτσι εε. Eν θα με χρειαστείτε ρε πισπιλλούθκια, που εν να πάτε; Τζιαι τότε είμαι καλός για λλοου σας.
- Ε ναι μάστρε, μα τωρά ιντα πον να κάμουμε;
- Τίποτε, κρύψετε να περάσουμε.

Έτσι η ζωή κυλούσε στη νήσο των αγίων χωρίς οι ανυποψίαστοι ιθαγενείς να γνωρίζουν τι ευκαιρία χάθηκε για τη τόνωση της εθνικής τους περηφάνιας. Μέχρι που κάποιος της παρέας ή κάποιος άλλος εσπούρτισεν τα όλα στο Πολίτη. Μεταξύ μας μπορεί να τζιαι κανένας που τες πρεσβείες που εν φιλούθκια του. Περιρρέουσα... ξέρετε εσείς. Τζιαι έμαθε τζιαι ο κόσμος που ως τότε, τζιαι ως συνήθως, ετζιοιμάτουν.

- Μάστρε, μάστρε ίντα πον να κάμουμε τωρά που μας τα φκάλαν στη φόρα, εν να αρωτούν να μάθουν, τι να τους πούμεν;
- Λάμνε μαυροϊρευκε, το πάτσον του Γριστόφκια τζιαι του Κασούλα εφααμεν τον εμείς ρε μαννέ.
- Ε καλά ρε μάστρε, εν εγίνηκεν τζαί τίποτε σπουδαίο. Οξά εν η πρώτη μας αμμοτοπόνηση τελευταία.....
- Εσιεις δίκαιο ρε, ευτυχώς που ο κόσμος εν μαννός. Πιάστον Βασίλη να τους πει ότι εν είχαμε μέρες να προετοιμαστούμε τζαί ότι καμπόσοι είπαν μας οκέϋ, αλλά είπαμε τους εμείς να μεν έρτουν...
- Καλά μάστρε.
- Τζιαι άκου, πιάσε τζιαι τα κανάλια μας τζιαι τες εφημερίδες μας τζιαι πέτους να το κάμουν γαργάρα. Τι έννα καταφέρει ένας Πολίτης μόνος του.
- Μάστρε να τους πω ότι εν νάρτουν του χρόνου;
- Επέλλανες τέλια ρε, φύε να μεν σου μείνει εσέναν ο πάτσος.....

Μη κακόν πιον!

ΥΓ: Διαβάστε τη σχετική είδηση στο φιλελεύθερο και θα καταλάβετε τι θα πει γαργάρα!

13 Σεπτεμβρίου 2007

Μα πού εχάθηκεν τούντο πετινάριν;

Αθθιμάστε το σιόρ τούτον το κοπέλλιν; Μεν ανησυχείτε. Καρτεράτε ακόμα λλίον τζιαι εννά ανεφάνει. Να μας πει τζείνα που ελάλε πριν πέντε χρόνια (υποστηρικτής Μαρκίδη), τζιαι ήταν ακριβώς αντίθετα που τζείνα που λάλεν πριν τρία χρόνια (ένθερμος υποστηρικτής του ΟΧΙ)! Πίσω στο ΝΑΙ τωρά με τον Κασουλίδη. Ξέρει κανένας καμιά παροιμία για τη λαόπιττα;

10 Σεπτεμβρίου 2007

Σκέψεις για τη κυπριακή μπλογκόσφαιρα.


Αφορμή μου έδωσαν οι προβληματισμοί της Ψυχίας, και επειδή είχα πολλά να πω, είπα να τα βάλω σε ποστ και όχι σε σχόλιο. Θα ασχοληθώ με το τελευταίο κομμάτι του ποστ της, και ειδικότερα με το ερώτημα, κατά πόσο οι μπλόγκερς έχουν τη δυνατότητα με τα γραπτά τους να επηρεάσουν άτομα ή ακόμα και τη κοινή γνώμη.

Για να επιχειρήσουμε μια απάντηση στο ερώτημα πρέπει πρώτα να δούμε πόσοι είναι οι Κύπριοι μπλόγκερς και τι αναγνωσιμότητα έχουν τα μπλογκ τους. Υπολογίζω ότι περίπου 50 άτομα ασχολούνται με το μπλόγκιγκ στη Κύπρο η από το εξωτερικό όπου ζουν. Τώρα η million dollar question είναι πόσοι τους διαβάζουν; Αν κρίνω από το "τροχονόμο" που έχω στο δικό μου μπλογκ αλλά και σχετικές πληροφορίες από άλλο δημοφιλή μπλόγκερ, και λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλά μπλογκς είναι ανενεργά για μεγάλα διαστήματα, ας υποθέσουμε ότι επισκέπτονται τα μπλογκς καθημερινά, κατά μέσο όρο πάντα, περίπου 50 άτομα. Μη μου την πέσει μόνο η Δρακούνα που στα πάνω της μπορεί να έχει και διακόσιους. (Μιλάω πάντα για unique visitors και όχι page loads) Από αυτούς οι μισοί ή περισσότεροι είναι μπλόγκερς που κάνουν τη βόλτα τους. Ας πούμε 60%. Από το υπόλοιπο 40% ας πούμε ότι οι μισοί είναι κοινοί σε διάφορα μπλογκς αφού και αυτοί κάνουν βόλτες από λινκ σε λινκ.

Απολογισμός μέχρι τώρα πριν πάμε παρακάτω:
50Χ50Χ40%Χ50%=500 άτομα

Από αυτά τα 500 άτομα ας πούμε ότι το 20% είναι από την Ελλάδα ή κατέληξαν εκεί κατά λάθος, ίσως από κάποια αναζήτηση. Μας μένουν 400 καθημερινοί μη μπλόγκερς Κύπριοι επισκέπτες. Από αυτούς πόσοι είναι τακτικοί; Εγώ θα έλεγα οι μισοί, ενώ πολλοί έρχονται λιγότερο τακτικά, ή πολύ αραιά. Με αυτά και με τ' άλλα και για να μην το καταντήσω τριγωνομετρία θα έλεγα ότι εκτός από τους εαυτούς μας περίπου μας διαβάζουν καμία 300αριά Κύπριοι αναγνώστες. Αν κάνω λάθος και είναι διακόσιοι δεν αλλάζει και τίποτε, αν είναι 400 ή 500 τόσο το καλύτερο.

Αν θεωρήσουμε προς στιγμή ότι τα πιο πάνω είναι κοντά στη πραγματικότητα, αυτό που βγαίνει είναι ότι με άλλους τόσους θα ξεπεράσουμε σε αναγνώστες την εφημερίδα Μάχη. Αλήθεια το ΕΥΡΟΚΟ πόσα μέλη έχει; Αν φανταστεί κανείς ότι πριν δύο χρόνια η μεγάλη πλειοψηφία από εμάς δεν ήξερε τι είναι το μπλογκ, και αν λάβει υπόψη τη ταχύτητα που αυξάνονται οι μπλόγκερς και γίνεται ευρύτερα γνωστό το μπλόγκιγκ, σίγουρα έχουμε ένα φαινόμενο που μπορεί να έχει παρέμβαση στη κοινωνία.

Η μαγεία του μπλόγκιγκ έγκειται στο ότι τα γραπτά παρατίθενται όπως βγαίνουν μέσα από τη ψυχή του μπλόγκερ, χωρίς να εξυπηρετούν κανένα αφεντικό αλλά και ούτε ο ίδιος ο γράφων να εξαρτάται βιοποριστικά από αυτά. Οι μπλόγκερς στην ολότητα τους είναι άνθρωποι σκεπτόμενοι και προβληματισμένοι. Στη πλειοψηφία τους ανήσυχα και ασυμβίβαστα πνεύματα. Είναι από τη πάστα των ανθρώπων που χωρίς αυτούς η κοινωνία δεν μπορεί να προχωρήσει. Και ασχολούνται με τα όλα εκείνα τα θέματα, που η έλλειψη σοβαρού διαλόγου μέσα από τα συμβατικά μέσα ενημέρωσης αλλά και από οργανωμένα σύνολα, τα αφήνει στάσιμα και κατεστημένα. Πολιτισμός, κοινωνία, πολιτική, κριτική σκέψη, φιλοσοφία και τόσες παραμελημένες πτυχές και αξίες της ζωής και της καθημερινότητας βρίσκουν στέγη και τυγχάνουν επεξεργασίας μέσα από τα μπλογκς.

Τώρα, όσο αφορά τη ποιότητα δεν μπορώ να πω ότι διεκδικούμε δάφνες συγγραμμάτων επιστημονικού επιπέδου. (Με ελάχιστες εξαιρέσεις). Όμως ποιο είναι το ζητούμενο; Να γράφουμε επιστημονικά δοκίμια ή να προβάλλουμε ιδέες και προβληματισμούς στη γλώσσα και στο επίπεδο του μέσου συμπολίτη μας έτσι ώστε να γινόμαστε κατανοητοί; Εγώ λέω το δεύτερο. Σίγουρα μπορούμε να ανεβάσουμε το επίπεδο αλλά αυτό έγκειται στον καθένα ξεχωριστά. Εδώ αξίζει μια παρένθεση για ένα ΜΠΡΑΒΟ στους μπλόγκερς που συστηματικά γράφουν στη Κυπριακή διάλεκτο. Ιδιαίτερα στον Ασέρα που έχει ανεβάσει την ενασχόληση του με το παραμύθιασμα μας σε εξαιρετικά ψηλό επίπεδο.

Θα τολμήσω να πω και κάτι που ίσως ακουστεί περίεργο. Με το λίγο που μου κάνει κούκου, και μετά από ένα χρόνο σχεδόν που παρακολουθώ τους κύπριους μπλόγκερς θάλεγα ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μπλόγκερς είναι άνθρωποι που εναντιώνονται σφόδρα στο πολιτικό και κοινωνικό κατεστημένο. Κανένας (αυτό το λέω με ελάχιστη επιφύλαξη) από τους γνωστούς μπλόγκερς δεν υποστηρίζει τον άξονα Τάσσου - εκκλησίας, τον κύριο κορμό και εκφραστή του κατεστημένου και της κάστας που κυβερνά κατ' ουσία τον τόπο από το 1960. Εμένα αυτό μου λέει πολλά. Ενώ ο συμβατικός τύπος στο μεγαλύτερο του μέρος είναι συνειδητά υπηρέτης του κατεστημένου, οι μπλόγκερς το πολεμούν με συνέπεια και στη πλειοψηφία τους συνειδητά, δουλεύουν για την αλλαγή προς το καλύτερο. Όπως την αντιλαμβάνεται ο καθένας βεβαίως και αυτό είναι απόλυτα θεμιτό.

Βλέπω ότι με τη πάροδο του χρόνου και την ωρίμανση του μπλόγκιγκ η παρέμβαση του στα κοινωνικά, πολιτικά αλλά και τα πολιτιστικά δρώμενα θα γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Έχει σημασία να πιστέψει ο καθένας από εμάς ότι κάνοντας το κέφι του μπορεί να επιτελέσει ταυτόχρονα και κοινωνικό έργο!

Μη το πάρετε πάνω σας τώρα και να αρχίσετε να ονειρεύεστε επανάσταση κάποιοι από σας. Συνεχίστε τη καλή δουλειά, συνεχίστε τη κατάθεση ψυχής που κάνετε στο μαγαζάκι σας και η δουλειά σας θα φέρει αποτελέσματα. Μπορεί τώρα να είναι ίσα με ένα λιθαράκι, αύριο θα γίνει μια πέτρα ίσως και κοτρόνα. Σημαδεύετε ίσα στο κεφάλι του κατεστημένου και κάτι θα πετύχουμε. Τα θαύματα δεν έρχονται μόνα τους.

Καλά γραψίμια!

9 Σεπτεμβρίου 2007

Δημοσκόπηση "Που σου νέφκω" Νο 1

Ποιο θα βλάψει περισσότερο η απόφαση Λιλλήκα να συστρατευτεί με τον Τάσσο

Τον Λιλλήκα 44% - 18 ψήφοι
Τον Τάσσο 32%
- 13 ψήφοι
Τον Χριστόφια 15%
- 6 ψήφοι
Κανένα 10% -
4 ψήφοι
Τον Κασουλίδη 0% -
0 ψήφοι

Σύνολο ψήφων:
41

Όπως όλες οι δημοσκοπήσεις στο διαδίκτυο, έτσι και αυτή δεν έχει κανένα επιστημονικό υπόβαθρο. Όμως δεν παύει να δείχνει κάποια πράγματα, τουλάχιστον για τον κόσμο που ασχολείται με το μπλόγκιγκ στη Κύπρο. Το μέγεθος του δείγματος σε σχέση με τον αριθμό των Κυπρίων μπλόγκερς και των αναγνωστών τους πιστεύω ότι είναι ικανοποιητικό. Δεν ικανοποιείται όμως τα κριτήριο της τυχαίας δειγματοληψίας.

Το ποιο σημαντικό συμπέρασμα είναι ότι οι συμμετέχοντες πιστεύουν ότι η προσχώρηση του Λιλλήκα στο στρατόπεδο του Τάσσου θα βλάψει κατά κύριο λόγο τον ίδιο και τον υποψήφιο που υποστηρίζει. Συνολικά μάλιστα αθροίζονται σε 76%. Σας θυμίζει τίποτε αυτό το ποσοστό; Σε πολύ μικρότερα ποσοστά πιστεύουν ότι θα βλάψει τον Χριστόφια ή κανένα από τους υποψήφιους. Ο Κασουλίδης μένει αλώβητος από την κίνηση Λιλλήκα ή αν το δούμε διαφορετικά αφού δεν χάνει, κερδίζει. Ο καθένας μπορεί να παραθέσει τα δικά του σχόλια και συμπεράσματα είτε για τα αποτελέσματα είτε πάνω στο ίδιο το ερώτημα.

Η δεύτερη δημοσκόπηση του μπλογκ, η οποία ελπίζω να προκαλέσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και "κοσμοσυρροή" είναι ήδη αναρτημένη. Η ιδέα είναι "κλεμμένη" από ελληνικό μπλογκ, και μου φάνηκε ιδιαίτερα έξυπνη. Για να δούμε...

7 Σεπτεμβρίου 2007

Με την ευκαιρία της νέας σχολικής χρονιάς....

Αγαπητοί αναγνώστες, σκέφτηκα ότι η σημασία πάρα πολλών φράσεων που προέρχονται από τα λατινικά ή τα αρχαία ελληνικά δεν είναι γνωστή με ακρίβεια σε πολλούς με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται λανθασμένα. Επίσης, ακόμα και γι' αυτούς που τις γνωρίζουν, πρόσθεσα και την πηγή της φράσης έτσι απλώς για να εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας. Δεν θέλω να το παίξω δάσκαλος. Κάθε άλλο μάλιστα, καθώς μέσα από την διαδικτυακή έρευνα που χρειάστηκε να κάνω, έμαθα και εγώ πολλά. Στο τέλος, μάλλον η παρούσα ανάρτηση καλύπτει περισσότερο κάποιες δικές μου ανάγκες. Ελπίζω να την βρείτε ενδιαφέρουσα. Οι πολιτικές σπόντες και τα σχόλια είναι ολόδικα μου, έτσι για να μη πλήττουμε δηλαδή.

Ώδινεν όρος και έτεκε μυν
: Το ρήμα ωδίνω σημαίνει κοιλιοπονώ. Έτεκε σημαίνει γέννησε. Μυν είναι η αιτιατική του μυς, που σημαίνει ποντικός. Κοιλιοπονούσε το βουνό και γέννησε ένα ποντίκι. Τη χρησιμοποιούμε στις περιπτώσεις που κάποιος καταβάλλει πολύ μεγάλες προσπάθειες αλλά το αποτέλεσμα είναι εντελώς ασήμαντο: Χρησιμοποιήθηκε κατά κόρο για να περιγράψει το αποτέλεσμα της συνάντησης Τάσσου - Ταλάτ όπως και προηγούμενες προσπάθειες για επίλυση του Κυπριακού.

Μέα κούλπα: (mea culpa) Λατινικό από το mea, θυληκό του meus που σημαίνει δικός μου και του culpa που σημαίνει λάθος. Αναγνώριση προσωπικού λάθους κατά λέξη "δικό μου το λάθος". Κάτι που οι πολιτικοί μας σπάνια υιοθετούν.

Στάτους κβο: (status quo) Λατινικό που σημαίνει Παγιωμένη κατάσταση ή Ισχύουσα κατάσταση πραγμάτων. Κάτι σαν τη διχοτομική κατάσταση που επικρατεί στο Κυπριακο.

Ντε φάκτο: (de facto) λατινικό που σημαίνει έμπρακτα, στη πράξη αντίθετα με το Ντε γιούρε (de jure) που σημαίνει έννομα, με νόμο. Χρησιμοποιείται συχνά για να υποδειχθεί ότι η σημερινή ντε φάκτο κατάσταση στο κυπριακό κινδυνευει να γίνει ντε γιούρε.

Αιδώς Αργείοι:
Φράση που φώναξε ο Στέντορας στην προσπάθειά του να παρακινήσει τους Αργείους να δείξουν θάρρος στον αγώνα εναντίον των Τρώων, μετά την αποχώρηση του Αχιλλέα από τη μάχη. Από την Ιλιάδα και σημαίνει Ντροπή σας! Οι πολιτικοί μας το λένε συνήθως ο ένας για τον άλλο. Παρεμπιπτόντως, Στεντόρεια φωνή σημαίνει δυνατή φωνή και προέρχεται από τον ήρωα της Ιλιάδας Στέντορα, που κατά το μύθο η φωνή του είχε τη δύναμη φωνής 50 ανδρών.

Αρχή άνδρα δείκνυσι: Η εξουσία αποκαλύπτει τις δυνατότητες του ανθρώπου δείχνει τις ικανότητες και το χαρακτήρα του. Βλέπε τους πολιτικούς μας πριν και μετά την εκλογή τους. Η φράση αποδίδεται στο Βίαντα, αρχαίο Έλληνα σοφό.

Ασκοί του Αιόλου: Λέγετε, όταν εμφανίζονται πολλά κακά, σύμφορες. Η φράση είναι από την Οδύσσεια. Οι σύντροφοι του Οδυσσέα από περιέργεια άνοιξαν ένα ασκί δοσμένο από τον Αίολο στον Οδυσσέα και αμέσως πετάχτηκαν οι άνεμοι και απομάκρυναν το καράβι τους από την πατρίδα και τους έφεραν στο νησί των Λαιστρυγόνων.

Άχθος αρούρης: Βάρος της γης άχρηστος άνθρωπος που δεν προσφέρει τίποτε.Ο Αχιλλέας μετά από μεγάλο διάστημα απραξίας και αποχής από τη μάχη είπε στη μητέρα του ότι αισθάνεται άχθος αρούρης (βάρος της γης) . Γνωρίζεται κανένα τέτοιο;

Γαία πυρί μειχθήτω : Ας καταστραφούν όλα. Η φράση αποδίδεται σε αρχαίο Έλληνα ποιητή. Είναι κάποιες πολιτικές στο κυπριακό που οδηγούν απευθείας στο γαία πυρί μειχθήτω. Κατά τα άλλα είναι ελληνοπρεπείς πολιτικές.

Γη και ύδωρ : Σύμβολα υποταγής, πλήρης υποχώρηση. Η φράση προέρχεται από τον Ηρόδοτο, κατά τον οποίο οι Πέρσες απεσταλμένοι ζήτησαν από τους Σπαρτιάτες γήν και ύδωρ ως σύμβολο υποταγής σ΄ αυτούς. Χρησιμοποιήθηκε το καιρό της περιρρέουσας για να ενοχοποιηθούν οι νενέκοι, αλλά και τώρα από το στρατόπεδο του Τάσσου για τον χαρακτηρισμό των αντιπάλων σαν υπηρετών ξένων συμφερόντων.

Δαμόκλειος σπάθη : Απειλητικό πράγμα, απειλή.
Η φράση προέρχεται από το Δαμοκλή, ένα αυλικό κόλακα του τυράννου των Συρακουσών Διονυσίου, ο οποίος θέλοντας να δείξει στο Δαμοκλή πόσο επικίνδυνο ήταν το αξίωμα του τυράννου τον έβαλε να καθίσει στο θρόνο του, ενώ από πάνω του κρεμόταν από μια αλογότριχα ένα μεγάλο σπαθί. Λέτε να ταιριάζει σαν παράδειγμα η επερχόμενη διχοτόμηση;

Διέβην τον Ρουβίκωνα : Πήρα μια παράτολμη απόφαση. Η φράση αναφέρεται στον Ιούλιο Καίσαρα που το 49 π.Χ. πήρε την παράτολμη, απόφαση να κηρύξει τον εμφύλιο πόλεμο στην Ιταλία και γι΄ αυτό πέρασε με το στρατό του τον ποταμό Ρουβίκωνα ,κατευθυνόμενος προς την Ρώμη.

Έξεστιν Κλαζομενίοις ασχημονείν : Επιτρέπεται στους Κλαζομενίους να φέρονται με απρέπεια. Η φράση χρησιμοποιείται υποτιμητικά για όσους συμπεριφέρονται με απρέπεια και δηλώνει ότι η απρέπεια είναι δικό τους γνώρισμα. Την φράση είπαν οι Έφοροι της Σπάρτης για τους Κλαζομένιους, κατοίκους των Κλαζομενών, πόλης της αρχαίας Ιωνίας, όταν οι αντιπρόσωποί τους λέρωσαν τους θρόνους τους στη γερουσία. Θα το έλεγα για κάποιους που λερώνουν καθημερινά το πολιτικό τοπίο αλλά κινδυνεύω να χαρακτηριστώ μονοκόμματος.

Έπεα πτερόεντα : Λόγια του αέρα. Ποιητική Ομηρική έκφραση βασισμένη στην αντίληψη ότι τα λόγια, όταν βγαίνουν από το στόμα μας τα παίρνει ο αέρας και πετούν. Μη μου πείτε, από τέτοια μπουχτίσαμε.

Σκρίπτα μάνεντ: (scripta manent) Λατινικό, σε αντίθεση με το έπεα πτερόεντα που σημαίνει Τα γραπτά μένουν. Με αποδείξεις και χαρτόσημα....

Επί ξυρού ακμής : στην κόψη του ξυραφιού, σε πολύ κρίσιμη κατάσταση, σε κρίσιμο σημείο.
Ομηρική φράση, ειπώθηκε από το Νέστορα στο Διομήδη στην προσπάθειά του να τον ξεσηκώσει για πόλεμο εναντίον των Τρώων.

Ή ταν ή επί τας: Ή θα καταφέρουμε ή θα αποτύχουμε, ό,τι θέλει ας γίνει.
Ή να την φέρεις νικητής ή να σε φέρουν πάνω της νεκρό, έλεγαν οι Σπαρτιάτισσες μητέρες στα παιδιά τους, όταν τους έδιναν την ασπίδα για τον πόλεμο. Ακούμε συχνάκις τη φράση από θερμοκέφαλους υπερπατριώτες.

Ήξεις αφήξεις : Λέγεται στην περίπτωση που κάποιος δεν έχει σταθερή άποψη, αλλά αλλάζει συνεχώς γνώμη.
Η φράση προέρχεται από το χρησμό του μαντείου των Δελφών « ήξεις αφήξεις ου θνήξεις εν πολέμω». Οι συνειρμοί δικοί σας.

Κόπρος του Αυγεία: Μαζεμένες ατασθαλίες και καταστάσεις που δύσκολα διορθώνονται. Η φράση προέρχεται από ένα άθλο του Ηρακλή, όταν καθάρισε την κοπριά από τους στάβλους του Αυγείου. Συνήθως οι υποψήφιοι της αντιπολίτευσης διατείνονται ότι θα καθαρίσουν το τόπο από την κόπρο του Αυγεία..... για να μας αφήσουν τη δική τους

Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα: Λέγεται για όσους καυχώνται για ανεπιβεβαίωτα κατορθώματά τους και καλούνται να τα αποδείξουν. Η φράση προέρχεται από αισώπειο μύθο «Ανήρ Κομπαστής» σύμφωνα με τον οποίο κάποιος ισχυριζόταν ότι κάποτε στη Ρόδο έκανε ένα πολύ μεγάλο άλμα και του ζήτησαν να το επαναλάβει λέγοντάς του την παραπάνω φράση.

Κουτί της Πανδώρας: Συνδυασμένη επιδρομή συμφορών η εμφάνιση πολλών κακών ταυτόχρονα. Η φράση προέρχεται από τη μυθολογία, κατά την οποία ο Δίας για να τιμωρήσει τους ανθρώπους έδωσε στην Πανδώρα σαν δώρο ένα κιβώτιο γεμάτο απ΄όλες τις συμφορές έτσι μόλις το άνοιξε βγήκαν έξω τα κακά. Θάλεγα ότι το δημοψήφισμα άνοιξε το κουτί της Πανδώρας.

Κομίζω γλαύκας εις Αθήνας: Λέω πράγματα πασίγνωστα, σαν να ήταν άγνωστα. Η φράση λέγεται γιατί στην Αθήνα η γλαύκα, η κουκουβάγια, ήταν πασίγνωστη, σαν σύμβολο της Αθήνας και εικονιζόταν παντού, όπως στις στροφές των σπιτιών, στα νομίσματα κλπ.

Ο γάτος στη φωτογραφία είναι ο Βαλέριος όταν δίδασκε μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.

Related Posts with Thumbnails

Έλα στην παρέα μας

Αλήτη ! Απόψε είν' η βραδιά τόσο καλή, τόσο καλή ! Μπορείς να πας να κοιμηθείς σ' ένα παγκάκι, αλήτη ! Πλάτυνε η σκέψη τη ζωή τόσο πολύ, τόσο πολύ, πόκανε ο άνθρωπος τη γη κι όλο το σύμπαν σπίτι.

Τεύκρος Ανθίας - Τα σφυρίγματα του αλήτη