F1 - Ο οίστρος της ταχύτητας
Τη Κυριακή αρχίζει το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 (F1) της χρονιάς του 2008. Παρακολουθώ ανελλειπώς από το 1994 τη πορεία του πιο σημαντικού αγωνίσματος στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το πρωτάθλημα της F1 ασκεί μια ακαταμάχητη γοητεία σε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο το πλανήτη. Πολλοί φίλοι μου έθεταν ανέκαθεν το ερώτημα: Καλά ρε φίλε τι είναι αυτό που σε ελκύει σ' αυτό το ανιαρό θέαμα 20-22 αυτοκινήτων που γυρίζουν 60-70 φορές μια πίστα. Πολλοί δεν μου έκρυψαν ότι παρακολουθώντας αγώνα F1 αποκοιμήθηκαν.
Πέραν από τις φοβερές ταχύτητες που αναπτύσσουν τα μονοθέσια της F1 που από μόνες τους είναι εντυπωσιακές, πέραν από τις φοβερές ικανότητες των οδηγών οι οποίοι καλούνται να οδηγούν κάτω από πιέσεις που φτάνουν τα 6G, αυτό που μου προκαλεί περισσότερο το ενδιαφέρον είναι το επίπεδο της τεχνολογίας. Για να κάνω τα πράγματα πιο απλά θα αναφέρω μόνο αυτό. Κάθε νέα προσθήκη στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούμε όλοι μας και που θεωρείται καινοτομία, έχει δοκιμαστεί στα μονοθέσια της F1 μεταξύ 5 και 10 χρόνια προηγουμένως. Καινοτομίες δηλαδή που όταν ανακοινώνεται η εφαρμογή τους στη F1 ακούγονται στα αυτιά των θεατών σαν εξωπραγματικές.
'Οπως στα περισσότερα αθλήματα, έτσι και στη F1, υπάρχει έντονος οπαδισμός με πιο δημοφιλή την πιο ιστορική ομάδα αυτή της Ferrari. Τα κόκκινα μονοθέσια της, παίρνουν μέρος στους αγώνες ανελλειπώς από το 1950 που διεξάγεται το πρωτάθλημα. Τη τελευταία δεκαετία, η παρουσία του πιο πετυχημένου οδηγού όλων των εποχών πίσω από το τιμόνι της Ferrari, του Michael Schumacher, έδωσε νέα αίγλη στην ομάδα που τη δεκαετία του 85- 95 βρισκόταν σε υποχώρηση.
Φέτος και πάλι αναμένεται να προταγωνιστήσει ξανά μαζί με τη άλλη μεγάλη ομάδα αυτή της McLaren. Όλοι οι αναλυτές συμφωνούν ότι ο τίτλος της φετινής χρονιάς θα είναι υπόθεση των τεσσάρων οδηγών των δύο μεγάλων ομάδων όπως και πέρυσι. Αυτό το οποίο φαίνεται να διαφοροποιείται από πέρυσι είναι ότι οι 4 οδηγοί της Ferrari και της McLaren δεν ξεκινούν όλοι με τις ίδιες πιθανότητες. Ο περσινός πρωταθλητής, ο ιπτάμενος Φινλανδός πιλότος της Ferrari Kimi Raikkonen και η έκπληξη της περσινής χρονιάς, ο πρώτος μαύρος πιλότος της F1 πιλότος της McLaren, Lewis Hamilton, θεωρούνται τα μεγάλα φαβορί.
Στις 6.30 το πρωί της Κυριακής, μερικές χιλιάδες συμπατριώτες μας θα στερηθούν τον Κυριακάτικο πρωινό ύπνο, για να ηδονιστούν με τα φοβερά μουγκρητά των κινητήρων που ετοιμάζονται εδώ και τρεις μήνες να απελευθερώσουν στη πίστα της Μελβούρνης στη μακρυνή Αυστραλία τα 900 τόσα άλογα που βγάζουν στις 18-19000 στροφές το λεπτό.
Πίσω από τις 2 ομάδες που ήδη αναφέραμε και προβλέπεται να πρωταγωνιστούν και στη φετινή σαιζόν, βρίσκουμε τη ευχάριστη έκπληξη της περσινής χρονιάς την BMW και σε απόσταση αναπνοής τη Renault, τη Williams, τη Red Bull και τη Toyota. Η απογοητευτική τα τελευταία χρόνια ομάδα της Honda δεν αναμένεται να καταφέρει τη μεγάλη επιστροφή φέτος. Το πολύχρωμο τσίρκο που θα περιοδεύσει σε 18 πίστες σε όλο το κόσμο, συμπληρώνουν οι ομάδες της Torro Rosso, Super Aguri και Force India. Δεν μπορώ να κρύψω τη δική μου προτίμηση στη θρυλική Ferrari.
Η αφαίρεση του traction control (του μηχανισμού αυτόματης αποτροπής του ξερογυρίσματος των τροχών) το οποίο βοηθούσε πολύ τους οδηγούς, ιδιαίτερα στις σωστές και γρήγορες εκκινήσεις θα προσδώσει νέο ενδιαφέρον στο άθλημα. Αναμένεται ότι η ικανότητα του οδηγού θα μετρά από φέτος πολύ περισσότερο από τα τελευταία χρόνια, που λόγοι κυρίως ασφάλειας επέβαλαν την υιοθέτηση του traction control. Θα αποφύγω να αναφερτώ λεπτομερώς στις ομάδες, στους οδηγούς και στις πίστες για να μη γίνω ανιαρός σε αυτούς που δεν έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Για εκείνους που ενδιαφέρονται υπάρχουν πάμπολλες ιστοσελίδες. Προτείνω μερικές που παρακολουθώ: Formula1.com, F1-live, Planet-F1, ITV-F1.
Δεν βλέπω την ώρα να εγκαινιάσουμε τη χρονιά μαζί με το Νίκο, το Νεοκλή, το Βάσο, το Μιχάλη και τα άλλα παιδιά που κάθε χρόνο ξεκινάμε αυτή τη συγκεκριμένη Κυριακή παρακολουθώντας κάτι ζωντανό και ελπιδοφόρο από τη προσπάθεια του ανθρώπου να ξεπεράσει τα όρια του.
Φίλοι αναγνώστες, ελπίζω να μη σας απογοήτευσα με την αλλαγή θεματολογίας. Ελπίζω ανάμεσα σας να βρεθούν και άλλοι που εκτιμούν αυτό το συναρπαστικό σπορ.
16 σχόλια:
Δε μας απογοήτευσες καθόλου! Καλοδεχούμενη η αλλαγή στη θεματολογία! Τι μανία κι αυτή με τη Φερράρι... Έμαθα να συμβιβάζομαι με (όχι κατανάγκην να συμμερίζομαι) τον ενθουσιασμό του συζύγου, παρακολουθώντας (αναγκαστικά!) μαζί του Φόρμουλα 1 κάποιες Κυριακές (σε λογικές ώρες, εννοείται!), και μάλιστα το διασκέδασα δεόντως, όταν παρακολούθησα από κοντά το πρωτάθλημα στη Βουδαπέστη! Βέβαια, αυτό που μου άρεσε ήταν η ατμόσφαιρα στις κερκίδες, το πολύχρωμο και πολύβουο πλήθος, παρά ο ίδιος ο αγώνας! Άντε και καλές κούρσες!
Το πιό σημαντικό φαινόμενο της F1 εν το εσυνάφερες, τους θκυό τύπους που σχολιάζουν. Μπορώ να πω οτι εν ψυχολογικός πόλεμος.
Αν τα κάμουν τζιαι μάνιουαλ εννα έσηει ακόμα παραπάνω θέαμα.
Χαίρε Λέξη. Ως πνεύμα της αντιλογίας (όπως με χαρακτήριζαν στο λύκειο), θα διαφωνήσω. Μακάρι να επιστρέψεις στην παλιά σου θεματολογία (σύντομα)! Φάκκα, φάκκα γυρούς τα αυτοκινητούθκια, εν μια ζάλη τζιαι μισή!
Εγώ προτιμώ το μπάτμιντον!
nomizw einai pio endiaferon na parakolou8eis tis myges na fakkoun gyron pas to tavani...
αγνάντευε, το grand prix της Βουδαπέστης είναι το μόνο που παρακολούθησα από κοντά. Πραγματικό πανηγύρι. Πολύχρωμο και πολύβουο τσούρμο που μετακινείται από χώρα σε χώρα, δεν είναι τυχαία που χαρακτηρίστηκε τσίρκο. Αλλά πρέπει να πω ότι κατα την εκκίνηση μόνο δέος μπορεί να νιώσει κανείς από το μουγκρητό των κινητήρων και γενικά τις δυνατότητες των μονοθεσίων.
Δεντροχελίδονο, το είχα στο μυαλό μου γιατί πραγματικά ο τρόπος παρουσίασης καταντά πολλές φορές (μάλλον πάντα) εκνευριστικός. Ειναι αρκετά διαβασμένοι αλλά μου τη σπάνε οι εμμονές τους, το σφίξιμο και η απροσεξία τους. Αν σκεφτείς ότι ακόμα σε μια σειρά αθλήματα έχουμε το Ανδρέα Γεωργιάδη τα τελευταία 40 χρόνια, μπορείς να υπολογίσεις ότι θα τους τρώμε στη μάπα πολλά χρόνια ακόμα.
Δασκαλούα, περίμενα ότι κάποιους δεν θα τους ενδιέφερε το θέμα. Ζητώ την υπομονή και τη κατανόηση σου :)
Παρακαλείται εκείνος που ευνούχισε τους δύο παρουσιαστές να τους δώσει τους όρχεις τους πίσω.
Ευχαριστώ.
Αν και δεν κατάφερα ποτέ να δεσμευτώ με ένα άθλημα, η φόρμουλα 1 ήταν από τα ελάχιστα που με ιντρίκαραν και παρακολούθησα για κάποια διαστήματα, κυρίως όσο ήμουν ακόμα μαθήτρια. Θέλω να πω πως δεν παίζει να ξυπνήσω πριν τα κοκόρια για να δω κανέναν αγώνα.
Μου αρέσουν τα γυρίσματα που κάνεις στη θεματολογία σου κατά καιρούς. Όσο που πάμε να πάθουμε το overdose το σώζεις ;)
ΥΓ. Πως τα λέω..!
Ωραίος! Δεν ήξερα ότι έχεις και εσύ το μικρόβιο της F1. Το μόνο που έχω να προσθέσω είναι την ευχή μου φέτος το ενδιαφέρον μας να επικεντρωθεί αποκλειστικά στους αγώνες και μην έχουμε επανάληψη του περσινού φιάσκου κατασκοπείας. Επίσης ελπίζω φέτος να δούμε περισσότερα προσπεράσματα, επειδή F1 χωρίς προσπέρασμα είναι ποδόσφαιρο χωρίς τέρματα.
Κατά τα άλλα φόρτζα Αλόνσο επειδή φέτος θα χρειαστεί πολλή τύχη και άπειρες συγκυρίες για να δείξει το ταλέντο του.
Άτε ο καλύτερος ας κερδίσει.
βρρρρρρρρρμμμμμμμμ....γκζνννννννν.....βρουουουουουουουουμμμμμμμ.....αχαχαχαχα...είσαι απίθανος καλέ μου Λέξη, άνοιξα το ιστολόγιο σου με διάφορα κατά νου, όπως ας πούμε το άνοιγμα της Λήδρας, τα καλόπαιδα της Χρυσής Αυγής κλπ και αίφνης πέρασε από μπροστά μου αστραπή κόκκινη, στα χρώματα μιας Φεράρι!
Ομολογώ, πως το μόνο άθλημα που μποροώ να παρακολουθήσω με κομμένη ανάσα από την τιβί είναι το τένις-ίσως γιατί θυμίζει τόσο έντονα "μονομαχία". Τα ομαδικά με κάνουν και πλήττω εκτός αν είναι πολύ καλού επιπέδου , το μπαντμιντον που ανέφερε η φιλτάτη Δσκαλούα είναι για εκ γενετής συνταξιούχους και η Φόρμουλα 1..ah..well...ναι, μερικές φορές με "κάθησε" στον καναπέ αλλά συνήθως με πιάνει νύστα.
Ωστόσο, ωραία η αλλαγή θεματολογίας, όπως και κάθε αλλαγή!
Την καλημέρα μου σε όλους!
Φεύγω τώρα, τέρμα το γκάζι...βρρρρρρρρρμμμμμμμμ....γκζνννννννν.....βρουουουουουουουουμμμμμμ...γειαααααα!
Ψυχία, εμένα δεν μου ακούγονται σαν να τους τα κόψαν αλλα λες και κάποιος τους τα τραβά ή τους τα σφίγγει. Πάντως ότι και να τους συμβαίνει δεν φαίνεται να αντιλαμβάνονται τη δική μας ψυχική οδύνη.
Σκεπτικιστή η δική σου παρέμβαση με χαροποίησε ιδιαίτερα. Εισαι από τους τελευταίους που ανάμενα να ασχολείσαι με την F1. Πραγματικά παρόλο το δραματικό φινάλε η περσινή χρονιά ήταν απογοητευτική. Η αξιοπιστία του σπορ δέχτηκε βαρύ πλήγμα. Ας ελπίσουμε φέτος να είναι πιο καθαρά τα πράγματα.
Φίλε Πήττα κάποτε ρώτησα ένα 50αρη φίλο μου Αγγλο αν παίζει γκόλφ. Η απάντηση του ήταν: No, I still have sex :) Μήπως κάπως έτσι είναι τα πράγματα και με το μπαντμιντον; Θα επανέλθω σύντομα στα γνωστά θέματα. Το άνοιγμα της Λήδρας είναι κοντά. Οι εξελίξεις θα αρχίσουν να τρέχουν. Ελπίζω τα καλόπαιδα που ανάφερες να μην τολμήσουν να σταματήσουν τη πορεία προς την ειρήνη.
Avanti, ferrari.
Βλέπω δεν είναι μόνο ο γιος μου που έχει πάθος με τη [φόρμουλα 1],εγώ σπάνια θα δω λίγο,αλλά δεν το θεωρώ ανιαρό άμα κάτσεις να το δεις σε απορροφά γι'αυτό αποφεύγω τις κακές παρέες για να κάνω καμιά δουλειά.
Ατε καλά να περάσετε οι οπαδοί του σπορ.
Γιατί καλέ μου Λέξη δεν με κόβεις για άτομο που του αρέσει ο αθλητισμός;
Αφού είχα ποστάρει και την διαμάχη Αλόνσο-Χάμιλτον και για το πως ο βρετανικός τύπος κάλυψε το γεγονός. Αλλά εντάξει ξέρω ότι πολλά πράγματα μόνος μου τα γράφω, μόνος μου τα διαβάζω. Φταίει και η μανία μου με τη διγλωσσία.
Άσε που είμαι και θαμώνας στο φόρουμ του Planet-F1 αλλά δεν σου λέω ποιο είναι το ψευδώνυμό μου εκεί! Πολλές πλάκες και κόντρες στο φόρουμ, τώρα που ξεκινά η σεζόν θα πάρει τα πάνω του.
Σκεπτικιστή, πήγα και βρήκα το σχετικό αρθρο που αναφέρεις. Η αλήθεια είναι ότι από τον Μαρτη μέχρι τον Ιούλη πέρυσι απουσίασα εντελώς από τη μπλογκόσφαιρα. Κατα τα άλλα επισκέπτομαι το μπλογκ σου πολύ πιο συχνά από όσο υποψιάζεσαι :)
Δεν εκπλάγηκα επειδή ασχολείσαι με τον αθλητισμό αλλά ειδικά με την F1. Και αυτό επειδή εκπέμπεις μια εικόνα που η σοβαρότητα της υπερβαίνει κατά πολύ το μέσο όρο εκείνης των φιλάθλων της F1 που γνωρίζω. Μόνο γι'αυτό. Χάρηκα πάντως που θα τα λέμε και για τη Φόρμουλα 1 που και που.
Σταλαματιά μου παρομοίως συμπεριφέρεται και η συμβία μου :)
Ferrari για πάντα τα προκριματικά το Σάββατο μπορεί να μην τα δω αλλα τον αγώνα δεν τον χάνω είναι το μοναδικό αθλημα οπου δεν υπάρχουν συγκρούσεις μεταξύ των οπαδών μόνο όταν ακούσεις τα 900 αλογα θα καταλάβεις
Και κάτι τελείως άσχετο ας μου πεί κάποιος πόσο κάνει ένα πακέτο τσιγάρα στη Κύπρο.Τα πιο ακριβά και τα πιο φτηνά.Και όχι δεν καπνίζω.Μερσί
paliotera pantws eixe pio polly 8eama kai saspens
8ymaste, epi paradeigmati, ena kleisimo pou eixe riksei o prost ston sena sthn iapwnia to 89?
H mia monomaxia toy Sena me ton Mansell sthn Barkeloni me 300 tosa?
H ton Mansell na perna ton Piquet sthn Stowe, sto Silverstone me 270 apla giati ta eixe parei sto kranio?
H ton fobero kai tromero mikka hakkinen to 96?
Tote ginontan monomaxies sthn pista, prosperasmata,xamos , ase pou eixe kai psycho pilotous....
btw lexi, ws palaioteros, 8ymasai enan typo, nomizw ths McLaren, o opoios phgaine stis strofes me tis pantes (plagiolis8hseis), 8ymasai pws ton legane?
Δημοσίευση σχολίου