11 Φεβρουαρίου 2009

Περί φιλανθρωπίας και αξιοπρέπειας

Δύο ειδήσεις με ενόχλησαν και επειδή πρόκειται για "ευαίσθητα" θέματα είπα να μοιραστώ τους προβληματισμούς μου μαζί σας.

Αυστραλία ή Μάλι
Η μεγάλη οικολογική καταστροφή που συντελείται στην Αυστραλία, με τεράστιο απολογισμό σε ανθρώπινες ζωές και σε πόλεις και χωριά που εξαφανίστηκαν από το χάρτη στο πέρασμα της φωτιάς, συγκλόνισε όλο το κόσμο. Η Μητρόπολη Κιτίου μαζί με την Οργάνωση καταπολέμησης της φτώχειας εξήγγειλαν εισφορά 70.000 Ευρώ για τους πυροπαθείς της Αυστραλίας.


Η Αυστραλία σύμφωνα με τρεις αξιόπιστες πηγές βρίσκεται ανάμεσα στις πλουσιότερες χώρες στο κόσμο και η εισφορά δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί συμβολική. Δεν θα μπορούσαν όμως αυτά τα λεφτά να δαπανηθούν με πολύ πιο θεάρεστο τρόπο και πραγματικά να προσφέρουν ανακούφιση σε εκατοντάδες ανθρώπους και μικρά παιδιά στο Μάλι. Σε κάθε κάτοικο του Μάλι αναλογεί λιγότερο από μισό δολάριο τη μέρα ενώ για το κάθε Αυστραλό πάνω από 100 δολάρια Στο Μάλι 3 στους 4 πολίτες δεν ξέρουν γράμματα ενώ στην Αυστραλία ξέρουν όλοι. Στο Μάλι 1 στα 5 παιδιά πεθαίνουν πριν φτάσουν στα 5 χρόνια. Στην Αυστραλία το 1 στα 200. Οι δείκτες είναι πάμπολλοι. Το Μάλι είναι τυχαία μία από τις δεκάδες επιλογές. Καλά κάνει ο Μητροπολίτης Κιτίου να το ψάξει καλύτερα την επόμενη φορά που θα του περισσεύουν λεφτά.


Πολύτεκνοι και αξιοπρέπεια

Ο πρόεδρος των πολυτέκνων εκλιπαρεί για επιπρόσθετη βοήθεια προς τη κατηγορία αυτή των συνανθρώπων μας επειδή η οικονομική κρίση τους έπληξε περισσότερο από τους υπόλοιπους πολίτες. Δεν μπορούν να σπουδάσουν τα παιδία τους, τα σταματούν από τα φροντιστήρια και γενικά δεν βγαίνουν.

Το ερώτημα μου είναι: Όταν αποφασίζεις να κάνεις πολλά παιδιά λογαριάζεις καθόλου ότι θα χρειαστεί να τα ταΐζεις, να τα ντύνεις, να τα μορφώσεις και τέλος πάντων να μπορείς να τους προσφέρεις ένα υποφερτό επίπεδο ζωής; Συμφωνώ ότι τα παιδιά είναι ευλογία αλλά τα πολλά παιδιά στις μέρες μας μπορεί να είναι και δυστυχία. Και πραγματικά κάθε φορά που τους ακούω να ικετεύουν διερωτώμαι που ξεχνούν την αξιοπρέπεια τους. Η πολιτεία ήδη έχει θεσπίσει μια σειρά από ειδικές παροχές για τους πολύτεκνους. Μέχρι που πρέπει να φτάνει η ενίσχυση συγκεκριμένων ομάδων πληθυσμού; Δεν πρέπει να υπάρχει ισορροπημένη ενίσχυση των διαφόρων ομάδων αναξιοπαθούντων;

Αλλά και μήπως οι πολύτεκνοι δεν πρέπει να θεωρούνται αναξιοπαθούντες; Μήπως απλά είναι αρκετά μεγάλη ομάδα και γνωρίζει ότι μπορεί να ασκεί αποτελεσματική πίεση επί των κέντρων εξουσίας ενίοτε χρησιμοποιώντας ολίγον πατριωτισμό και μπόλικη ορθοδοξία;

Ο Λεξιπένητας αναρωτιέται. Εσείς τι λέτε;

Το έργο είναι του Joynul Abedin

13 σχόλια:

Έλατο Χελιδόνι είπε...

Εν τυχαία που έγραψες τα 2 θέματα σε ένα πόστ? επειδή η πρώτη σκέψη που μου ήρτεν εν οτι ο Ττόμης τζιαι η κλίκκα του μπορούν άνετα να δώσουν ριάλλια στους πολύτεκνους. Εξάλλου εν τζίνος που πρίν κάτι μήνες είπεν να κάμνουμεν κοπελλούθκια για να πολλύνουμεν.

Όσο για την αρχική σου σκέψη περι πολύτεκνων διαφωνώ ως ένα σημείο. Τζιεγώ κάθε φοράν που τους θωρώ να κλαίουντε σκέφτουμαι οτι έπρεπεν να σκεφτούν την ώρα που τα εκάμναν.
Αλλά άμαν το σκεφτείς άλλωσπως, κλαίουνται οι πατατάριες, κλαίουνται οι πατατάριες(ξανά για τον τουρισμό), κλαίουνται οι κατσελλάριες, κλαίουνται οι ντιβέλοππερς... Ε παρά να δόκουμεν σε τούτους καλύττερα στους πολύτεκνους, ειδικά αν λάβουμεν υπόψην το οτι μεγαλώνουν μωρά/εφήβους στην κυπριακή κοινωνία που ισχύει το "ότι έσηεις είσαι"

Lexi_penitas είπε...

Δεντροχελίδονο, όχι δεν εκανα το συνειρμό παρόλο που θα ήταν πεδίο δόξης για τον προκαθήμενο. Είναι και ένας τρόπος να εξισορροπήσει τους αριθμούς αφού οι Τ/Κ και πιο πολύ οι έποικοι σπέρνουν αβέρτα κοπελλούθκια. Στραβάρα του...

Όσον αφορά τη σύγκριση με κατσελλαριες, πατατάριες, τραπεζίτες και λοιπούς κλαψοκόληδες της κοινωνίας μας σαφώς θα ψήφιζα πολύτεκνους. Το ερώτημα όμως δεν εχει συγκριτική μορφή.

Ανώνυμος είπε...

Ίσως να μην προέρχεσαι από οικογένεια πολύτεκνων.να σταματήσουν οι πολύτεκνοι να εκλιπαρούν και να σταματήσει επίσης η πολιτεία να ανησυχεί για τη χαμηλή γεννητικότητα. εκείνα τα 20.000 ευρώ για το τρίτο παιδί τι έγιναν?
Είπες - Η πολιτεία ήδη έχει θεσπίσει μια σειρά από ειδικές παροχές για τους πολύτεκνους. Μα σοβαρά? Για πες μου τότε. Ακούω. Επειδή είμαι πολύτεκνος και πρόσφυγας ( και επίτηδες αναφέρω το πρόσφυγας ) ούδεποτε εκλιπάρησα. Μάλλον έπρεπε να δικαιολογηθώ σε όσους με κατηγορούσαν πως κέρδισα από τις ιδιότητες αυτές. Και το τραγικό είναι πως νιώθω δεν συμπαραστάθηκε αρκούντως ικανοποιητικά στην οικογένεια μου η πολιτεία. Πέραν τον ελάχιστων λίρων ως επιδότηση πολυτέκνων. Α ναι, εάν παντρευτώ δικαούμαι κάποια χρήματα ( 7 - 10 χιλιάδες λίρες νομίζω, δεν είμαι σίγουρος) και χαμηλότοκο δάνειο από τον φορέα.

Φυσικά οι γονείς μου μπορεί να μεν ηθέλαν να γίνουν πολύτεκνοι. Μπορεί να είχαν 3 κοπελλούθκια και να τους άρεσκε το σεξ και να προέκυψαν πολύτεκνοι. Ας νομιμοποιήσουμε την έκτρωση τότε.

Παίζεις μου το και ανθρωπιστής/φιλελεύθερος/συμπονετικός/κατανοητικός στον ανθρώπινο πόνο/συμπαραστάτης στους όσους αδικούντε// Απλώς νομίζω είσαι ένας επιτηδευμένος μαλάκας.

Το Μάλι σε μάρανε. Το Σουδάν/ Κόνγκο/ Ρουάντα κ.τ.λ εξέχασες τα. Τσ τσ τσ

Drapetis είπε...

Για το πρωτο που αναφερεις Λεξι, θα ελεγα οτι πρεπει να βλεπουμε το φιλανθρωπικο εργο της Εκκλησιας σε πιο ευρυ πλαισιο απ'αυτο που το βαζεις. Απ'οτι γνωριζω προσωπικα απο την ενορια μου, γινονται τεραστιες προσπαθειες στην Τανζανια και την Ουγκαντα και φανταζομαι θα συμμετεχουν και ο Κυκκου κ ολοι σε αναλογες προσπαθειες. Ο ιερεας-γιατρος που ειναι στην ιεραποστολη μου ειπε το εξης 'με 15 ευρω παει σχολειο 1 χρονο καθε μωρο'. Νομιζω σε ετσι επιπεδο μπορουμε να συνεισφερουμε ολοι, θα κανουμε και διαφορα και θα αποφυγουμε τον πειρασμο της κατακρισης.
Τωρα στο θεμα των πολυτεκνων. Παλι νομιζω οτι πρεπει να το δουμε σε πιο ευρυ πλαισιο.Δεν θα αναφερτω στους θρησκευτικους λογους, παρολο που ειναι οι πιο σημαντικοι για μενα. Ομως το επιχειρημα σου απαντιεται ετσι κι αλλιως. Εχουμε δημογραφικο προβλημα,ο πληθυσμος γερνα, οι εποικοι καμνουν που 7-8 οπως ειπες, τα ταμεια συνταξεων θα αναστεναξουν σε 2-3 δεκαετιες.
Πως δηλαδη θα συνεχισουμε να υπαρχουμε σε αυτον τον τοπο αν αντι να πολλινισκουμε, λλιανισκουμε?
Παρακατω. Ενας καμνει 6-7-8 παιδια. Δηλαδη ειναι 6-7-8 πολιτες, καταναλωτες, φορολογουμενοι. Μαλλον περισσοτερα ειναι τα μακροπροθεσμα οφελη, ακομα κι αν φαινεται να υπαρχει βραχυπροθεσμο κοστος(!) για την πολιτεια.
Οι πολυτεκνοι επρεπε να τυγχανουν παραπανω βοηθειας, οχι πιο λιγης. Τα προβληματα των πολυτεκνων πρεπει να εντασσονται στον ευρυτερο κοινωνικο αγωνα. Διοτι ειναι οντως πολυ δυσκολο στις μερες μας να καμεις τοσα μωρα, ειδικα αμα εν θελεις να τους στερησεις τιποτε. Οσοι γνωριζουν τετοιες οικογενειες θα ξερουν οτι ειναι μια ζωη συνεχους θυσιας για τους γονεις...αλλα και μεγαλης ευτυχιας :)

Lexi_penitas είπε...

Ανώνυμε, αν δεν βιαζόσουν να βρίσεις θα πρόσεχες ότι είπα "Το Μάλι είναι τυχαία μία από τις δεκάδες επιλογές."

Όσον αφορά τους πολύτεκνους η θέση μου είναι ότι στο θέμα του οικογενειακού προγραμματισμού είναι πολύ πιο σοβαρό και έγκειται στον καθένα να επιδεικνύει τη ανάλογη υπευθυνότητα. Επίσης αν κάποιες επιλογές μας μας καθιστούν πιο ευάλωτους σε καιρούς κρίσεων όπως η σημερινή θα πρέπει να ξέρουμε ότι μαζί με μας υποφέρει η μεγάλη πλειοψηφία του πληθυσμού. Διερωτώμαι επίσης πότε πρόλαβε η κρίση και έσπρωξε σε τόσο τραγικό επίπεδο τους πολύτεκνους; Τι ποσοστό από τους πολύτεκνους βρίσκονται στη κατάσταση που περιέγραψε ο πρόεδρος τους;

Δεν αμφιβάλλω ότι η εκκλησία επιτελεί φιλανθρωπικό έργο. Με ενόχλησε που στην Αυστραλία πήγαν τόσα λεφτά με τα οποία κατά το Δραπέτη μπορούσαν να ανακουφιστούν χιλιάδες παιδια στην Αφρική. Στην Ελλάδα που όλοι γνωρίζουμε ότι η πολιτεία δεν συμπαραστέκεται επαρκώς στους κάθε λογής πληγέντες,ο Αρχιεπίσκοπος έστειλε 50000 ευρώ. Σε ένα συγκροτημένο και πλούσιο κράτος ήταν ανάγκη να πάνε 70000;

rose είπε...

Και η προσφορά "φιλανθρωπων" έχει τη...διαπλοκή της!

Ελάχιστοι - δυστυχώς- βοηθουν καποιους χωρίς ανταλλαγμα. Και μη φανταστείτε οτι το ανταλλαγμα είναι πάντα υλικό.

π.χ. το να γνωρίζει ο εκδότης το ονομα του εφοπλιστή που βοηθησε μια οικογενεια σε αναγκη και να παραμείνει ανωνυμος για το κοινό και αυτο έχει τη ..διαπλοκή του. ξέρετε πόσες οικογενειες/άτομα δυσπραγουν και κάποτε διαφορετικές εφημερίδες ή σταθμοί έχουν ...καλυτερα αποτελεσματα να "συγκινησουν" από άλλες;;;

φαντάζομαι ότι ο παπάς εκανε την εισφορά εκεί γιατι εκει έχει "πελάτες" τώρα.

ακόμα και τα ταμεία κατα της φτώχειας ή της πείνας είναι πάμπτωχα σε αντιληψεις υπέρ των ανθρωπινων δικαιωματων των ατομων που υποτίθεται οτι βοη΄θουν, το δε νοημα που προσδίδεται στη φιλανθρωπία υποσκάπτει αυτο της ανθρωπινης αξιοπρεπειας.

Οι πολύτεκνοι από την άλλη, δικαιούνται κοινωνικες παροχές και σε περιοδους οικονομικης κρισης προσαρμογή των βοηθηματων τους. Το ποιος αποφασισε να κανει παιδια και κατω απο ποιες συνθηκες εμπίπτει στη σφαίρα του προσωπικου - αν και δεν διαφωνω καθόλου για την εκμεταλευση του "πατρις-θρησκεία-οικογενεια" απο πολλους συμπεριλαμβανομενων και των ίδιων Πολυτεκνων.

το οτι οι πολυτεκνοι αξιοποιουνται απο τους υπερπατριωτες δεν αποτελει ειδηση - αλλωστε το εμβλημα της οργανωσης ειναι η παρθενος Μαρία!
και εκείνη ουτε τη στιγμιαια απόλαυση δεν είχε πριν την εξελιξη της εγκυμοσύνης :-)

Άσε που το ύψος και η προσβαση στη διαδικασία δημοσιων βοηθηματων στην Κύπρο γενικοτερα προσβαλει την ανθρω. αξιοπρεπεια!


Άσε που κάποιες απο τις απόψεις των ΠΟλυτεκων προσβαλλουν την αξιοπρεπεια των πολυτεκνων μητερων περισσοτερο απο την αντιμετωπιση που τους επιφυλάσσει η Πολιτεία...

γι αυτο πιστευω ότι τα θεματα που ανοιξες ειναι μεγαλα και οδηγουν σε πολλους παραλληλους δρόμους


Επίσης πιστευω ότι δυστυχως η φιλανθρωπία στην Κύπρο είναι αν και πανευκολη, ειναι διαπλεκόμενη σε μικρό εως μεγαλο βαθμό...

γι αυτο και οι φορείς που την ελεγχουν ειναι το κράτος και οι εκκλησία

τις περισσότερες φορές η απενοχοποιηση δεν αφορά μονο να βαλεις το χέρι στην πουγκα...

Αυτο που δηλαδή είναι το αυτονοητο για το Κράτος [να επιστρεφει τον πλουτο σε λιγοτερο προνομιουχες ομαδες] δεν ειναι το ιδιο για το ατομο.

Α! και για τις προσφιλέις ομαδες [παταταρηδες, παταταρηδες ξενοδοχους κλπ] αυτοι έχουν φωνη

αλιμονο απο εκεινους που δεν έχουν

κοιτα διπλα σου οσους/ες δεν μιλουν

εκει θα δεις αναγκη!

firfiris είπε...

Όπως πάντα, δεν μπορούμεν να κάμνουμεν χρήση μονοδιάστατων επεξηγήσεων για τα κοινωνικά φαινόμενα μαζί σου.
Συμφωνώ απόλυτα στο ότι ο καθένας οφείλει να κάμνει όσα κοπελλούθκια μπόρει να αναγιώσει. Το ίδιο ομώς μπορώ να πω τζιαι για τους μονογονιούς (σαν επροσέχαν τον άντραν με τον οποίον εσυναναστρέφονταν, γιατί να αναγιώννω το κοππελλούδιν τους με τα λεφτά των φόρων μου;)
Ευτυχώς σε μιαν κοινωνίαν επιδιώκουμεν την συνοχή. Αν αφήσω στο έλεος του Θεού τούτους τους ανθρώπους τότε θα έρτω πιο μετά να τους διώ μιαλλύττερες παροχές παρά αν τους δώσω που νωρίς να τους βοηθήσω να προκόψουν τα κοπελλούθκια τους.
Επίσης, η ψηλή γεννητικότητα τούτης της ομάδας του πληθυσμού μακροπρόθεσμα συνεισφέρει πολλαπλάσια απ'ότι λαμβάνει.
Τέλος, επειδή έχω επαφή με πολλές πολύτεκνες οικογένειες, σας διαβεβαιώ ότι τα κοπελλούθκια τους μεγαλώνουν με πολλά παραπάνω αρχές τζιαι αξιοπρέπεια, τολμώ να πω τζιαι λλιόττερον εγωισμό, απ ότι οι υπόλοιποι μας.
Το σημαντικόν όμως είναι να βρεθεί τζίνη η φόρμουλα που αν στηρίζει σωστά τούτους τους ανθρώπους τζιαι όϊ να τους καθιστά εξαρτώμενους της Πολιτείας, τζιαι κατ'επέκτασην του φορολογούμενου.

Lexi_penitas είπε...

Φιρφιρή, χωρίς να διαφωνώ σε αυτά που λες νομίζω ότι δεν απαντούν στα ερωτήματα. Δεν διαφωνώ με την άσκηση κοινωνικής πολιτικής από τη κυβέρνηση. Διαφωνώ με τη διαφαινόμενη εκμετάλλευση που κάνουν κάποιοι της δεσπόζουσας θέσης που έχουν στη συνείδηση του κόσμου.

Δεν κατάλαβα τι θέλεις να πεις με τη πρώτη σου πρόταση. Can you elaborate please?

stalamatia είπε...

Εγώ θα έλεγα να βοηθηθούν τα νέα ζευγάρια που δεν μπορούν να τεκνοποιήσουν και από ότι ξέρουμε οι εξωσωματικές στοιχίζουν αρκετά ευρώπουλα.
Υπάρχουν και οικογένειες που έχουν δυο παιδιά και τα οικονομοικά τους είναι πολύ χειρότερα από τους τρίτεκνους και πάνω.
Και όταν κάνουν παιδιά (συμφωνώ ότι είναι ευλογία) και είναι κάτι που το επιδιώκουμε ,αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε και πως θα τα βγάλουμε πέρα και όχι μετά να κλαιγόμαστε για βοήθεια.Και δεν είναι λύση η έκτρωση κακό κάνει στις γυναίκες (γιατί κάποιος ανέφερε για εκτρώσεις πιο πάνω)Δηλαδή αν η έκτρωση ήταν νόμιμη θάπρεπε εσείς οι άντρες να κάνετε το κέφι σας και η γυναίκα να τρέχει κάθε φορά να σφάζετε? Ε όχι υπάρχει και το ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΟ για όνομα πια !!!!.
Τότε με το σχέδιο Ανάν ο ΤΤόμυς βουυυ φώναζε και ωριόταν ότι οι τουρκοκύπριες γεννοβολάνε σαν τις κουνέλλες για να είναι πιο πολλοί από εμάς (παπάς να σου πετύχει)οπότε τώρα να πάνε οι πολύτεκνοι και να του πούνε δώσε χρήμα εσύ δεν έλεγες να κάνουμε παιδιά?.Καλά γεννητούρια.

Drapetis είπε...

Σχετικό άρθρο με την δημογραφική κατάσταση στην Ελλάδα
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_13/02/2009_303296

ColourfulMind είπε...

Σε μια περίοδο που το κράτος (γενικά και ειδικά) αναλαμβάνει να ξελασπώσει τις τράπεζες (εκείνα τα ιδρύματα που ανακοινώνουν κάθε χρόνο υπερδιπλασιασμό των κερδών τους!!!) οι οποίες οδηγήθηκαν σε δύσκολα μονοπάτια εξαιτίας της απληστίας τους κατά πρώτο λόγο, είναι αδιανόητο για μένα να συζητούμε ΑΝ πρέπει το κράτος να παρεμβαίνει προς ενίσχυση διάφορων κοινωνικών / επαγγελματικών ομάδων.

Το ερώτημα για μενα δεν πρέπει να είναι αν θα δίνονται χρήματα αλλά ΠΩΣ θα δίνονται τα χρήματα. Εχοντας ως αξίωμα ότι οι θεωρίες και οι κανόνες δοκιμάζονται στα ακραία τους σενάρια κι όχι σε μια περίπτωση του μέσου όρου, ας εξετάσουμε πως πρέπει να δίνονται χρήματα στις πολύτεκνες οικογένειες. πχ Είναι δύο οικογένειες με πέντε παιδιά η κάθε μία. Στην μία οικογένεια τα παιδιά είναι ηλικίας δημοτικού και γυμνασίου με μόλις ένα φροντηστήριο, συνήθως τα αγγλικά. Τα παιδιά δεν είναι ιδιαίτερα μελετηρά και είναι με το ζόρι που πάνε και στα αγγλικά τους. Στη δεύτερη οικογένεια όλα τα παιδιά είναι σε ηλικία λυκείου - πανεπιστημίου. Είναι όλα αριστούχα, παρακολουθούν μαθήματα αγγλικών, μαθηματικών, φυσικής και ότι άλλο χρειάζονται για τις εξετάσεις τους ή είναι ήδη στο εξωτερικό για σπουδές. Πως οι κρατικές υπηρεσίες επεξεργάζονται τα στοιχεία των δύο οικογενειών ούτως ώστε να μην παίρνουν τα ίδια χρήματα; Πως επιβραβεύεται η οικογένεια με τα αριστούχα παιδιά και ποια κίνητρα της δίνονται για να κρατήσει αυτό το επίπεδο, αφού η γνώση δεν προσφέρεται δωρεάν;

Το ίδιο ισχύει και με τις επαγγελματικές ομάδες. Το κράτος έχει την ευθύνη να προσφέρει συνθήκες επιβίωσης μιας επαγγελματικής ομάδας, όπως είναι πχ οι αγρότες. Εξασφαλίζει όμως τους αγρότες με τις αποζημιώσεις; Αντί να δίνει χρήματα γιατί έβρεξε λίγο/ περισσότερο από ότι θέλαμε δεν θα ήταν πιο χρήσιμο τα χρήματα να δοθούν σε έρευνες για πιο παραγωγικές καλλιέργειες ανάλογα του κλίματος και της ζήτησης της αγοράς; Αντί να αποζημειώνεται το κάθε ζώο και το κάθε χωράφι (και μετά του χρόνου τα ίδια) δεν θα ήταν πιο αποδοτικό να δίνεται χρήμα για έργα υποδομής που θα αντιμετώπιζαν στη ρίζα τους τα προβλήματα του κλάδου;

Ναι, κάποιες ομάδες εκβιάζουν (με διάφορους τρόπους) για χορηγίες. Η απάντηση όμως και του κράτους αλλά και της κοινωνίας δεν μπορεί να είναι η άρνηση. το κράτος έχει την ευθύνη να παρέχει ένα ασφαλές εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον για τους πολίτες του. Αν τώρα κάποιες ομάδες εκλαμβάνουν αυτή την υποχρέωση του κράτους ως προσωπικά "τσέκια" σε λογαριασμός ατόμων - μελών τους, αυτό είναι και πάλι ευθύνη του κράτους να το ξεκαθαρίσει και να το διαχωρήσει από τις πραγματικές ευθύνες κι υποχρεώσεις που του αναλογούν.

Lexi_penitas είπε...

Πολύχρωμο Μυαλό,

καλώς όρισες στο κονάκι μου. Δεν μπαίνει θέμα να μη ενισχύονται αυτοί που πραγματικά έχουν ανάγκη είτε ανάπηροι έναι είτε άρρωστοι, είτε πολύτεκνοι, είτε μονογονικές οικογένειες, είτε, είτε, είτε...

Το θέμα είναι πως διασφαλίζει το κράτος ότι τα λεφτά θα πάνε στα σωστά άτομα. Το κράτος έχει υποχρέωση να βοηθήσει στις σπουδές τα παιδιά των πολυτέκνων που αξίζει να σπουδάσουν. Και επίσης να διερευνήσει αν η συγκεκριμένη πολύτεκνη οικογένεια πραγματικά δεν διαθέτει τα μέσα για να τα σπουδάσει μόνη της.

Με λίγα λόγια ας πάψουμε να τσουβαλιάζουμε τους ανθρώπους. Ααα, αυτός είναι πολύτεκνος, δόστου! Ο άλλος έκανε μόνο δυο παιδιά, εν έσιει τίποτε!

ColourfulMind είπε...

Λεξιπένητα, νομίζω στα βασικά συμφωνούμε. Πρέπει να δίνονται τα χρήματα σε ομάδες που αντικειμενικά θεωρούνται πιο ευάλωτες αλλά να υπάρξει μελέτη επί του ειδικού τρόπου αξιολόγησης των αναγκών και των παροχών που θα τους διατίθενται.

Θα τα λέμε

Related Posts with Thumbnails

Έλα στην παρέα μας

Αλήτη ! Απόψε είν' η βραδιά τόσο καλή, τόσο καλή ! Μπορείς να πας να κοιμηθείς σ' ένα παγκάκι, αλήτη ! Πλάτυνε η σκέψη τη ζωή τόσο πολύ, τόσο πολύ, πόκανε ο άνθρωπος τη γη κι όλο το σύμπαν σπίτι.

Τεύκρος Ανθίας - Τα σφυρίγματα του αλήτη