Γιατί οι Κυπραίοι γίνονται όλο και περισσότερο υπερβολικοί;
Το ζούμε κάθε Πάσχα. Οι σχετικά αθώες κροτίδες του παρελθόντος γύρω από τη λαμπρατζιά και συμβόλιζαν την κοσμοχαλασιά που επικράτησε την ώρα της ανάστασης, μεγάλωσαν στις μέρες μας και έφτασαν το μέγεθος βόμβας τύπου υδροσωλήνα. Η ίδια η λαμπρατζιά που σύμφωνα με τη παράδοση χρησιμεύει στο συμβολικό κάψιμο του Ιούδα κατάντησε σε πολλές περιπτώσεις τεραστίων διαστάσεων πυρά η οποία απειλεί σπίτια και ανθρώπους.
Το λαθρεμπόριο κροτίδων από τα κατεχόμενα ανθεί αυτό τον καιρό αφού οι επιτήδειοι δεν διστάζουν μπροστά σε τίποτα. Εκμεταλλευόμενοι την ηλιθιότητα και την επιπολαιότητα νεαρών και μεγαλυτέρων κάνουν χρυσές δουλειές. Όλο και περισσότεροι κάθε χρόνο χάνουν μέλη του σώματος τους από το βάρβαρο αυτό συνήθειο.
Τη πρώτη και τελευταία φορά που παρευρεθήκαμε στην ακολουθία της ανάστασης σε χωριό της επαρχίας Πάφου, γύρω από την εκκλησία επικρατούσε κλίμα τρομοκρατίας. Οι εκρήξεις διαδέχονταν η μια την άλλη με διαφορά δευτερολέπτων και κάθε φορά νόμιζες ότι θα πέσει η εκκλησιά. Το χειρότερο είναι ότι είδα πατεράδες να στρατεύουν τα παιδιά τους στο σπορ αλλά και τους εκπροσώπους της τάξης να χασκογελούν με την όλη εικόνα. Η ανευθυνότητα σε όλο της το μεγαλείο.
Που θα πάει; Δεν θα έχουμε κανένα νεκρό; Ελπίζω να μην χρειαστεί να φτάσουμε μέχρι εκεί πριν οι σοφοί του κράτους και οι βουλευτές μας πάρουν μέτρα. Προσωπικά ένα και μοναδικό μέτρο μπορεί να σταματήσει το κακό πριν μεγαλώσει κι' άλλο. Η πλήρης και με αυστηρές ποινές απαγόρευση των κροτίδων! Ο Κύπριος έδειξε ότι δεν μπορεί να αντιληφθεί τη διαφορά του μεγέθους. Δεν ξέρει που σταματά η διασκέδαση και που φτάνει η υπερβολή.
Φτάσαμε στο σημείο πολυάριθμες ομάδες να ξενυχτούν φυλάγοντας τα ξύλα της λαμπρατζιάς από το προηγούμενο βράδυ για να μην τους τα κλέψουν ή να μην τους τα κάψουν αντίζηλοι από γειτονικά χωριά ή συνοικίες. Η ηλίθια "άμιλλα" για τη πιο μεγάλη και εντυπωσιακή λαμπρατζιά κατέληξε σε φαινόμενα χουλιγκανισμού. Οι δήθεν πιστοί έγιναν συμμορίτες και καταδρομείς προκειμένου να αποτρέψουν τους "εχθρούς" από το να ανάψουν μεγαλύτερη φωτιά από αυτούς. Άσε που ολόκληρα υγιή δέντρα κόβονται και γίνονται θυσία στο βωμό της ατέλειωτης βλακείας τους.
Κρίμα γιατί αντί να γινόμαστε καλύτεροι, εκφραζόμαστε όλο και περισσότερο μέσα από την υπερβολή. Στην υπερβολή καταφεύγει συνήθως κάποιος που ψάχνει την επιβεβαίωση, την προβολή ή την καταξίωση όταν δεν τα καταφέρει συμπεριφερόμενος φυσιολογικά. Όταν όμως το φαινόμενο αποκτά μαζικές διαστάσεις τότε μπορούμε να μιλάμε για κοινωνία με χαμηλή αυτοεκτίμηση αλλά και απουσία αξιών και οράματος.
42 σχόλια:
file lexipenita exeis apolito dikio. den ine pleon to ethimo pou aplamvaname palia. to mono pou kseroun einai na dixnoun stin tileorasi akrotiriasmena daktila ton 'thymaton' (not). alla ti metra pairnoun gia ola afta??
Στο "μέρα μεσημέρι" πριν 3-4 εβδομάδες φιλοξενίθηκε η εκπρόσωπος τύπου της αστυνομίας για να αναλύσει το θέμα των κροτίδων. Παρουσίασε στατιστικά και βέβαια μίλησε για τα μέτρα που θα παρθούν φέτος, τα οποία δεν θυμάμαι γιατί πιθανότατα ήταν μία από τα ίδια.
Στις εκκλήσεις της είχε συνεχώς μια έκφραση γλυκιάς ηρεμίας, προφανώς από την κούραση που της έχει προκαλέσει η εμφανής αγανάκτηση της με αυτό το θέμα, και την ελπίδα της να κόψει ο κυπραίος τις μαλακίες.
Γιατί σιόρ να θέλουμε στην Κύπρο ντε και καλά να μας αστυνομεύκουν για να μεν σκοτωθούμε;
Να μεν βουρούμε με το αυτοκίνητο, να φορούμεν κράνος, να μεν πίνουμε αλκοόλ πριν οδηγήσουμε, να μεν πίνουμε ναρκωτικά, να μεν "παίζουμε" με τις τσάκρες. Γιατί αποζητούμε τελικά ΤΟΣΗ ΠΟΛΛΗ αστυνόμευση και "μέτρα" για το αυτονότητο; Ούλλοι οι Κυπραίοι άμαν τους ρωτήσεις εννά σου πουν, που'ντο κράτος, πούν'τα μέτρα;
Όπου δεικλίσεις υπάρχουν μέτρα όμως! Και επειδή ούτε η αστυνομία κάμνει την δουλειά της για διάφορους λόγους, ούτε εμείς αποκτούμε συνείδηση, τα μέτρα όλο και στενεύουν για την πούγκα τζαι την υπόληψη σου. Εν γαμήσι τα 85 ευρώ για παράνομη στάθμευση, κινητό, κράνος, ζώνη.
Ας μας αφήκουν μόνους μας σιόρ, χωρίς ραντάρ, χωρίς άλκοτεστ, χωρίς οποιονδήποτε έλεγχο ή ποινή. Έτσι, πειραματικά! Αφού τα μέτρα αποδεδειγμένα shίλιες φορές εν δουλεύκουν, να μεν τα έχουμε!
Την πρώτη εβδομάδα θα πάθουμεν οργασμό τζαι θα σκοτωθούμεν καμιάν 100στη. Αυτόματα έτην εθνική τραγωδία. Την δεύτερη εβδομάδα εννά μεν συνετιστούμε; Έ άμαν συνετιστούμε ας επιστρέψει και η αστυνόμευση. Όταν θα έχει κερδίσει τον σεβασμό μας προς εκείνη αφού εκτιμήσαμε τον ρόλο της (και αυτή προς εμάς γιατί συνετιστήκαμε από μόνοι μας), τότε ίσως να μην ξαναχρειαστεί να ληφθούν "μέτρα".
Φάκκιν νοοτροπία!
(υπάρχει φυσικά και η άποψη που λέει πως ο κυπραίος με σπασμωδικές κινήσεις, αντιδρά στην εξουσία)
Υπερβολή στην υπερβολή;
@LEKSIPENITA
"Όταν όμως το φαινόμενο αποκτά μαζικές διαστάσεις τότε μπορούμε να μιλάμε για κοινωνία με χαμηλή αυτοεκτίμηση αλλά και απουσία αξιών και οράματος".
Eperimenes ta foutsiethkia-tsakres-pompes-krotides gia na to katalaveis?
Egw pantws akousa oti s'ena xwrio stin Kriti oi krotides fylassontan kai "ekklisiazontan" sto iero tis ekklisias kai me tis evlogies tou papa ksekinouse to karkashalikki meta tin Anastasi. Na to proteinoume kai meis ston Papa Tomi B'.
Πριν περίπου δυο χρόνια είχα βρεθεί στην Ισπανία και έκατσα εκεί για ένα μήνα περίπου. Συγκεκριμένα στη Βαλένθια..
Είχα την τύχη ή την ατυχία η παραμονή μου να συνεπέσει με μια γιορτή των Ισπανών πολύ παρόμοια με την δίκη μας Λαμπρατζιά. Το μόνο που οι Ισπανοί είχαν αναγάγει το έθιμο σε τουριστική ατραξιόν..
Αντί για ξύλα όμως έκαιγαν αγάλματα σαν και αυτά του καρνάβαλου ή καλύτερα συμπλέγματα αγαλμάτων και μάλιστα υπήρχε και βραβείο για το καλύτερο άγαλμα.
Όμορφα μεγάλα πολύχρωμα αγάλματα ξεφύτρωναν σε κάθε γωνιά της πόλης για να παραδοθούν ομαδικός στις φλόγες την ημέρα της εορτής. Ομολογώ είχε το χάζι του.
Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό.. Ο δήμος σε συγκεκριμένη ώρα της ημέρας πυροδοτούσε ομαδικός ελεγχόμενες εκρήξεις κροτίδων και πυροτεχνημάτων, για τόση πολλή ώρα και τόσο μεγάλη ένταση, που εκτός από το να ευνουχίζει και να γελοιοποιεί τους νεαρούς που ήθελαν να συναγωνιστούν με αυτοσχέδιους μηχανισμούς κυριολεκτικά ‘’έσουζεν τον τόπο’’
Με την σειρά τους τα περίπτερα πουλούσαν μίνι κροτιδούλλες (save for children) κανονικά και με τον νόμο. (!)
Και οι ντόπιοι φαινόντουσαν να το διασκεδάζουν..
Τώρα στα κάθ ημάς που λέει και ο Καρεκλάς.
Προσωπικά είμαι υπέρ της πλήρης κατάργησης αυτού βλακώδους εθίμου. Δεν είναι και τόσο δύσκολο η αστυνομία να εντοπίζει τις επίδοξες λαμπρατζιές και να τις συμμαζεύει. Το μόνο που χρειάζεται είναι πολιτική θέληση και φυσικά συγκατάθεση από την εκκλησία. Η οποία μάλλον χλομό το βλέπω να αποκηρρύξει και τον ίδιο τον διάβολο αν αυτός τις έφερνε κοσμοσυρροή στις εκκλησίες της που τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου δεν πατά μούγια. Εξάλλου μην ξεχνάμε η λαμπρατζιά δημιουργήθηκε από την εκκλησία για αυτόν ακριβώς τον σκοπό (την προσέλκυση των πιστών στους ναούς)
Με λίγα λόγια είμαστε άξιοι της τύχης μας.
Αφού λοιπών δεν θέλουν να το καταργήσουν.. Ας το εξευγενίσουν λίγο ΣΙΟΡ!! Τρόποι υπάρχουν, οι Ισπανοί έδειξαν έστω κάποιο δρόμο. Δεν είναι δυνατόν κάθε χρόνο να κόβουμε και να καίμε τα λιγοστά δέντρα που έχουμε σε αυτό τον γέριμο τον τόπο για χάριν της βλακείας.
Κάτι πρέπει να γίνει άμεσα.
Πένητα όσο μεγάλη και να είναι η λαμπρατζιά τον Ιούδα δεν πρόκειτε να τον κάψουν γιατί απλούστστα τον έχουν μέσα τους γι'αυτό ας παραιτήσουν.Τελικά το έχουν εμπεδώσει καλά στη Κύπρο όσο πιο πολλά τόσο πιο ανώτεροι όσο πιο μεγάλα τόοοσο πιο τρανοί.Τόχουν χάσει τελείως το νόημα.
Οι κροτίδες δυστυχώς είναι και στην Ελλάδα πολύ άσχημο έθιμο ένα σωρό παιδιά χάνουν χέρια πόδια μάτια .
Ολόσωστός.Συμφωνώ απόλυτα.Δεν σημαίνει ότι επειδή κάτι έχει την ταμπέλα του εθίμου να διατηρείται όσο κακό και να είναι.
Να επισημάνω όμως ότι οι τσάκρες με σωλήνα είναι από τις πιό παλιες μορφές κροτίδων και δεν ήταν ποτέ αθώες.
Και σε όσους μας προτάσσουν την δικαιολογία του εθίμου ως επιχείρημα έχω να τους πω το εξής:
Κάποτε ήταν το έθιμο οι άνθρωποι να θυσιάζουν άλλους ανθρώπους στους θεούς τους. Η ανθρώπινη φυλή Προχώρησε.
Είναι καιρός να προχωρήσουμε και εμείς.
Δέν περιμένω να υπάρχει κανείς απ' όσους διαβάσουν το κείμενο να μήν συμφωνήση μαζί σου, Λεξιπένητα. Το θέμα είναι, πώς πείθονται όσοι πράττουν αυτά ότι υπερβαίνουν το μέτρον. Πώς να κάνουν βίωμα το Μηδέν Άγαν.
aaaaaaaaaaaats
e to tziai to rhto...
Polla eksevgenismenous tous vriskw tous Ispanous sou re kiriakouin..
Dame karfonoun masherka panw se tavrous kai kamnoun to xazin tous kai oi alloi apo katw zitokravgazoun,kai tha mou tous fereis kai gia paradeigma.
Στην Ελβετία την 1η Αυγούστου γίνεται το σώσε. Ανάβουν λαμπρατζιά για την εθνική μέρα τζαι οι τσάκρες είναι κάτι το τρελλό. Δεν υπάρχει καμιά απαγόρευση να πωλούνται τσάκρες τζαι μικροβεγγαλικά στα σούπερμάρκετ. Μόνον που τα σούπερμαρκετ πουλούν μόνον ασφαλή πράματα. Οι φωθκιές ελέγχονται που τους μεγάλους τζαι πρέπει να είναι σύμβατές με την ασφάλεια που την ελέγχει η πυροσβεστική. Δεν υπάρχει ούτε ένα ατύχημα. Οι δήμοι τζαι οι κοινότητες οργανώνουν βεγγαλικά τρομερών διαστάσεων που αποθεώνουν τον κόσμο. Νομίζω ότι αντί να απαγορεύονται οι τσάκρες τζαι τελικά να φτιάχνει ο καθένας αυτοσχέδιες, ή να γοράζει παράνομα που έξω ή που τα κατεχόμενα, αν αφήνουν ελεύθερα την πώλησην εγκεκριμένων που την αστυνομία τα πράματα θα γίνουν πιό ασφαλή. Ο στόχος δεν είναι να αφαιρεθεί το χάζιν τζαι ο πασιαμάς που διασκεδάζει τον κόσμο, ο στόχος είναι να υπάρχει παραπάνω ασφάλεια. Έχει τζαι η "κοινωνία με χαμηλή αυτοεκτίμηση και απουσία αξιών και οράματος" ανάγκην να ματσώννει κοινωνικά τζαι να οργανώννει τα συλλογικά χάζια της, στό μέτρον που της επιτρέπουν η αυτοπεκτίμηση της τζαι οι αξίες της. Γιατί δεν συμφωνώ ότι δεν έχουν αξίες. Είναι απλά διαφορετικές από αυτές του πολιτισμένου κουλτουριάρη.
@
dokisofi
piga se tayromaxies..
exei parapanw touristes para ispanus yparxei mia megalh viomixania pisw apo ayto to e8imo toys kai oi ispanoi pou pane einai kai kapoias hlikias.. ara.. kata kapoio tropo dikaiologas tous..
emas pws mas dikaiologas?
@ dokisisofi: Θύμωσα, κατ' αρχήν, όταν είδα το ειρωνικό σου σχόλιο (όπως συνηθίζεις)στην αναφορά μου πιο πάνω σε ένα ρητό. Στο συγχώρησα όμως μόλις διάβασα το ποστ σου Αμμόχωστος Ζει και μας Καρτερεί με την σάτιρα του Διογένη.
Πριν καμιά 10ρια χρόνια είχα πάει οικογενειακώς (ήταν και τα παιδιά μικρά και μας ακολουθούσαν) για το Πάσχα στην Μυτιλήνη (αλλιώς και Λέσβο)!
Το βράδυ του Σαββάτου πήγαμε σ΄ ένα χωριουδάκι (έξω από την πρωτεύουσα του νησιού) για τον Καλόν Λό(γ)ο! Αφού ο παπάς είπε το Ευαγγέλιο (και τελείωσε με διάφορα αλλά τελετουργικά) στο προαύλιο της εκκλησίας, ρώτησε αστειευόμενος και επί σκοπού (ως φάνηκε από την εξέλιξη): “Έτσι ήσυχα θα την περάσουμε απόψε ρε παιδιά;” Και τι ήθελε να το πει. Πόλεμος ξεκίνησε. Όλος ο κόσμος, μικροί και μεγάλοι, όπως είχαν σχηματίσει ένα κύκλο στο προαύλιο, πετούσαν (για αρκετή ώρα κροτίδες στο κέντρο του κύκλου λες και γινόταν μάχη. Εμείς είχαμε ταμπουρωθεί στην πίσω πόρτα της εκκλησίας μέχρι να τελειώσουν οι αψιμαχίες (ο μικρός έκλαιγε), καθώς δεν μπορούσαμε να διασχίσουμε το πολεμικό πεδίο για να φύγουμε!
Anef_Oriwn
Κυριακή 20/4/2008 – 4:33 μ.μ.
Ασερα, στόχος μου δεν ήταν να μειώσω με όποιονδήποτε τρόπο την αξία των εθίμων ούτε τα αντικρίζω με ελιτίστικη ή διάθεση "πολιτισμένου κουλτουριάρη". Απλώς προσπάθησα να στηλιτευσω τον εκφυλισμό κάθε παραδοσιακής αξίας από μια κοινωνία που δείχνει να μην έχει τον απαιτούμενο σεβασμό σε ότι δεν τονώνει την τσέπη και το εγώ των μελών της.
Ακριβώς επειδή πιστευω ότι οι Κυπραίοι δεν θα μείνουν στα νόμιμα και ο λόγος της υπερβολής δεν είναι η απουσία νόμιμων κροτίδων, για αυτό ζητώ την πλήρη απαγόρευση τους.
Λες και απαγορευτηκε ο χαρτοπόλεμος και στα καρναβάλια οι νεαροί λούζουν ο ένας τον άλλο με αφρούς ξυρίσματος, μαγιονέζες, κετσιαπ και ότι άλλο εξφενδονίζεται μέσα από μπουκάλι.
Δυστυχώς (ή ευτυχώς για άλλα) εδώ δεν είναι Ελβετία.
Re anef? ksereis ti skeftomai kai gelw? Pou stin Ellada apokaloun tin Mitilini "mikri Mosxa"! Gi'afto pigate? :PPPP
@na katharisoumen....
kai egw twra pou katalava oti eisai apo Ammoxwsto de tha se ksanaeironeftw.:)
@ Ra Dok.,
Πάλι έκανες λάθος! Πήγα γιατί είμαι lesbian! :PPP
Anef_Oriwn
Κυριακή 20/4/2008 –8:38 μ.μ.
"Ra" na peis tis manas sou re!
(ektos ki an einai sintomevmeni morfi tou "siniora" opote ..paso)
Eisai lesbian? na ipothesw oti toton itan mia apegnosmeni prospatheia na kaneis xioumor?
3 points!
Λέξιπένητα το κουλτουριάρης δεν ήταν για σένα. Ήταν μια γενικολογία την οποίαν μάλιστα δεν λέω με υποτιμιτική διάθεση.
Επιμένω ότι αυτές οι μαλακίες είτε το θέλουμεν είτε όχι είναι αξίες, τζαι για να γινούν έθιμα αρέσκουν στον πολλήν κόσμο. Αν δεν του αρέσκαν εν ήταν να πααίννει στην Λαμπρατζιάν. Γιατί δεν πάν τόσοι στην νεκκλησιάν τζαι τα χριστούγεννα που εν πιό μεγάλη γιορτή;
Οι νεαροί είναι γεννημένοι για να κάμνουν υπερβολές τζαι μαλακίες. Θα έπρεπεν να ανυσηχάς αν δεν εκάμναν.
Νομίζω ότι τζαι η Λαμπρατζιά να απαγορευτεί, οι τσάκρες δεν θα λείψουν. Επιμένω, στόχος είναι παραπάνω ασφάλεια τζαι λλιόττερον κρούσιμον ξύλων λόγω ρύπανσης. Με την δική σου πρόταση σίγουρα θα έχουμε το δεύτερον αλλά για το πρώτον δεν ξέρω. Μάλλον κάτι παρόμοιο με τους αφρούς νομίζω ότι θα γινεί.
Θα το συνδυάσω το ζήτημα -έτσι όπως πάει τελευταία- με την αυξανόμενη βία που παρατηρώ πως υπάρχει και η οποία με ανησυχεί ιδιαίτερα. Δεν μιλάμε για βία που έχει να κάνει με "ξένους" κλπ, οι "ξένοι" είναι πάντα ένα εύκολο άλλοθι για την δική μας μιζέρια.
Προχθές, περιέλαβαν κάποιοι , μια παρέα νεαρών μια γάτα και αφού την έφεραν σε ημιθανή κατάσταση , στο τέλος της έβαλαν "δυναμιτάκια" και την ανατίναξαν. Αν δεν με απατάει η μνήμη μου, αυτό έγινε στη Λεμεσό, η είδηση υπάρχει στον Πολίτη ή τον Φιλελεύθερο της Παρασκευής.
Το Σάββατο, είχαμε την επίθεση νεαρών χουλιγκάνων της Ομόνοιας σε αντίστοιχους του ΑΠΟΕΛ-ένας κινδυνεύει να χάσει το μάτι του, τον άλλον τον έλουσαν με βενζίνη αλλά την εσχάτη δεν άναψαν τον αναπτήρα.
Η βία στα σχολεία,΄μεταξύ μαθητών, κοντεύει να γίνει ψωμί και τυρί. Κι ας μη συμπεριλάβω και τα φαινόμενα ρατσισμού κλπ.
Θα μου πείτε..έχουν σχέση όλα αυτά με τα έθιμα και τις κροτίδες;
Πολύ φοβάμαι, πως σε μια τόσο μικρή κοινωνία όπως είναι η Κυπριακή, όλα λειτουργούν με απόλυτη σχετικότητα και όλα επιδρούν ή μάλλον αλληλεπιδρούν.
Δεν νομίζω πως οι Κυπραίοι έγιναν υπερβολικοί...και παθιάρηδες. Γιατί τότε, η υπερβολή θα ήταν ένα γενικό χαρακτηριστικό με εκδηλώσεις και σε άλλες πλευρές της ζωής πιο θετικές. Νομίζω όμως και μακάρι να κάνω λάθος, πως το έλλειμα κοινωνικής παιδείας -αλλά και παιδείας ουσίας- αφήνει τεράστιο χώρο σε επιδεικτικές συμπεριφορές που ενίοτε είναι και αυτοκαταστροφικές ή και κτηνώδεις.
Συμφωνώ με όσα καταγράφει ο Λέξη-ειδικά στις τελευταίες του παραγράφους, απλά έχω την εντύπωση πως το φαινόμενο πρέπει να ενταχθεί σε ένα πολύ μεγαλύτερο σύνολο εξαιρετικά ανησυχητικών κοινωνικών ή μάλλον αντι κοινωνικών συμπεριφορών.
Ο Κυπραίος έχει χάσει το μέτρο εδώ και πολύ καιρό. Στην πλειοψηφία των κοινωνικών συμπεριφορών και εκδηλώσεων μας επικρατεί η υπερβολή και η επίδειξη. Ο κάθε Κυπραίος θέλει τη σκηνή του για να κάμει το show του. Για άλλον η σκηνή αυτή είναι το γήπεδο, για άλλον το σχολείο και η τάξη του, για άλλον ο δρόμος που θα κυκλοφορήσει την αυτοκινητάρα του και για άλλον η "οκέλλα" του (όπως τον τύπο στο σάιτ της Δρακούνας).
Έτσι και με τη Λαμπρατζιά. Ένα έθιμο στην αρχη το έχουμε μετατρέψει πράγματι σε πόλεμο συμμοριών. Άλλος ξενυχτά φυλάγοντας τα ξύλα (όχι της παπαδκιάς), άλλος βάλλει βόμβες υδροσωλήνα και αρκετοί θα έχουν την φαεινή ιδέα να ρίξουν το βράδυ του Αγ. Σαββάτου μέχρι και κυλίνδρους υγραεριου στις φλόγες και η πυροσβεστική θα τρέχει να προλάβει. Ή μαζοχιστές είμαστε ή σαδιστές. Δεν εξηγείται διαφορετικά η τάση που έχουμε να επιθυμούμε (τουλάχιστον) έναν αστυνομικό να μας τρέχει από πίσω για να μην κάμουμε τη βλάκεία μας και από την άλλη να παραπονιόμαστε ότι για ότι γίνει φταίει η αστυνομία.
Αν στην Κύπρο εφαρμόσουμε την ισπανική εκδοχή του εθίμου ξέρετε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα; Ο επιδειξίας Κυπραίος για να ανταγωνιστεί τις τσάκρες που στην Ισπανία ανατινάσσονται οργανωμένα και με ασφάλεια υπό την ευθύνη του κράτους και που σηκώνουν, σύμφωνα με τα λεγόμενα, τον τόπο, είναι ικανός προκειμένου να ελκύσει την προσοχή του κόσμου να ανατινάξει το βενζινάδικο της γειτονιάς του!
Το ίδιο και στα γήπεδα. Πρέπει απαραιτήτως να εμφανιστούν κάποιοι ως αρχηγοί, πρέπει να το παίξουν μάγκες, πρέπει η πέτρα που ήρθε από απέναντι να επιστραφεί και όπου κάτσει. Όποιον πάρει ο χάρος. Το ίδιο και οι "τσάκρες", το ίδιο και οι φωτοβολίδες πρέπει να έχουν τυφλό κατά προτίμηση στόχο. Μετά ο Κυπραίος θα ρωτά πού ήταν η αστυνομία και τι έλεγχο έκαμε; Οι γονείς θα αποκαλούν τους ήρωες των κερκίδων μωρά που εκάμαν μιαν επιπολαιότητα.
Μόνον ο φόνος στην Κύπρο δεν λογίζεται επιπολαιότητα. Αν σχίσεις το κεφάλι του αντίπαλου, αν του πετάξεις κροτίδα, αν τον τυφλώσεις, αν τον περιλούσεις με βενζίνη, αν τον ξυλοκοπήσεις μπροστά στα μάτια μικρών παιδιών σιγά τα λάχανα, εν επιπολαιότητα. "Αφήστε τα μωρά να παίξουν σιόρ, να μεν κάμουν τις πελλάρες τους;" Με τραυματίες θα ασχολούμαστε τώρα;
Κάποτε κάποιος θα σκοτωθεί και στις ιερεμιάδες μας θα ψάχνουμε τις αιτίες και τους ενόχους. Όπως ακριβώς αφήσαμε και την κατάσταση στα σχολεία να ξεφύγει και τώρα τρέχουμε να λάβουμε μέτρα και να βρούμε λύσεις.
Μια ζωή Επιμηθείς σε αυτόν τον τόπο, του Προμηθέα η τακτική μας είναι άγνωστη...
Τελικά χτες είχαμε (για φέτος) και τον πρώτο νεκρό (ένα 16χρονο αγόρι), ως παράπλευρη απώλεια (από τροχαίο ατύχημα) κατά το κουβάλημα ξύλων (κορμών δέντρων) για τη λαμπρατζιά!
Κρίμα και οδυνηρότατο!
Anef_Oriwn
Τρίτη 22/4/2008 –8:30 μ.μ.
Κουβαλούσε, λέει, κορμό με το μοτοποδήλατο του..
Πραγματικά λυπηρό..
1. Anef, την ώρα γράφει την αυτόματα το blogger, μεν μπαίνεις στον κόπο (τίποτε, ήταν μια κοινωνική προσφορά εν όψει πασχάτου)
2. Μαζί με τες ταυρομαχίες, το θέμα των κροτίδων κάμνει με κατά βάθος να εύχομαι να συμβεί το Κακό για να βάλουν νου.
3. Την θεομπαιξία έχουμεν την πολλά τελικά. Όπως καλή (;) ώρα τωρά εθθυμηθήκαν ούλλοι οι αμπάλατοι το Πάσχα και τα έθιμά του, έτσι και προχτές στες εκλογές εθθυμηθήκαν μου ούλλοι οι αρχιμασόνοι τα χριστιανικά ιδεώδη.
4. Συμφωνώ με την πλήρη απαγόρευσή των κροτίδων από όργανα της τάξης που δεν θα κάνουν τα στραβά μάτια.
5. καλημέρα σας και καλήν Ανάσταση
Είμαι από την Ξυλοτύμβου. Για όσους δεν γνωρίζουν, να τους πω ότι η κατοικημένη περιοχή της Ξυλοτύμβου ελέγχεται από την αστυνομία της Δημοκρατίας και η περιοχή γύρω από την κατοικημένη περιοχή ελέγχεται από την αστυνομία των βάσεων. Την γνωστή SBA. Στην περιοχή που ελέγχει η αστυνομία της Δημοκρατίας λειτουργεί η εκκλησία των Άγίων Ανδρονίκου και Αθανασίας και στην περιοχή που ελέγχει η SBA λειτουργεί η εκκλησία του Αγίου Ραφαήλ, το μοναστήρι για όσους γνωρίζουν της Αγίας Μαρίνας. Στην εκκλησία του Αγίου Ανδρονίκου και Αθανασίας κάθε Μεγάλο Σάββατο γίνεται της μουρλής. Υπάρχει μεγάλη λαμπρατζιά μέσα στην οποία "οι φύλακες των εθίμων μας" τοποθετούν λάστιχα, γκαζάκια, φυάλλες υγραερίου και οτιδήποτε άλλο κόψει ο νους τους για να "φτιάξουν το κλίμα". Και όλα αυτά με την συνοδεία κροτίδων και υδροσώλήνων εννοείται. Εύκολα κατανοεί κάποιος ότι έχουμε χαλασμό κυρίου και όχι ανάσταση κυρίου. Αφού για να φανταστείτε κάθε χρόνο υπάρχουν τραυματίες. Στην εκκλησία του Αγίου Ραφαήλ τώρα, δεν ακούς ούτε μια κροτίδα και για λαμπρατζιά ούτε λόγος. Γιατί νομίζετε; Είναι για τον ίδιο λόγο που οι αναρχικοί οδηγοί (συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου), μόλις μπουν σε δρόμο που ελέγχεται από την SBA γίνονται οι πιο νομοταγής. Τζάμπα μάγκες δηλαδή.
Δεν υποστηρίζω ότι το κλίμα στην εκκλησία του Αγίου Ραφαήλ είναι καλύτερο, καθώς χωρίς τσάκρες και λαμπρατζιά, όπως και να το κάνουμε, δεν μυρίζει Πάσχα. Όμως εάν το τίμημα για να ξεφύγουμε ή να διαφυλαχθούμε καλύτερα από αυτούς τους επικύνδυνους νέους που απερίσκεπτα εκμεταλλεύονται ένα έθιμο για να κάνουν τις μακακίες τους τότε πιστεύω ότι είναι καλύτερα να σταματήσει αυτό το έθιμο.
Δυστυχως εχεις δικαιο.Ας ελπισουμε οτι θα δοθει μια λυση πριν υπαρξουν και αλλοι νεκροι..
Ασχημη εμπειρια η ανασταση στην Παφο ε?
Παντου δεν ειναι το ιδιο ?
@ Sake,
(στα ελληνικά πως προφέρεσαι, Σάικ or Σικέ;),
Σ’ ευχαριστώ πολύ για την υπόδειξη (της αυτόματης εγγραφής της ώρας), αλλά το κάνω για δικούς μου λόγους (αναφοράς).
Τελικά παίδες και κορασίδες, όλα μπορεί να ξεκινάνε από το σπίτι (δεν διαφωνώ ποσώς), αλλά μέχρι ποιαν ηλικία μπορεί να επιδρούμε (θετικά, ανώδυνα και χωρίς αντιδράσεις πάνω στα παιδιά μας), μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες (τις σημερινές) του απρόσωπου ατομικισμού και της εγωπάθειας;
Μήπως οι νέοι (ή το κομματι εκείνο των νέων, είτε μικρότερο, είτε μεγαλύτερο) που χαρακτηρίζονται από παραβατικότητα (εγκληματική ή αντικοινωνική και χουλιγκάνικη), δεν είναι κομμάτι ή/και εικόνα της κοινωνίας μας;
Στο δια ταύτα: ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ;
Αποφασίζουμε και διατάσσουμε ότι ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΟΛΑ και ξεκινούμε να προσλαμβάνουμε κι άλλους αστυνομικούς για περαιτέρω αστυνόμευση της κοινωνίας και της νεολαίας; Ή προσπαθούμε μέσω της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των οργανωμένων συνόλων των τοπικών κοινωνιών να εμπλέξουμε όλο και πιο πολύ κόσμο στα κοινά για να το δραστηριοποιήσουμε τόσο για τα καθημερινά προβλήματα αλλά για να αξιοποιήσουμε τις σκέψεις και τη δημιουργικότητα του για κοινό όφελος. Δεν μπορούμε αν συνεχίζουμε να παρακολουθούμε απαθείς από το καβούκι της προσωπικής μας ζωής τα τεκταινόμενα γύρω μας. Τα διάφορα γεγονότα (και συμβάντα) αργά ή γρήγορα θα μας αγγίξουν όλους.
Anef_Oriwn
Τρίτη 22/4/2008 –8:30 μ.μ.
@ Sike (και λοιποί),
Τελικά έκανα και λάθος! Και στο όνομα σου αλλά και στην ημερομηνία και την ωρα! Σήμερα είναι Τετάρτη 23/4/2008 και ή ώρα ήταν 6:16 μ.μ..
Απολογούμαι!
Anef_Oriwn
Τετάρτη 23/4/2008 –6:48 μ.μ.
heh heh
"Σάικ" *χειραψία*
Θέτω στον επιστημονικό σχολιασμό σας τον παρακάτω διάλογο που εντόπισα σε ένα blog που ονομάζετε http://www.stoxos.gr/
Ο/Η Θοδωρης είπε...
ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΠΟΛΣΕΒΙΚΟΙ ΑΥΤΗ Η ΓΗ ΔΕ ΣΑΣ ΑΝΗΚΕΙ
ΕΞΩ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΑΑΣ.
22/4/08 1:29 μμ
Ο/Η Θοδωρης είπε...
ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΤΙ.
ΟΛΛΟΙ ΟΙ ΚΑΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΑΣ.ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ?ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ[ΕΛ]ΠΗΔΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ.ΕΤΣΙ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΦΥΛΕΣ.ΟΜΩΣ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΙΧΩΡ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΡΕΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΜΑΣΑΥΤΟΣ Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΑΔΕΛΦΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΞΥΠΝΗΣΟΥΝΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.ΑΥΤΗ Η ΜΕΡΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΟ 2024.ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ Η ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
22/4/08 1:37 μμ
Ο/Η ΚΥΡΙΛΛΟΣ είπε...
ΖΗΤΩ Ο ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ!!!ΖΗΤΩ Η 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ!!!ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ!!!
22/4/08 5:49 μμ
Το url είναι: https://www.blogger.com/comment.g?blogID=37430256&postID=1367360760397682878
γιατί εν το βάλλεις στο βλογ σου ποννα κολλά τζιαι λλίο παραπάνω;!
ekama allo post simera..
kai e3alou nio8w to bog tu le3ipenita san diko m...
:P
Δεν εβρέθην ένας να υποστηρίξει αυτόν το έθιμο που μας ενώνει με τους παγανούς προγόνους μας που άφταν λαμπρόν να καθαρίσουν οι ξιμαρισιές της χρονιάς με την φυγήν του σιειμώνα; 2-3 χιλιάδες χρόνια παράδωση να πάει του κώλου διότι μια γενιά αππωμένων επιδιξίων έχασεν το μέτρον τζαι εμετάτρεψεν τες τσακρούες σε πόμπες; Άλλος τρόπος να περιοριστούν τα προβλήματα δεν υπάρχει; Μα τί στο διάλο αριστεροί είσαστιν, όσοι απο τους αρθρογράφους διεκδικείτε αυτόν το attribute, όταν μόλις νοιώσετε έναν πράμαν να ενοχλεί αμέσως: ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ.
Να απαγορευτεί τζείνον, να απαγορευτεί τούτον, πού πάει σιόρ τούτη η κοινωνία που χτιτζιολοά αντισιπτικόν; Η φάση είναι που αυτοί που κρατούν την πομπούαν με το αντισιπτικόν είναι οι απόγονοι αυτών που εκάμναν διαδηλώσεις στο Παρίσσιν τον Μάη του 68 για να διεκδικίσουν ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ. Οι οικολόγοι να απαγορεύσουν τζείνον, οι φιλόζωοι να απαγορεύσουν τούτον, οι αντικαπνιστές να απαγορεύσουν το άλλον, οι αντικοκαϊνομανείς να απαγορεύσουν το χασισιούιν, οι χριστιανοί να απαγορεύσουν το ππουσλίκκιν, οι ππούστηες να απαγορεύσουν την λέξην ππούστης διότι είναι ρατσιστική, οι αντιρατσιστές να απαγορεύσουν την χρήσην της λέξης μαύρος. Μπας τζαι στην σήμερον ημέραν εγυρισεν ο τροχός τζαι εγινήκαν τα ζερβά δεξιά; Φιλελεύθερος είναι βρισιά για τους αριστερούς που εδώκαν ζωήν για τον φιλελευθερισμόν στον προ-προηγούμενον αιώναν. Ακούουν σήμερα απαγόρευση τζαι ηδονίζονται. Τζιεί που εμάχουνταν να ξιλώσουν το κράτος εγινήκαν οι προστάτες του. Νομίζω ότι θα αλλάξω τζαι θα γινώ δεξιός. Να μπορώ να αναπνεύσω, να αμφισβητήσω ελεύθερα την πουτάναν την κοινωνίαν τζαι να ξιτιμάσω ελευθερα τον κάθε συντηρητισμόν. Πως να αμφισβητήσεις όμως την κοινωνίαν της πούγκας τζαι του εγώ με μιαν ιδεολογίαν που θέλει να βάλει την ελευθερίαν στην υπηρεσίαν της πούγκας τζαι του ΕΓΩ; Κακή ιδέα, δεν μπορώ να γινώ δεξιός για να αμφισβητήσω. Ας ξιθυμάνω λοιπόν πάνω στους φίλους μου τους καλοπροέραιτους. Λεξιπένητα μην πάρης αυτόν το ξέσπασμα ότι προορίζεται για σένα. Προορίζεται για όλην την καλοπροαίρετην αριστεράν.
Ετραούδαν ο Brel το εξήντα "... on leur montrait notre cul et nos bonnes manières, les bourgeois, c'est comme le cochon, plus ça devient vieux plus ça devient bête". (τους εδείγναμεν τον κώλον μας τζαι τους ευγενής μας τρόπους: οι μπουρζουά, εν όπως τους σιοίρους, παραπάνω γερνούν, παραπάνω μαννεύκουν, παραπάνω γερνούν, παραπάνω γίνουνται μαλάκ... http://www.youtube.com/watch?v=WlHs_L5rfHs). Σας το αφιερώννω απο ψυχής.
Η απαγόρευση είναι λύση για όσους δεν έχουν την ικανότηταν να προσεγγίσουν το σύνθετον.
Ζήτω η Λαμπρατζιά. Χριστός ανέστη. Ζήτω οι Χριστοί, κάτω η Παναΐες.
ΖΗΤΩ ο Aceras!
Τελικά εβρέθην ένας να υποστηρίξει την Λαμπρατζιάν τζαι να αντικρίσει την νεανικήν παλαβοσύνην στες σωστές της διαστάσεις. Σιαίρουμαι που είναι η ΕΔΟΝ (http://www.haravgi.com.cy/site-article-6959-gr.php). Ομολογώ ότι δεν το επερίμενα. Η τετραετία Τάσσου με έχει κάνει πολλά επιφυλακτικόν προς ότι προέρχεται που το Ακέλ. Μακάρι ναν λάθος μου.
Γεια σου, φίλτατε Aceras,
Μεγάλε Επαναστάτη και πολέμιε (“παλιωτή”) της συντήρησης! (Διευκρινίζω, για να μη παρεξηγούμαι, ότι τα πιο πάνω ΔΕΝ τα είπα ειρωνικά!).
Διερωτούμαι όμως πως γίνεται σ’ αυτό το εκρηκτικό ξέσπασμα σου ποιο είναι το βαθύτερο περιεχόμενο της δήλωσης σου “…Νομίζω ότι θα αλλάξω τζαι θα γινώ δεξιός. Να μπορώ να αναπνεύσω, να αμφισβητήσω ελεύθερα την πουτάναν την κοινωνίαν τζαι να ξιτιμάσω ελευθερα τον κάθε συντηρητισμόν…”. Φυσικά το αναίρεσες σχεδόν αμέσως λέγοντας και τονίζοντας “… Πως να αμφισβητήσεις όμως την κοινωνίαν της πούγκας τζαι του εγώ με μιαν ιδεολογίαν που θέλει να βάλει την ελευθερίαν στην υπηρεσίαν της πούγκας τζαι του ΕΓΩ;”.
Μήπως όμως αγαπητέ Aceras, πάσχουμε (ως «καλοπροαίρετη Αριστερά», όπως την ονοματίζεις) ιδεολογικοπολιτικά και (συνεπεία της ευμάρειας και του βολέματος μας), το ΕΓΩ έχει κυριαρχήσει σ’ όλες τις πτυχές της ζωής μας και έχει βάλει σε δεύτερη μοίρα το συλλογικό και το μαζικό;
Τούτο θα το συγκεκριμενοποιήσω καταθέτοντας κάποιες σκέψεις για το ζήτημα των “λαμπρατζιών” ή καλύτερα της διατήρησης και οργάνωσης του εθίμου των “λαμπρατζιών” που από το “… λαμπρόν [που αφταν οι παγανοί προγόνοι μας για] να καθαρίσουν οι ξιμαρισιές της χρονιάς με την φυγήν του σιειμώνα…”, ο χριστιανισμός το μετέτρεψε στο κάψιμο ενός ανθρώπου, του Ιούδα (που τελικά έπαιξε κι αυτός το ρόλο που του προκαθορίστηκε σύμφωνα με τας Γραφάς!).
Στο χωριό σου, λόγου χάριν να πούμε, φίλε Aceras, θα μπορούσε η Τοπική Αυτοδιοίκηση (το Κοινοτικό Συμβούλιο) να θέσει υπό την αιγίδα του (όπως αρέσκονται κάποιοι να λαλούν) τη διοργάνωση της όλη διαδικασίας (ούτως ώστε να πάρει κι ένα παγκοινοτικό χαρακτήρα αλλά και για να γινόταν εξ αρχής και κάποιος έλεγχος, χωρίς τούτο να σημαίνει ότι θα ‘μπαιναν και απαγορεύσεις ή ετσιθελικοί περιορισμοί. Ο έλεγχος θα αφορούσε κυρίως τη θέση της “λαμπρατζιάς” αλλά και το μέγεθος της). Το Κοινοτικό Συμβούλιο, αν σ’ αυτό υπάρχουν νέοι άνθρωποι (όχι αποκλειστικά με την έννοια της ηλικίας), με οράματα και διάθεση για πρόσφορα και παράλληλα διαθέτει κι ένα δραστήριο Γραμματέα, που δεν κολλά σε τεχνοκρατικές (διάβαζε γραφειοκρατικές) διαδικασίες, θα μπορούσε σε συνεργασία με τις νεολαιίστικες οργανώσεις (ΕΔΟΝ, ΝΕΔΗΣΥ, Κέντρο Νεότητας κ.α.), να οργανώσει το μάζεμα των ξύλων για το άναμμα της “λαμπρατζιάς” σε συγκεκριμένους και ελεγχόμενους χώρους (π.χ. πάνω σε μεταλλικές πλατφόρμες από παλιά φορτηγά αυτοκίνητα). Έτσι στο έθιμο παίρνει και μια μαζικότητα καθώς εμπλέκονται όλο και πιο πολλοί νέοι (και ας μην πεταχτεί κανένας να μας πει ότι χάνουν την αυτόνομη δραστηριότητα τους) και επίσης αποφεύγονται οι αυθαιρεσίες, η αλόγιστη σπάταλη ξυλείας και τα ακραία περιστατικά.
Αν όμως η Τοπική Αρχή (η οποιαδήποτε Τοπική Αρχή) έχει στις τάξεις της, “γηραλέους”, γραφειοκράτες και “δεν βαριέσαι αδελφέ” κοινοτάρχες, μέλη και γραμματείς (που λειτουργούν σαν Φαρισαίοι), τότε είμαστε άξιοι της τύχης μας. Ο καθείς κάνει ότι του καπνίσει και τα πράματα οδηγούνται εκτός έλεγχου!
Χρόνια Πολλά σε ΟΛΟΥΣ!
Anef_Oriwn
Σάββατο 26/4/2008 – 9:15 π.μ.
ΑΓαπητέ Άνεφ, μέσα στα ερωτήματα σου εμπεριέχονται τζαι οι απαντήσεις.
Η Λαμπρατζιά είναι έναν από τα λίγα αυτοοργανωμένα έθιμα στα χωρκά τζαι τες συνοικίες. Γίνεται στο περιθώριον των αρχών. Οι μιτσιοί παίζουν με τον φόβο (τζαι τες φοβίες τους) πιάννονταις σαν διαμεσολαβητικόν αντικείμενον τες τσακρούες. Κάμνουν χάζιν με τους συντηρητικούς σόφρονες σύρνοντας τους τες μες τα πόθκια. Εν θα ξιχάσω πριν πεντέξι χρόνια που έτυχεν αν είμαι Κύπρον τους μιτσιους (εδονίτες, νεδησήτες, εδεκίτες ούλους μαζί) να σύρνουν τσακρούες μες τα πόθκια του Αυξέντη του αστυνομικού. Τζαι αυτός να κάμνει πους τους κατσάρει όπως κατσάρει μάταια κάποιος τες σκνίπες που τον ενοχλούν. Βρίσκεις συχνά ευκαιρίες που το χωρκόν ούλλον συνάεται έναν τόπον τζαι κάμνει ττόκκαν ανεξάρτητα από πολιτικές, κοινωνικές οικογενειακές αντιπάθειες; Τζαι αυτό γίνεται ακριβώς γιατί οι μέσα της νεκκλησιάς (ευσεβής χριστιανοί) τζαι οι Πόξω, (άπιστοι, λιγότερον πιστοί, άθεοι, αμαρτωλοί, γεναίτζες με την περίοδον τους, καπελλούθκια αμπάλατα, αργοπορημένοι που δεν ήβραν σκάμνον...τζαι έναν σωρόν άλλοι) αποτελούν έναν κοινωνικόν σώμαν. Η απαγόρευση της Λαμπρατζιάς είναι αυτήν την μοναδικήν ευκαιρίαν για κάτι τέθκοιον που θα ξιλώσει.
Οι ιδέες σου για λύσεις είναι πολλά ενδιαφέρουσες τζαι μπορούν να γινούν τζαι χωρίς τες ευλογίες των κουμπωμένων δισκοίλιων κοινοτικών αρχών.
Συλλογή ξύλων τζαι ότι καίγεται χωρίς την εκπομπήν διοξύνης από τα σπίθκια με φορτηγούιν τζαι εθελοντική δουλειάν οργανωμένην που τους νέους. Το απόγευμαν του Σαββάτου "στήσημον" της Λαμπρατζιάς όπου τα συλλελεγμένα ξύλα στηβάζονται με τον έλεγχον των οργανωτών τζαι ίσως συμβουλευτικήν επίβλεψην κάποιου πυροσβέστη. Περιφρούρηση της στήβης μέχρι την νύχταν για να αποφευχθεί να βάλει κάποιος καμιάν ποτίλιαν γκάζιν μέσα. Νομιμοποίηση της πώλησης τσακρούων εγκεκριμμένων που το κράτος. Τζαι αφήστε τον κόσμον να χαρεί την μαγευτικήν ομορκιάν της φωθκιάς που κρούζει ξύλα, ιούδες, κάγρια, φόους, σιειμώνες τζαι κάμνει τόπον για την άνοιξην, το Γριστός Ανέστη τζαι την ζωήν.
προσωπικα ειμαι υπερ της διατηρησης του εθιμου της λαμπρατζιας, και ο λογος ειναι γιατι δημιουργει ενα ξεχωριστο αισθημα για τις γιορτες του πασχα.
συμφωνω πως το κακο παραγινε και πως οι μτσιοι επαραχ(μπιπ)το.
γι'αυτο θα πρεπει οι κοινοτικες αρχες να αναλαβουν τη δημιουργια των λαμπρατζιων και οι οποιες εργασιες να γινουν κατω απο τις εποπτεια τους.
δεν ειναι ουτοπικο αυτο που λεω, γιατι εχει γινει σε καποιες κοινοτητες
απλα σκεψου να υπαρχουν πυροτεχνηματα απο επαγγελματιες ποσο μικρα κα ανουσια θα γινουν για τους νεαρους τα αυτοσχεδια βεγγαλικα τους που θετουν σε κινδυνο ακομη και τη ζωη τους
Η λαμπρατζιά εν καλή αλλά να γίνετε όπως παλιά με μέτρο ,όι να την κάμνουν διαγωνισμό ,δηλαδή πρέπει να κινδυνεύουν άνθρωποι για να κρατήσουμε κάποια (έθιμα)?Εφτάσαν οι νέοι στο σημείο να φκάλλουν το άχτι και την οργή τους την ημέρα της Ανάστασης? Γιατί με μου πείτε ότι το κάνουν από θρησκευτικής άποψης ντε και καλά να κάψουν τον Ιούδα ,γιατί αν ήταν έτσι αλλού έπρεπε να βάλουν μπουρλότο.
Μάλλον κάθε χρόνο και πιο ηλίθιοι γινόμαστε σαν λάος.
Και υπερβολικοι.
Δυστυχώς το έχουμε στο αίμα μας να μεγαλοποιούμε άσχετες καταστάσεις, χωρίς να σκεφτούμε πρώτα.
Απο τις συνδρομητικές πλατφόρμες (!), που έχουμε την Ευρωπαική πρωτιά, μέχρι τις λαμπρατζιές και τις village to village αντιπαραθέσεις.
Δημοσίευση σχολίου