Το κόκκινο σάντουϊτς
Τσάβες, Κορρέα, Μοράλες με τις παραδοσιακές ινδιάνικες στολές τους.
Παρακολούθησα από την ΕΡΤ χτες βράδυ το εξαιρετικό ντοκυμαντέρ του Στέλιου Κούλογλου από τη σειρά "Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα" με τίτλο "Η Λατινική Αμερική και η προφητεία του Νίξον". Επειδή συχνά πυκνά ακούγονται στο τύπο και τη μπλογκόσφαιρα υποτιμητικά έως και κοροϊδευτικά σχόλια για τον αριστερό πρόεδρο της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες θα προσπαθήσω να βάλω κάποια πράγματα στην οθόνη για να γνωρίσουμε καλύτερα τις περιστάσεις και τα δεδομένα στη Λατινική Αμερική. Μια Λατινική Αμερική, που παραδειγματιζόμενη από τη Βενεζουέλα, ζει στιγμές βαθειά επαναστατικές στη προσπάθεια να αποκόψει τις σχέσεις εξάρτησης και υποταγής στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Βενεζουέλα είναι η 6η μεγαλύτερη εξαγωγέας πετρελαίου παγκόσμια αλλά ο Τσάβες το 1998 ανέλαβε την εξουσία με το 80% του πληθυσμού κάτω από το όριο της φτώχειας, τον αναλφαβητισμό σε διψήφια ποσοστά και την πρόσβαση του πληθυσμού σε υπηρεσίες υγείας προβληματικές. Η διεφθαρμένες υποτελείς στις ΗΠΑ και στα καρτέλ πετρελαίου κυβερνήσεις της χώρας, φρόντιζαν τα λεφτά που έμεναν στη χώρα από τις πωλήσεις του μαύρου χρυσού να μην φτάνουν ποτέ στα φτωχότερα στρώματα του πληθυσμού.
Το ντοκυμαντέρ καταδείχνει πως η CIA μαζί με τα ελεγχόμενα από μεγαλοεπιχειρηματίες ιδιωτικά ΜΜΕ και άλλες δυνάμεις σε δύο περιπτώσεις προσπάθησε να ανατρέψει τον Τσάβες. Το 2002 (λινκ)και το 2007 (λινκ). Η αποτυχία τους, εδραίωσε τον Τσάβες στην εξουσία ο οποίος με νέο "θράσος" βάλθηκε να δημιουργήσει μια μεγάλη "αντιαμερικάνικη συμμαχία" στη Λατινική Αμερική. Η στενές σχέσεις που διατηρεί με τη Κούβα, τη Βολιβία, τον Ισημερινό και τη Νικαράγουα και η συνεργασία των χωρών αυτών πάνω σε αντιαμερικάνικη, αντιμονοπωλιακή βάση δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη κυριαχία των ΗΠΑ στη Λατινική Αμερική. Οι σχέσεις υποτέλειας των καθεστώτων της ηπείρου προς τις Ηνωμένες Πολιτείες περνούν δύσκολες μέρες ακόμα και στη Χιλή, την Αργεντινή και την Ουρουγουάη.
Οι προσπάθεια του Τσάβες, του Κορρέα στο Εκουαντόρ, του Μοράλες στη Βολιβία για δικαιότερη κατανομή του πλούτου και την έξοδο από την εξαθλίωση τεράστιων μαζών του πληθυσμού βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αλληλεγγύη μεταξύ τους αλλά και της Κούβας. Πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα και αναπτυξιακά δάνεια προς τους συμμάχους του Τσάβες, γιατροί και δάσκαλοι από τη Κούβα για ανάπτυξη των σχετικών τομέων στις υπόλοιπες συμμαχους είναι τα κύρια χαρακτηριστικά μιας ιδιότυπης συμμαχικής αλληλεγγύης που αναπτύσσεται ανάμεσα στους εχθρούς των ΗΠΑ στο υπογάστιο της. Η αλληλεγγύη των λαών της περιοχής καθιστά όλο και λιγότερο αποτελεσματικές τις προσπάθειες των ΗΠΑ για αποσταθεροποίηση και τελική πτώση των καθεστώτων αυτών.
Η γνώμη μου είναι ότι η εφόσον η τεράστια πλειοψηφία του πληθυσμού των χωρών αυτών υποστηρίζει τις προσπάθειες των ηγεσιών του για την πρόοδο στις χώρες τους, πολύ λίγος λόγος πέφτει σε κάποιους δικούς μας επικριτές που από τη άνεση του σαλονιού τους δεν θα μπορέσουν ποτέ να νιώσουν το πόνο του φτωχού λατίνου αγρότη και εργάτη. Η επικρίσεις για δήθεν επανάληψη του σοβιετικού αποτυχημένου πειράματος μόνο ελαφρότητα η επιτιδευμένη εχθρότητα μπορούν να περιέχουν. Αυτοί που πεινούν δεν μπορούν να περιμένουν φαΐ ούτε από τον Μπους ούτε από την EXXON-MOBIL.
Ευχή μου είναι οι επαναστάσεις αυτές να αντέξουν και να μην φθαρούν για το καλό του λαού τους. Η ιστορία δεν είναι με το μέρος τους. Καλούνται να την αλλάξουν.
25 σχόλια:
Το κακό με τον Τσάβες είναι η στρατιωτική του ανατροφή (στο στρατό μορφώθηκε και μεγάλωσε) και η λαϊκίστικη συνθηματολογία του.
Τα άνωθεν στοιχεία, μαζί με μια τάση "Generalisimo" (Στρατηγίσκος) που τον ωθεί σε καταπιεστικό τρόπο αντιμετώπισης της αντιπολίτευσης... έδωσαν τροφή στην προπαγάνδα των Αμερικανών και έσπρωξαν ακόμα και πρώην υποστηρικτές του στην "άλλη πλευρά". Δεν έχει πλέον την στήριξη μιας μεγάλης πλειοψηιφίας στη χώρα του.
Τούτα τα λέει η μάνα μου, που ξεκίνησε από τα κομουνιστικά στρατόπεδα εκπαίδευσης της Βενεζουέλας.
Επίσης, η οικονομική του πολιτική παρουσιάζει προβλήματα. Εδώ και καιρό υπάρχει έλλειψη στο κρέας, το γάλα και το γκάζι σεην ύπαιθρο και σε ορισμένα μη-προνομιούχα προάστια των μεγάλων πόλεων. Και δεν είναι μόνο το χεράκι των Αμερικάνων που έχει ευθύνη για την κατάσταση αυτή.
Επιπλέον, η άγαρμπη διπλωματία του.. αφαιρεί πόντους παρά προσθέτει στην όλη προσπάθεια ανεξαρτητοποίησης της Λ. Αμερικής από τα οικονομικά συμφέροντα των Βορειο-Αμερικάνων.
Αμάν! Έχω ένα παρέα μου που την Βενεζουέλα, γιατρός στο επάγγελμα, όποτε ακούσει για Τσάβες βγάζει σπυράκια. Δεν θέλει να τον δει ζωγραφιστό. Εγώ πάλι δεν ξέρω αρκετά για να έχω ολοκληρωμένη άποψη, αλλά...
Γιατί ο κύριος Τσάβες ήθελε προεδρία επ' άπειρον; Τόσο μεγάλος σωσίας είναι; Σκέφτου τώρα να μας κατέβαινε ο Τάσσος και να μας πει, κοπέλλια δημοψήφισμα αν με θέλετε πρόεδρο για πάντα τι θα γινόταν στην Κύπρο.
Δεύτερο αν η Αμερική τα κάνει θάλασσα στην Λατινική Αμερική δεν δίνει άφαιση αμαρτιών στους διάφορους πολιτικούς που τάσουν του κόσμου λαγούς με πετραχείλια και στο τέλος αποτελέσμα μηδέν.
Θέλω κάποιο να μας πει πως τα πάει η οικονομία της Βενεζουέλας. Ο φίλος μου ο Κάρλος ισχυρίζεται ότι η οικονομία είναι χάλια, επειδή καλλιεργήθηκε η άποψη στο κόσμο ότι επειδή έχουν πετρέλαιο δεν χρειάζεται τίποτε άλλο. Ναι μεν υπάρχει κράτος πρόνοιας, αλλά από ότι φαίνεται ο κόσμος νομίζει ότι το κράτος υπάρχει για να χρηματοδοτεί ένα ηδονικό τρόπο ζωής. Οι υποδομές είναι πίσω πολύ, η αποδοτικότητα χαμηλή και γενικά αν σωθεί το πετρέλαιο - που κάποτε θα σωθεί - τι θα κάμει η Βενεζουέλα; Τηλενουβέλες;
Τέλος εσύ άκουσες πρόεδρο κράτους να έχει ραδιοφωνική εκπομπή τρεις ολόκληρες ώρες επι εβδομαδιαία βάση όπου ο κόσμος παίρνει τηλέφωνο και λέει τα προβλήματά του στο πρόεδρο; Ακούγεται λιγάκι φαιδρό.
Πείτε και οι υπόλοιποι την άποψη σας αλλά εγώ από ότι άκουσα ο Τσάβες μάλλον φαίρνει προς τσαρλατάνος.
Αν και δεν ξέρω πολλά πράγματα για την πολιτική αυτών των χωρών .Εκείνο που μου κάνει εντύπωση είναι το εξής.
Αφού η Βενεζουέλα έχει τόσα πετρέλαια δεν είναι άδικο να υπάρχει τόση φτώχια?Οι αχώνευτοι Αμερικάνοι [από εμένα τουλάχιστο]να πάνε στο σπίτι τους και αν δεν πάνε μακάρι να τους κάνουν όχι μόνο σάντουιτς αλλά και σιεφταλιά κρουσμένη.
Το όραμα του τσάβες ήταν σωστό σωστά προσπάθησε να σώσει τον λαό του από τα λόμπί και την CIA και σωστά προσπάθησε να ανορθώσει την χώρα του. Επρέπε όμως να προσπαθήσει να ‘’μορφώσει’’ τον παλαβό λαό του και να απευθύνεται στους μορφωμένους όχι στους παλαβούς.. η εξουσία στο λαό δεν σημαίνει ότι ο λαός θα είναι κοπρόσιηλλος που θα κοιμάτε ούλλη μέρα και θα τον ταίζει το κράτος από την στιγμή που ο λαός παραμένει ‘’λαός’’ και αμόρφωτη μάζα κάτι δεν πάει καλά και ο τσάβες αντί μετα που έβαλε τα θεμέλια για ένα σωστό λαικό κράτος να δώσει την σειρά του σε ένα πίο διπλοματικό πολιτικό σαν πραγματικός αριστερός αυτός αντίθετα προσπάθησε να παραμείνει ες αί στην εξουσία. Ε τότε αλλάζει το πράγμα παρατειρούμε ‘’έκπτωση’’ του κουμουνισμού σε διχτατορία με πρόσχημα την φιλοσοφία του κουμουνισμού…
Τέλοσπάντων όμως σώστα τα όσα έγραψες…
Δεν αξίζει όμως παραπάνω να σχολιάσουμε την πρώτη σου είδηση πιο πάνω στο notepad??
Αναφορικά με το χαμόγελο της ντόρας και τις σχέσεις Κύπρου ελλάδας ?
Θα έλεγα ότι έχει καίρο να μας υποδεχτεί έτσι η μητέρα πατρίδα..
Άλλος αέρας φίλε άλλος αέρας ..
Δεν μπορώ να καταλάβω τι τους έλεγε ό Τάσσος τόσο καιρό και δεν εθέλαν να τον δουν ούτε ζωγραφιστό ..
Μήπως τους έλεγε τίποτε για ΕΝΩΣΙΝ?? (χεεχχε)..
Αγρινό, Σκεπτικιστή και Κυριάκο επιτρέψτε μου να πω ότι με βρίσκει πιο σύμφωνο η "πρωτόγονη" και απλοϊκή τοποθέτηση της Σταλαματιάς από τις πιο βαθυστόχαστες δικές σας.
Η γυναίκα κατάφερε να μεταφέρει τον εαυτό της και να ταυτιστεί με αυτούς που φανερά υποτιμιτικά ο Κυριάκος αναφέρει σαν "αμόρφωτη μάζα" και να κάνει μια τετραγωνικά σωστή ενστινκτώδη κατάθεση. Τα σέβη μου Σταλαματιά!
Δεν έγραψα το κείμενο για να ισχυριστώ ότι το καθεστώς Τσαβες είναι ότι πιο προοδευτικό μπορούσε να συμβεί στη Βενεζουέλα ή στη Λατινική Αμερική. Όμως σε μια χώρα με σχέση υποτέλειας στον Μεγάλο Αδελφό (ΗΠΑ), διαφθορά, ανοικτη παρέμβαση των ΗΠΑ στα εσωτερικά της χώρας ΜΠΟΡΕΙΤΕ να καταλάβετε τη δυσκολία της ανατροπής που έγινε. Εκεί μιλά η φωτιά και το σίδερο για τους αντιπάλους. Και όμως ο Τσάβες τόλμησε και με τους αμόρφωτους (Κυριάκο ακούς;) ανέβασε το κατα κεφαλή εισόδημα από $3000 το 1998 σε $12500 το 2007. Οι αναλφάβητοι περιορίστηκαν στο 6% και η πλειοψηφία εξακολουθεί να τον υποστηρίζει. Οι λόγοι που έχασε το δημοψηφισμα παραθέτονται στο λινκ που παράθεσα στο αρχικό κείμενο. Και ευτυχώς που το έχασε. Τον προσγείωσε και οι προτεραιότητες του άλλαξαν. Εχει βάλει στόχο σε βαθμό εμμονής την συμπηξη μετώπου με τα άλλα φιλικά καθεστωτα της περιοχής για να αντιμετωπιστει πιο αποτελεσματικά η Αμερικανικη επικυριαρχία.
Αλλα αυτό που πραγματικά με προβληματίζει είναι η ελαφρότητα με την οποία προοδευτικοί ανθρωποι σαν εσάς απαιτείτε από ανθρώπους που για αμέτρητες γενεές γίνονταν εξαρτήματα της αμερικάνικης κεφαλαιοκρατίας να οργανώνουν και κοκτεηλ πάρτυ προς τιμήν της. Για μια στιγμή σκεφτείτε ότι οι ανθρωποι έχουν να αντιμετωπίσουν τους ίδιους τους δολοφόνους του Σαλβαντόρ Αγιέντε.
ΥΓ: Φίλε Σκεπτικιστή, ρωτησε το παρέα σου το γιατρό. Γιατί δεν πάει στη πατρίδα του να προσφέρει τις υπήρεσίες του στο λαό του που τόσο τις έχει ανάγκη και αναγκάζεται να παίρνει βοήθεια στο τομέα της υγείας από τη Κούβα;
Φίλε Κυριάκο, πρόσεξες ότι δεν θριαμβολόγησα με τα αποτέλεσμα των εκλογών και απεχθάνομαι το "πίκρικο πικκάρισμα" των αντιπάλων λόγω κυρίως χαρακτήρα. Ομως δεν μπορούσα να αντισταθώ στον πειρασμό να "εκθέσω" τον ανεκδιήγητο Λιλλήκα. Πρέπει να ομολογήσω ότι έκαμα μίλλες με την αποκαθήλωση του. Τη χάρηκα μάλλον περισσότερο και από την αποκαθήλωση του Τάσσου. Χαχαχαχαχα
Το μητριαρχικό δίκαιο-ένστιχτο της Σταλαματιάς μας ισοπέδωσε με λίγα λόγια :Ρ
Μια διευκρίνιση όμως αναγνωρίζω το έργο του τσάβες και το δήλωσα από πρίν.
Απλά φόβαμε ότι έχασε νάκκο η παττίχα του … That’s all..
Όσο για το Λιλίκα.. ..δεν είσαι ο μόνος που χάρηκε φίλε..
Σπουδάζει ο άνθρωπος, κάμνει την ειδικότητα του στη σχολή για τροπικές αρρώστιες και μετά θα πάει πίσω. Έκαμε γιατρός σε κάτι αυτόχθονους οικισμούς μέσα στην ζούγκλα που καλά καλά να μιλήσουν ισπανικά δεν ξέρουν.
Μόλις τελειώσει είπε ότι θα πάει πίσω στην ζούγκλα με τον Ταρζάν για να βοηθήσει τον κόσμο αλλά τον Τσάβες πάλι δεν το θέλει.
Πάντως από ότι δεν κατάλαβα έχει και κόσμο που δεν τον πάει, όταν το δημοψήφισμά του απέτυχε εβγήκε πολύς κόσμος στους δρόμους. Είπαμε τα λάθη των αμερικάνων δεν αναιρούν τα δικά μας, ειδικά αν θέλουμε να αυτοκαλούμαστε προοδευτικοί.
Εν πάση περιπτώσει προτείνω field trip στην Βενεζουέλα για να εξάγουμε τα δικά μας συμπεράσματα επί τόπου!
@ Lexi_Penitas,
Ορθώς “… Αυτοί που πεινούν δεν μπορούν να περιμένουν φαΐ ούτε από τον Μπους ούτε από την EXXON-MOBIL”.
Πέραν τούτου φαίνεται ότι πολλοί επικρίνουν τον Τσάβες και τον Μοράλες όχι μόνο “… από τη άνεση του σαλονιού τους …”, αδυνατώντας “… να νιώσουν το πόνο του φτωχού λατίνου αγρότη και εργάτη …”, αλλά και από την άνεση της περιστρεφόμενης καρεκλάς τους, μπροστά από ένα πληκτρολόγιο και την οθόνη του computer τους!
Anef_Oriwn
Παρασκευή 7/3/2008 – 7:48 π.μ.
Υ.Γ.: (για τη στήλη “Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ”): Ο πρώην ΕΥΡΟΚΟΚος Κληρίδης δεν είναι Μάριος αλλά Χρήστος!
1. Θα πρέπει νομίζω να αποφύγουμε να κάνουμε το λάθος, να συγκρίνουμε καταστάσεις πολιτικές, με αυτές που γνωρίζουμε. Η πολιτική κουλτούρα των λατινοαμερικάνων είναι πολύ διαφορετική από τη δική μας, πόσο μάλλον από τη δυτικοευρωπαϊκή. Συμφωνώ ότι ο Τσάβες λαϊκίζει, αλλά εν μέρει είναι και κομμάτι της κουλτούρας τους ο συγκεκριμένος πολιτικός λόγος(όχι ο λαϊκισμός, αλλά αυτό που βλέπουμε και ονομάζουμε εμείς λαϊκισμό).
2. Ο Τσάβες ΔΕΝ είναι κομουνιστής, και ΔΕΝ οικοδομείται κομουνισμός στη Βενεζουέλλα. Αυτή τη στιγμή κυβερνά ένα λαϊκό μέτωπο υπό τον Τσάβες, με συμμετοχή διαφόρων σοσιαλιστικών, εργατικών κομμάτων και με μεγαλύτερη συμμετοχή αυτή του ΚΚ Βενεζουέλλας. Παλεύουν να απεξαρτητοποιηθούν από τις ΗΠΑ, και παράλληλα για δικαιότερη κατανομή του πλούτου αλλά και να καταπολεμήσουν τον αναλφαβητισμό. Αν μιλούσαμε για δικτατορία, σίγουρα ο Τσάβες θα προτιμούσε ένα λαό αμόρφωτο να τον χειραγωγεί.
3. Το τέλειο μην το ψάχνουμε. Καλό θα ήταν όλοι εμείς που αυτοαποκαλούμαστε προοδευτικοί, να ενισχύουμε κάθε φλόγα αντίστασης στην ήπειρο Αμερική, αλλά και σε όλο τον πλανήτη. Όταν οι λαοί βγαίνουν στο προσκήνιο, είτε με τον ένα τρόπο είτε με τον άλλο(και δεν μιλώ ούτε για δικτατορίες αλλά ούτε και για περιπτώσεις θρησκευτικού φανατισμού) θα πρέπει να υποκλινόμαστε και η όποια κριτική να μην ξεκινά από τα μικρά και ευτελή(π.χ. καλή προσπάθεια αλλά είναι λαϊκιστής βρε παιδί μου,τσ,τσ,τσ...) αλλά από το ερώτημα: Είναι αυτό μια διαδικασία να περάσουν ουσιαστικές εξουσίες στα χέρια του λαού; Αν ναι, εγώ είμαι μέσα, είτε με ηγέτη λαϊκιστή, είτε με ηγέτη στρατόκαβλο, είτε, είτε, είτε...
Πάντως είναι αλήθεια ότι πριν τον τσάβες η ζωή στη Βενεζουέλα ήτανε σαν τις τηλενουβέλες ένα πράγμα..
Από την μία Πλούσιοι κακοί γαιοκτήμονες και από την άλλη οι φτωχοί πλην τίμιοι εργάτες που δούλευαν στα αγροκτήματα και στις φάρμες των πρώτων
Μετά ο καλόψυχός γιος του πλούσιου αφέντη ερωτευόταν παράφορα την φτωχή πλην τίμια αλλά παράδοξα όμορφη με σιλικονάτα βυζιά (ενίοτε τυφλή) χωριατοπούλα..
Απαρνιώταν (για λίγο) τα πλούτη του πατέρα και ζούσε τον παράφορο έρωτά του με την φτωχή εργάτρια.
Μετά από πολλές περιπέτειες και επεισόδια, αυτή έβρισκε το φως της και ζούσαν μαζί στο παλάτι τους αγαπημένοι. (με τους δικούς της εργάτες τώρα..)
Ρωτώ λοιπών:
Πως είναι δυνατόν να υπάρξει ένας τέτοιος έρωτας στο ημικομουνιστικό καθεστώς τσαβες??
Δεν φέρει ο Τσάβες την ευθύνη για την κατάσταση αυτή?
Εδώ αξίζει να σημειώσω ότι όλοι ομιλούσαν και άπταιστα ελληνικά στις τηλενουβέλες τώρα με τον τσάβες κινδυνεύει και η ελληνικότητα της Βενεζουέλας κύριοι..
Κάτι πρέπει να γίνει παραυτα
Ο Τσάβεζ ακολουθεί πιστά τα αχνάρια κάθε μαρξιστή δικτάτορα που έχουμε δει τα τελευταία 60 χρόνια. Ξεκινά με μεγάλες ανατρεπτικές ιδέες, αναθεματίζει την Αμερική (όχι άδικα), υπόσχεται μια δίκαιη κοινωνία, χτίζει σχολεία και νοσοκομεία. Αυτά τα πρώτα 5-10 χρόνια. Μετά η οικονομία καταρρέει, ο μεγάλος επαναστάτης μετατρέπεται σε παρανοϊκό δικτάτορα, η χώρα οδηγείται σε εξαθλίωση, ο λαός στενάζει και περιμένει τη μέρα που θα απαλλαγεί από τον αυτόκλητο σωτήρα.
Ο Τσάβεζ βρίσκεται τώρα στο κομβικό σημείο όπου έδωσε ότι θετικό ήταν να δώσει και από δω και πέρα αρχίσει η διολίσθηση προς τη δικτατορία. Αν αποσυρθεί τώρα, η ιστορία θα τον κρίνει μάλλον θετικά. Για το καλό του λαού της Βενεζουέλας ελπίζω να μην ακολουθήσει το παράδειγμα του φίλου του του Κάστρο.
Τυχερέ Τσε, έφυγες πριν προλάβεις να καταντήσεις σαν αυτούς.
Μα πόσην αντικομμουνιστικήν πικραντερίαν μπορεί να έχει κάποιος για να γράψει αυτά τα πράματα που γράφεις ρε Ίλλανρε. Εδέχτην η δεν εδέχτην ο Τσάβες το αποτέλεσμαν του δημοψηφίσματος που έχασεν τελευταίως; Εχρησημοποίησεν ποττέ όπλα για να επιβάλει ότιδήποτε; (όπως ο φιλελεύθερος καπιταλιστής πρόεδρος της Κολομβίας) Εδιερωτήθεις ποττέ γιατί τον ψηφίζει τόσα χρόνια η μεγάλη πλειοψηφία των Βενεζουελιανών; Ποιός είναι ο ορισμός της δικτατορίας; Αμάν πιον.
Τζαι αν θέλεις να δεις που αθθίζει η οικονομία τζαι η δημοκρατία στην Λατινικήν Αμερικήν να αναλύσεις τα αποτελέσματα της "φιλελεύθερης" διακυβέρνησης στην Κολομβία τζαι το Περού. Φουντζιημόρι σου λέει τίποτε; Ήταν το τσιουρακκούιν τζαι καλός μαθητής του διεθνούς νομισματικού ταμείου. Τζιαμαί να δεις την οικονομία...
Άλλα λόγια θκειε παπά. Ηρέμησε για να καταλαβαίνεις τι λέω.
Δεν είπα ότι ο Τσάβες είναι δικτάτορας, είπα ότι κατά τζει πάει. Προσπάθησε να το κάμει με δημοκρατικά μέσα αλλά έφαεν κλάππαν. Προβλέπω ότι θα ξαναδοκιμάσει, με τον ένα τρόπο ή τον άλλο.
Εν γεγονός ότι δεν είμαι οπαδός του κομμουνισμού. Διερωτούμαι πόσα κομμουνιστικά καθεστώτα πρέπει να βουλιάξουν και πόσα εκατομμύρια κόσμος πρέπει να δυστυχήσει για να καταλάβεις τζι εσύ ότι κομμουνιστικοί παράδεισοι μόνο στα όνειρα σου υπάρχουν.
Ίλλανδρε, ο Τσάβες δεν ανέστειλε την λειτουργία κανενός κόμματος της αντιπολίτευσης. Ο λαός που εξακολουθεί να τον στηρίζει με άνετη πλειοψηφία δεν ενέκρινε τις αλλαγές που προνοούσε το δημοψήφισμα και κατά τη γνώμη μου του έδωσε μια προειδοποίηση την οποία φαίνεται να έλαβε υπόψη. Επίσης σεβάστηκε πλήρως τη λαϊκή ετυμηγορία.
Για ακόμα μια φορά πιάνεσαι προκαταλημμένος σε ότι ξεκινά από αριστερά.
Όσο για το Τσε, κανε και λίγο κράτει γιατί αν ζούσε θα ήσουν σφοδρός πολέμιος του
Ε βέβαια, όποιος διαφωνεί μαζί σας εν προκατειλημμένος αντι-αριστερός. Οπότε αμφισβητήσω τα γραφτά σας ξεκινάτε ένας-ένας σαν τα στρατιωτάκια και επαναλαμβάνετε το ποίημα σας. Μα σοβαρευτείτε επιτέλους, εν τζι είσαστεν 20 χρονών κοποεελλούκια.
(xexexe)
Άκου Ίλανδρε,
Η καρικατούρα που κάμνεις του "κάθε μαρξιστή δικτάτορα'' είναι γεμάτη κατζίαν τζαι προκατάληψην (λές τζαι μόνον μαρξιστές δικτάτορες υπήρξαν στον εικοστόν αιώνα - μέτρα τους τζαι θα δείς ότι που τους δικούς σου έσιει παραπάνω). Στην Νικαράγουα ανατράπηκεν από τους Σαντινίστας το 79 ο καπιταλιστής δικτάτορας Σομόζα (ιδιοκτήτης του 30% του εδάφους και διορισμένος προστάτης της ελεύθερης οικονομίας από τους αμερικάνους). Ο Αναλφαγητησμός έπεσεν σε 10 χρόνια από το 70% στο 40% σε συνθήκες πολέμου (αν αθθημάσαι οι αμερικάνοι εχρηματοδοτήσαν τα μεγαλύτερα καθάρματα που εγέννησεν η πλάση να κάμνουν συνεχείς δολιοφθορές). Εγίναν πρώτες εκλογές μετά την επανάστασην τζαι τες εκερδίσαν οι Σαντινίστας. Εκερδίσαν τζαι τες δεύτερες. Εν τω μεταξύ εσυνεχίζαν να κτίσουν σχολεία τζαι centros de salud. Έναν σχολείο εκτίστηκεν τζαι με κυπριακή βοήθεια, επήρα εγώ προσωπικά τα λευτά. Το 90 οι Σαντινίστας εχάσαν τες εκλογές τζιαι ήρθεν πίσω η "ελεύθερη αγορά". Οι Σαντινίστας σαν δημοκράτες σοσιαλιστές (όχι σοσιαλδημοκράτες) εδεκτήκαν το αποτέλεσμαν τζιαι με σόφρωναν πολιτική (τύπου ακέλ) αποφύγαν εμφύλιον πόλεμο. Η ελεύθερη αγορά εξίλωσεν τα σχολεία που εκτιστήκαν με λαϊκόν δρώμαν τζαι ιδιοτικοποίησεν τα παραπάνω για να "ψηλώσει η ποιότητα τζαι η αποδοτικότητα" όπως λαλούν τζαι τα βιβλία του μάναντζμεντ που μαθαίνει ο κάθε αστός οικονομολόγος (κάτι παρόμοιον που θέλεις για τες κυπριακές αερογραμμές). Τα ιατρικά κέντρα αντί να στελεχωθούν με επιπλέον κυβερνητικούς γιατρούς εχαριστήκαν σε ιδιώτες για να γιανίσκουν τους πλουσίους. Το σχολείον που εκτίσαμεν εμείς ευτυχώς επροστατευτηκεν από το Λαϊκό κίνημα το οποίον το αγόρασεν τζαι το εμετάτρεψεν σε συνεταιριστικήν εταιρίαν γιαν αν μπορεί να υπάρχει νόμιμα. Ακόμα δουλεύκει τζαι ακόμα αυτοδιοικήται από τους γονείς των μωρών του σκουπιδότοπου της Μανάγουα (από τον σκουπιδότοπο ζουν δεκάδες χιλιλάδες πλάσματα). Ακόμα στελνουμεν της επιτροπής γονέων λευτά για να ταϊζει τα μωρά έτσι ώστε οι γονείς να έχουν συμφέρον να τα στέλνουν σχολείο παρά να τα στέλνουν να θκιακονούν. Οι Σαντινίστας παρόλον τον πόνο να βλέπουν τες λαϊκές κατακτήσεις (παιδεία, υγεία, κουλτούρα, αθλητισμός, δημοκρατία στα εργοστάσια τζαι στους τόπους δουλειάς, αυτοδιήκηση στα αγροκτημάτα, δικαίωμα στέγης έστω τζαι παράνομης με σελοφάν) την εκατάπιαν για 15 χρόνια μέχρι που εξανακερδίσαν τες εκλογές πέρσυ, τζιαι φτού που ξάναρκης.
Καταλαβαίνεις τωρά γιατί τριβιτζιάζουμαι άμαν μεταχειρίζεσαι έτσι τους Μαρξιστές, λες τζαι μόνον ο Στάλιν τζαι ο Τσαουσέσκου υπήρξεν στο Μαρξιστικόν στρατόπαιδο. Τα σκατά που φέρνει η ελεύθερη αγορά ποττέ δεν σε άκουσα να κριτικάρεις, για αυτό είναι που σε θεωρώ μονόπαντον τζαι προκατηλημμένο για ότι έρκεται που τα αριστερά. Δεν περιμένω από σέναν ποττέ να αξιολογίσεις κάτι θετικά αν φκαίνει απο αριστερή ψυσιήν.
Όσον για τα στρατιωτάκια που φωνάζουν ποιήμαν, στον δικόν μας γεωγραφικόν χώρον φωνάζουν "η Κύπρος είναι Ελληνική", "Ελλάς Ελλάς σκέπασε και μας". Εμέναν έτσι μαλακίαν δεν θα με ακούσεις να απαγγείλω ποττέ. Ούτε τζαι ποττέ επαρέλασα. Είμουν πάντα άρρωστος στες 25 του Μάρτη τζαι την πρώτην Απριλίου.
Οι εξ Ελλάδος λένε “Τον Αράπη κι αν τον πλένεις το σαπούνι σου χαλάς”, ενώ εμείς εδώ στην Κύπρο λαλούμεν “Σhύλλον πλύννεις, σhύλλον λούσεις πάλαι σhυλλιές εν να βρωμεί”! Γι’ αυτό κι άδικος ο κόπος και μάταιες οι προσπάθειες να πειστούν κάποιοι (όνομα και μη χωριό) για την ουμανιστικό χαρακτήρα της ιδεολογίας και των πράξεων της Αριστεράς. Συνεχώς θα προσπαθούν να βρουν ψεγάδια! Φυσικά όμως πρέπει να απαντώνται τα όσα μικροαστικά και ψευτο-επαναστατικά γραφούν, για να μην παραμένουν και εσφαλμένες εντυπώσεις.
Διερωτούμαι και εξανίσταμαι γιατί χύνουν και κροκοδείλια δάκρυα για τον CHE ικανοποιούμενοι γιατί “… έφυγε πριν προλάβει να καταντήσει σαν αυτούς”, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι ο CHE είναι το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα που πολεμούσε!
Ουδέποτε θα καταλάβουν αγαπητέ Aceras γιατί εσύ “…τριβιτζιάζεσαι άμαν μεταχειρίζονται έτσι τους Μαρξιστές, λες τζαι μόνον ο Στάλιν τζαι ο Τσαουσέσκου υπήρξαν στο Μαρξιστικόν στρατόπεδο…”. Και ούτε θα μπορέσουν ποτέ να καταλάβουν “… από τη άνεση του σαλονιού τους …”, ή της περιστρεφόμενης καρεκλάς του γραφείου τους, (πίνοντας το φραπεδάκι τους και γράφοντας τα δικά τους στο computer τους) “… το πόνο του φτωχού λατίνου αγρότη και εργάτη …”! Ούτε και θα κατανοήσουν πως κάποιοι άνθρωποι (εκφράζοντας το διεθνισμό τους και το όραμα τους για μια καλύτερη κοινωνία) πήγαν (σε πιο δύσκολους καιρούς) σ΄ αυτές τις χώρες και πρόσφεραν εθελοντικά (έβαλαν και το δικό τους λιθαράκι) στην προσπάθεια αυτών των λαών για ένα καλύτερο αύριο!
Anef_Oriwn
Κυριακή 9/3/2008 – 1:59 μ.μ.
Ασέρα, έχεις την εκνευριστική συνήθεια να γενικεύεις τα πάντα τζιαι να τα μετατρέπεις σε μάχη αριστεράς-δεξιάς, καλού-κακού, σοσιαλκομμουνισμου-καπιταλισμού. Χωρίζεις τον κόσμο σε καλούς και κακούς, κι άμα φτάσεις τζιαι βάλεις κάποιο μες τους κακούς, ότι πει αυτόματα θεωρείται ότι πηγάζει από κατζίαν, προκατάληψη, τζιαι φανατισμό. Έφτασες στο θλιβερό σημείο να μιλάς για τους "δικούς μου" δικτάτορες. Κρίμα. Εγώ δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα να καταδικάσω όλους τους δικτάτορες ανεξαρτήτως ιδεολογίας. Ούτε και έχω κανένα πρόβλημα να αναγνωρίζω και να καταδικάσω τις παρεμβάσεις των αμερικανών. Όμως δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το θέμα μας είναι ο Τσάβεζ, ο οποίος έχει αριστερές καταβολές, για αυτό και είπα ότι ακολουθεί τα αχνάρια μαρξιστών δικτατόρων. Τι ήθελες να πώ, ότι ακολουθεί τα αχνάρια του Πινοσέ;
Είπα ένα πολύ απλό πράμα. Ότι ο Τσάβες τείνει να γίνει δικτάτορας, κάτι που θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τη χώρα του. Αν διαφωνείς γιατί δεν μπορείς να επιχειρηματολογήσεις επ' αυτού και να αφήσεις τους Σαντινίστας, τους Ζαπατίστας και Χμερ Ρουζ για μια άλλη φορά;
Δώστε κανένας λίγη σημασία στον άνευ εγκεφάλου γιατί έλυσεν τον η μίλλα μου.
http://www.foreignaffairs.org/20080301faessay87205/francisco-rodriguez/an-empty-revolution.html
Για όσους έχουν όρεξη, άρθρο του Foreign Affairs που κάποιο που ξέρει την κατάσταση στην Βενεζουέλα καλύτερα από εμάς.
Πάντως προσωπικά οι προθέσεις και οι ιδεολογίες με αφήνουν μάλλον αδιάφορο, το αποτέλεσμα μετρά και με αυτό πρέπει να κρίνουμε τους πάντες.
Μπράβο σκεπτικιστή, πολύ ενδιαφέρον. Μεταφέρω δύο σημεία. Προσπαθώντας να εξηγήσει πώς κτίστηκε αυτός ο μύθος, ο συγγραφέας το αποδίδει μεταξύ άλλων "to the willingness of intellectuals and politicians in developed countries to buy into a story according to which the dilemmas of Latin American development are explained by the exploitation of the poor masses by wealthy privileged elites."
Κρατώ επίσης την καταληκτική πρόταση:
"It is the tenacity of these realists -- rather than the audacity of the idealists -- that holds the greatest promise for alleviating the plight of Latin America's poor." [Μετάφραση: οι ιδεολογίες δεν τρώγονται.]
@ ‘Ύλαντρον,
(γέρικο δέντρο με μισοσαπιμένες ρίζες και μισόξερους κλώνους),
Με ικανοποιεί πλήρως το γεγονός ότι ΜΕ διαβάζεις ΕΣΥ κι ασχολείσαι ΕΣΥ μαζί ΜΟΥ! (Άλλωστε ότι γράφω τις δικές σου θεωρητικολογίες στοχεύουν).
Το εκτιμώ ιδιαίτερα που μου κάνεις αυτή την ξεχωριστή τιμή, να αφιερώνεις έστω και μια γραμμή από τα βαθυστόχαστα κείμενα σου σε ΜΕΝΑ, ικανοποιώντας έτσι την αυταρέσκεια, τη ματαιοδοξία και την εγωπάθεια μου! (Λυπάμαι όμως αν όσα γράφω σε συκκιρτίζουν, αλλά δεν μπορώ να το αποφύγω – είμαι επιρρεπής σε τέτοιους πειρασμούς! Ελπίζω να μην το σκάσεις και πάλι κακήν κακώς).
Φυσικά το ότι “…με έλυσεν η μίλλα σου …”, είναι ενδεικτικό ότι διαθέτεις μπόλικη μίλλα (λίπος), χαρακτηριστικό της (γνωστής πλέον κοινωνικής) παχυδερμίας σου, την οποία προσπαθείς να καμουφλάρεις με ψευτο-φιλελεύθερες φανφάρες και παρλαπίπες!
Ο αντι-αριστερισμός σου δεν έχει όρια και παρ’ όλο που προσπαθείς αν παρουσιάζεσαι ανεξάρτητος και δήθεν υπεράνω (δείγματα κι αυτά μιας ψευδεπίγραφης δημοκρατικότητας) στο τέλος γίνεσαι απολογητής ενός συστήματος που εκτρέφει και συντηρεί την κοινωνική αδικία και ανισότητα, τη φτώχεια και την ασυδοσία.
Εγώ πάντως θα συνεχίσω να παρακολουθώ τα όσα φαιδρά συνήθως λαλείς στη προσπάθεια σου να πλήξεις οτιδήποτε έχει σχέση με την Αριστερά. Έχουν χάζι κι εσύ πολλή πλάκα!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ευκολία με την οποία υιοθετείς οτιδήποτε διαβάσεις ή ακούσεις που κάνει κριτική στην Αριστερά όπως το τελευταίο link για τον Τσαβες και τη Βενεζουέλα που έδωσε ο Sceptic Anonymous!
(Τα περί άνευ εγκεφάλου και άνευ υπόθεσης τα αντιπαρέρχομαι καθώς είναι και αυτά δείγματα του υψηλού επιπέδου του αυτοκρατορικού σου μυαλού που αναλώνεται σε χαμηλού επιπέδου συζητήσεις στην blogόσφαιρα!)
Anef_Oriwn
Δευτέρα 10/03/2008 – 6:14 μ.μ.
Σκεπτικιστή δεν μπορούμε να αφαιρούμε τις ιδεολογίες από την εξίσωση. Καλά να είμαστε και θα τα λέμε εδώ και αλλού. Η Λατινική Αμερική είναι ίσως η μόνη περιοχή του κόσμου που οι ιδεολογίες εξακολουθούν να αναμετρούνται. Ο Τσάβες με όλα τα "κακά" του ήταν καταλύτης σε αυτή την εξέλιξη.
Το στοίχημα για το Τσάβες και τους άλλους αριστερούς ηγέτες της Λ. Αμερικής είναι διπλό. Να απαλλαγούν από την αμερικάνικη κηδεμονία αλλά να προσφέρουν ευήμερία στους λαούς τους. Η δική μου ευχή είναι να πετύχουν. Θα δούμε...
Δημοσίευση σχολίου